Снимка: iStock
Марката EV Zeekr продава повече автомобили от Tesla в части от Китай и планира да се разшири в Европа и Латинска Америка тази година, каза изпълнителният директор на Zeekr Анди Ан пред CNBC.
Тази година Zeekr очаква продажбите в чужбина да увеличат общите приходи, каза Ан.
Zeekr е подал заявление за публично предлагане на Нюйоркската фондова борса, но все още не е споделил датата на листване.
Импулсът на продажбите идва след като автомобилният производител на Илън Мъск отчете най-големия си спад в глобалните тримесечни приходи от 2012 г.
„Вече сме продали повече от Tesla в някои области. Разликата ни в продажбите с Tesla продължава да намалява“, каза Ан на мандарин, преведен от CNBC.
За първите три седмици на април Zeekr продаде 500 автомобила повече от Tesla в провинция Zhejiang, където са базирани Zeekr и компанията-майка Geely. Zeekr също така леко надмина Tesla в провинция Анхуей, близо до Шанхай, и Гуанси, автономен регион в Южен Китай.
Това сочат данни, споделени от Zeekr. Tesla не отговори веднага на искане за коментар.
Model Y на Tesla все още заемаше място на бестселър в Китай през първите три месеца на годината, когато се разглеждат изцяло захранвани с батерии електрически автомобили с цена от най-малко 200 000 юана (28 169 долара), според сайта за потребителска информация Autohome.
Бързият възход на китайския производител на електрически превозни средства BYD
BYD моделите държаха второто и третото място, докато Model 3 на Tesla се класира на четвърто място, показват данните. Седаните 001 и 007 на Zeekr са класирани съответно на 11 и 12 място според данните. Многофункционалното електрическо превозно средство 009 на компанията също е един от петте най-продавани в ценовата категория от 500 000 юана и нагоре.
Xiaomi
Новият SU7 електрически седан на Xiaomi започва от 215 900 юана, малко повече от 007 на Zeekr, но по-малко от Model 3 на Tesla.
На въпрос за пускането на автомобил на Xiaomi, Ан отказа да коментира конкурента. Но той каза, че двете компании се различават по стратегия, култура и ресурси.
На автомобилното изложение в Пекин, което започва в четвъртък, Zeekr разкрива нова структура на автомобила, която дава на потребителите 10% до 20% повече пространство вътре в сравнение с подобно превозно средство, каза Ан.
„Колата на бъдещето не е просто транспортно средство, а център за интелигентно изживяване при мобилност“, каза той, отбелязвайки, че в новото пространство семействата могат да играят игри или да се насладят на храна.
Той посочи, че производството на такъв автомобил ще започне до края на тази година.
Разширяване извън Китай
Тази година Zeekr очаква продажбите в чужбина да увеличат общите приходи, каза Ан. Компанията продава в Швеция и Холандия, каза той, и планира да започне продажби в още шест до осем страни в Европа тази година.
В Латинска Америка Zeekr се „разгръща активно“, каза Ан, без да дава подробности.
Компанията също така разработва автомобили с десен волан, каза той, като планира да започне продажби в Хонконг и Макао скоро тази година, а впоследствие и в Сингапур.
Много китайски компании, които движат растежа на електрическите автомобили в ожесточено конкурентния пазар у дома, поглеждат към пазарите отвъд океана, тъй като големите страни насърчават преминаването от традиционните превозни средства, задвижвани с гориво. Бързият възход на китайските компании за електрически автомобили обаче също подтикна ЕС и САЩ да да обмислят мерки за защита на собствената им автомобилна индустрия.
На въпрос за планове за изграждане на фабрики на задгранични пазари, Ан каза, че Zeekr „активно проучва“, но не можа да сподели подробности. „Точно сега това е период на проучване, защото, виждайки всякакви бъдещи несигурности, всички ние трябва да направим пълна подготовка предварително“, каза той.
Дългосрочна поддръжка от Geely
Zeekr е създадена от базираната в Китай Geely през 2021 г., което позволява на марката да черпи от ресурсите на автомобилната група. Geely притежава няколко марки, включително шведската автомобилна марка Volvo, която преди това принадлежеше на Ford Motor.
За да успее един автомобилен производител в дългосрочен план, талантът, технологията и капиталът трябва да бъдат преплетени, каза Ан, който също е президент на Geely Holding Group и председател на Geely Auto Group. Той каза, че само предимствата в маркетинга, дизайна или финансирането не са достатъчни, за да позволят на една компания да остане конкурентоспособна.
На фронта на устойчивостта Zeekr каза, че има редица инициативи от фабрична слънчева енергия до рециклиране на автомобили, с дългосрочни взаимоотношения с производители на повторни продукти и компании за суровини.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на активи на финансовите пазари.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.29% |
USDJPY | 153.24 | ▼0.75% |
GBPUSD | 1.25 | ▲0.08% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.14% |
USDCAD | 1.41 | ▼0.26% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 828.20 | ▲0.24% |
S&P 500 | 6 030.62 | ▲0.63% |
Nasdaq 100 | 20 964.00 | ▲0.65% |
DAX 30 | 19 351.90 | ▼0.42% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 92 529.50 | ▼0.56% |
Ethereum | 3 297.92 | ▼3.32% |
Ripple | 1.36 | ▼3.89% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.52 | ▼0.17% |
Петрол - брент | 72.06 | ▼0.69% |
Злато | 2 627.35 | ▲0.65% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 540.12 | ▲0.96% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.24 | ▼0.10% |
Germany Bund 10 Year | 135.41 | ▲0.17% |
UK Long Gilt Future | 95.10 | ▲0.14% |