Снимка: Istock
Китайската икономика е изпаднала в затруднение и китайското правителство наскоро обяви редица мерки, за да помогне възстановяването й. Те включват намаляване на задължителните резерви на банките, понижаване на основните лихвени проценти и намаляване на процента на изискваната първоначална вноска за втори дом.
Освен това Китай ще позволи на институции, включително брокери, фондове и застрахователни компании, да използват финансиране от централната банка за закупуване на акции. Има също така план да се позволи на компаниите и големите акционери да използват държавно финансиране, за да изкупят обратно своите акции.
На този фон, нека разгледаме три китайски компании, които се търгуват в САЩ, които могат да се възползват от този план за стимулиране.
Baidu
Baidu (NASDAQ: BIDU) е китайски технологичен конгломерат, който е най-близък до Alphabet в САЩ. Той е най-известен със своята търсачка, но подобно на Alphabet, той също притежава облачни изчисления и роботиксита. Компанията също така притежава дялове в публично търгуваната китайска туристическа компания Trip.com и услугата за абонамент за видео iQIYI.
С бавната китайска икономика и нарастващата конкуренция за реклами, акциите на Baidu се бориха тази година, спадайки с около 20%. През второто тримесечие общите му приходи бяха стабилни, докато приходите от онлайн реклами паднаха с 2%. Една от силните области беше неговият облачен бизнес, който отбеляза ръст на приходите от 14%.
В допълнение към въздействието на слабата макросреда и конкурентния пейзаж, компанията също е в процес на опити да трансформира опита си при търсене чрез интегриране на генериращ AI, който според нея ще предостави по-точни и директни отговори. През август около 18% от съдържанието на резултатите от търсенето е създадено от генеративен AI, спрямо 11% в средата на май.
Компанията обаче каза, че тази трансформация в момента води до по-малко рекламни импресии, което вреди на приходите в близко бъдеще. В по-дългосрочен план обаче компанията смята, че това е правилната стратегия и ще проучи и други модели за осигуряване на приходи, като например преминаване от модел на цена на клик към модел на цена на продажба.
Докато Baidu се справя с краткосрочни вътрешни и външни насрещни ветрове, подобрената китайска икономика и потребител може да извърви дълъг път към подобряването на бизнеса с реклами в мрежата за търсене.
Alibaba
Докато Baidu прилича на Alphabet, Alibaba (NYSE: BABA) е подобна на Amazon в САЩ, с големи бизнеси за електронна търговия, логистика и облачни изчисления.
Въпреки че акциите на Alibaba се представиха добре тази година, нараснаха с повече от 20%, те все още са надолу с повече от 40% през последните пет години. Тя също се бори с повишената конкуренция и слабата китайска икономика. През второто тримесечие нейните приходи от електронна търговия паднаха с -1%, въпреки че Alibaba прави крачки в привличането на повече клиенти, тъй като поръчките й нараснаха с двуцифрени цифри, брутната й стокова стойност (GMV) се повиши с високи едноцифрени числа. Сега, след като нейните бизнеси Taobao и Tmall са стабилизирани, тя ще се стреми да увеличи монетизацията на платформите.
И подобно на Baidu, неговото звено за облачни изчисления напоследък се отличава. Докато приходите му през второто тримесечие нараснаха само с 6% през последното тримесечие, коригираната EBITA на сегмента (печалба преди лихви, данъци и амортизация) скочи със 155%, тъй като позволява на клиентите с по-нисък марж да се оттеглят. Компанията също така току-що представи над 100 AI модела, за да подпомогне по-нататъшния тласък на растежа.
Въпреки че Alibaba прави крачки в усилията си за преобръщане, подобрението на слабата китайска икономика може да допринесе много за тези усилия.
JD.com
Подобно на Alibaba, JD.com (NASDAQ: JD) управлява бизнес за електронна търговия и логистика в Китай. JD обаче продава повече директни артикули, така че неговият марж профил е много по-нисък от този на Alibaba. Близо половината от общите му приходи идват от продажбата на електроника и домакински уреди.
Акциите на JD.com се повишиха с близо 15% за годината, но с по-малко от 10% през последните пет години.
Тя също е изпитвала натиск от слаб китайски потребител и засилена конкуренция. През последното тримесечие приходите й се повишиха само с 1,2%, като приходите от търговия на дребно се увеличиха с 1,5%. JD.com също така вижда сила в по-малкия си бизнес с хранителни магазини, но продажбите на електроника и домакински уреди са паднали с 4,6%.
За да се опита да подобри бизнеса си, компанията се фокусира върху опита да подобри възможностите на веригата си за доставки, за да предложи най-конкурентните цени, като същевременно работи за създаване на по-добро потребителско изживяване. От там казаха, че тази стратегия показва някои признаци на работа, със стабилен импулс на растеж на потребителите както на пазари от по-високо ниво, така и на по-ниско ниво.
Въпреки че JD.com прави крачки, за да подобри бизнеса си, предвид връзките си с продажбите на електроника и домакински уреди, тя може да бъде най-големият бенефициент от трите за подобрен китайски потребител.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на активи на финансовите пазари.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 651.10 | ▼1.36% |
Ethereum | 3 414.84 | ▲2.51% |
Ripple | 1.46 | ▼0.88% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |