Снимка: iStock
Volkswagen AG ще пусне нова цифрова архитектура, за да направи своите електрически превозни средства по-привлекателни в Китай, където изостава от местния шампион BYD Co.
Така наречената китайска електрическа архитектура - разработена с китайския партньор на VW Xpeng Inc. - ще позволи разширени функции като автономно шофиране да бъдат непрекъснато надграждани по въздуха, каза германският автомобилен производител в сряда. Въпреки това, първите автомобили, които използват новата платформа, няма да излязат на пазара до 2026 г., докато подобни функции и свързаност вече са често срещани в много китайски електромобили.
„Чрез разширяване на нашето партньорство с Xpeng и последователно интегриране с индустриалната екосистема на Китай, ние ще приведем нашите продукти още по-бързо в съответствие с нуждите на китайските клиенти“, каза в изявлението Ралф Брандщетер, който ръководи бизнеса на VW в Китай.
VW се сблъсква с трудности на ключовия пазар в Китай и миналия месец заяви, че е готов да се откаже от пазарния дял на най-големия автомобилен пазар в света тази и следващата година, за да подобри бизнеса в дългосрочен план. Миналата година тя отстъпи мантията си на най-продаваната автомобилна марка в Китай на BYD, преди да сключи сделка за $700 милиона с Xpeng – знак за бързото издигане на Китай до доминиране на глобалния преход към електромобили.
За да помогне за спечелването на клиентите, VW възприе това, което нарича стратегия „В Китай, за Китай“, насочена към разработването на вида натоварени с технологии автомобили, които китайските клиенти искат. Например, технологичният гигант Xiaomi Corp. заяви, че е получил десетки хиляди поръчки за първия си EV - 215 900 юана ($29 820) SU7, който идва с автоматизирано паркиране с AI, 7,1-инчово въртящо се табло, хедс-ъп дисплей и две седалки -задни удължители, позволяващи монтиране на две таблетни устройства.
Новата платформа на VW ще се използва в произведени в Китай автомобили, като се започне с четири компактни автомобила от начално ниво през 2026 г. Тя ще се използва и в два автомобила с емблема на VW, разработени с Xpeng и насочени към сегмента от среден клас, като се започне със спортен автомобил през 2026 г. Автомобилният производител каза, че новата платформа също така ще намали сложността на електронните системи за управление, намалявайки до 30% от електронните контролни блокове и спомагайки за намаляване на разходите.
За да демонстрира колко важен е китайският пазар за богатството на VW, автомобилният производител ще изложи 44 модела от различни марки на автомобилното изложение в Пекин, което започва следващата седмица. Почти половината ще бъдат електромобили и ще има шест световни премиери, каза Брандщетер.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.40% |
USDJPY | 153.06 | ▼0.87% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.27% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.24% |
USDCAD | 1.41 | ▼0.26% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 960.80 | ▲0.54% |
S&P 500 | 6 040.38 | ▲0.80% |
Nasdaq 100 | 21 001.00 | ▲0.82% |
DAX 30 | 19 366.40 | ▼0.34% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 91 562.90 | ▼1.60% |
Ethereum | 3 311.19 | ▼2.93% |
Ripple | 1.40 | ▼0.95% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.70 | ▲0.09% |
Петрол - брент | 72.22 | ▼0.45% |
Злато | 2 632.86 | ▲0.87% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.64 | ▲0.69% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.38 | ▲0.02% |
Germany Bund 10 Year | 135.43 | ▲0.18% |
UK Long Gilt Future | 95.10 | ▲0.14% |