Снимка: iStock
Председателят на Toyota Motor Акио Тойода, попитан за предизвикателствата на електрическите превозни средства, включително скорошното затишие в търсенето в САЩ, каза, че индустрията започва да осъзнава, че няма един единствен отговор за намаляване на въглеродните емисии.
„Хората най-накрая виждат реалността“, каза Тойода в сряда, говорейки в качеството си на ръководител на Японската асоциация на производителите на автомобили.
Тойода, който се оттегли тази година като главен изпълнителен директор на Toyota след близо 14 години работа, отдавна казваше, че автомобилната индустрия трябва да хеджира своите залози, като продължи да инвестира в хибридни бензиново-електрически автомобили и други опции извън електрическите превозни средства.
Тъй като импулсът на продажбите на електромобили изостава в САЩ и все повече купувачи гравитират към хибриди, той може да се наслаждава на момента „Казах ви“.
„Има много начини да изкачите планината, която постига въглеродна неутралност“, каза Тойода пред малка група репортери на Japan Mobility Show, бившето автомобилно изложение в Токио, което се открива тази седмица за първи път от четири години.
От Tesla до Ford Motor през последните месеци производителите на автомобили издават предупреждения за внезапно забавяне на потребителското търсене на електромобили, които обикновено са по-скъпи от традиционните бензинови коли и трябва да се зареждат редовно, което представлява предизвикателство за някои шофьори.
По-високите лихвени проценти ги правят по-недостъпни за много купувачи и въпреки увеличаващите се отстъпки за plug-in моделите, непродадените запаси започват да се натрупват в дилърите.
Отдръпването на интереса на купувачите е тревожен знак за индустрия, в която потъва милиарди долари в нови фабрики и съоръжения за производство на батерии и е изправена пред по-строги регулации за емисиите от изпускателната тръба в световен мащаб.
В последния знак, че автомобилните компании се отказват от плановете си, General Motors и Honda Motor заявиха в сряда, че се отказват от партньорство, създадено преди година и половина, насочено към разработването на линия от електромобили на по-ниски цени.
Автомобилните производители очакваха да произведат милиони автомобили, оборудвани с Ultium батерии на GM, собствена технология, която автомобилният производител от Детройт рекламира като механичен гръбнак на своите бъдещи електромобили.
Ръководителите на GM казаха, че разработването на по-достъпни електромобили е от решаващо значение за разширяването на тяхната привлекателност и разширяването на тяхната технология за батерии, включително чрез партньорства с други автомобилни производители, е един от начините да се помогне за намаляване на разходите.
Тази седмица GM също се отказа от самоналожената цел да изгради 400 000 EV до средата на 2024 г., цитирайки нарастващата несигурност на пазара на EV и необходимостта да се гарантира, че може да изгради рентабилност на тези нови модели.
Японските производители на автомобили, най-вече Toyota, са по-гласни от своите западни колеги за предизвикателствата, пред които са изправени електромобилите в близко бъдеще, включително високи разходи, недостиг на ресурси и ограничена инфраструктура за зареждане.
В Китай, най-големият автомобилен пазар в света по продажби на превозни средства, западните и японските компании са изправени пред множество местни конкоренти и ценова война за EV.
Докато ранните етапи на електрическата революция се разклащат, Toyota и други разчитат на хибридните превозни средства като свързваща технология и изучават операциите на лидерите, включително Tesla и китайския BYD. Настоящият главен изпълнителен директор на Toyota, Коджи Сато, каза, че автомобилният производител ще ускори разработването на части и производствени методи, оптимизирани за електромобили.
На събитието в Токио японските автомобилни производители демонстрираха набор от концептуални електромобили, много от които няма да бъдат пуснати в шоурумите до втората половина на десетилетието.
Toyota показа две EV концептуални коли, които трябва да бъдат пуснати след 2026 г., както и електрически пикап и версия на Land Cruiser, които се очаква да бъдат пуснати през следващите няколко години. Съвместното предприятие на Honda Motor със Sony показа прототип на своя Afeela EV, който трябва да бъде доставен през 2026 г.
Шепата чуждестранни производители на автомобили на изложението – включително BYD, Mercedes-Benz и BMW – всички показаха електрически модели, които потребителите могат да купят днес, поне в някои страни.
С по-бавното им внедряване японските марки чакат преценка дали не са успели да уловят вълната навреме или правилно да разчетат готовността на населението да премине към EV.
Един благоприятен знак за Toyota: Нейният ръководител на продажбите в Северна Америка каза наскоро, че пазарът на хибриди е „нажежен“ и компанията се опитва да направи възможно най-много от превозните средства. Миналия месец Toyota имаше на склад хибриди Prius за малко повече от една седмица, в сравнение с повече от двумесечни доставки на своя електрически SUV, bZ4X.
„Продължих да казвам това, което виждам като реалност“, каза Тойода. Някой трябва да предаде на индустрията какво ще направи купувачите на автомобили най-щастливи, каза той, и „ако регулациите са създадени въз основа на идеали, обикновените потребители са тези, които страдат“.
Продажбите на електромобили са нараснали с 49% в световен мащаб през първата половина на тази година, което е спад от ръста от 63% през предходната година, според компанията за пазарни проучвания Canalys. От всички електромобили 55% са продадени в Китай, където чуждестранните автомобилни производители все повече биват изтласквани от местните производители.
Още по темата:
Защо японските компании изостават в надпреварата при електрическите автомобили?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 875.40 | ▼0.12% |
Ethereum | 3 482.70 | ▲4.55% |
Ripple | 1.56 | ▲5.95% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |