Снимка: Istock
Хибридните превозни средства се оказват по-популярни от тези само на батерии в Китай, въпреки че потребителите се отклоняват от автомобили само на газ, показват данните за цялата година.
Пазарният лидер BYD каза, че повече от половината от 4,3 милиона леки коли, които е продала през 2024 г., са били с хибридно задвижване. Това е обрат от 2023 г.
Китайските стартиращи компании за електрически автомобили, които досега са продавали само превозни средства, захранвани с батерии, като цяло са доставили по-малко коли през 2024 г. от компаниите, които също са продавали хибридни модели.
BYD, безусловно лидерът на пазара, заяви в декларация в сряда, че е продал около 4,3 милиона леки автомобила през 2024 г. Близо 2,5 милиона от тези превозни средства са били с хибридно задвижване, което е обрат от 2023 г., когато BYD продаде малко по-малко хибридни автомобили, отколкото превозните средства само с батерии.
Tesla, която продава автомобили само с батерии, е на път да продаде повече от 600 000 автомобила в Китай за втора поредна година, според изчисления на CNBC на данни от Китайската асоциация за леки автомобили. Очаква се автомобилната компания на Илън Мъск да публикува цифри за 2024 в сутрешните часове на САЩ в четвъртък.
„Все още виждаме растеж на китайския пазар по отношение на електрически батерии, но го виждаме като ограничение“, каза Джо Маккейб, президент и главен изпълнителен директор на AutoForecast Solutions. Той прогнозира, че до 2031 г. все още ще има търсене на превозни средства с двигатели с вътрешно горене, включително от автомобили с хибридно задвижване.
Близо зад Tesla е Li Auto, с рекордните 500 508 доставки на превозни средства през миналата година, съобщи компанията в подаване в сряда. По-голямата част от автомобилите на компанията се доставят с резервоар за гориво за удължаване на пробега на батерията.
Китайският партньор на Stellantis, Leapmotor, която продава както батерийни, така и автомобили с хибридно задвижване, заяви, че е доставила близо 300 000 автомобила през 2024 г. и има за цел да достави 500 000 през следващата година.
Китайският автомобилен пазар може да достигне 55-60% електромобили до края на 2025 г., казва сега бившият изпълнителен директор на Ford Марк Фийлдс.
Китайските стартиращи компании за електрически автомобили, които досега са продавали само превозни средства, захранвани с батерии, се класират по-ниско в доставките за цялата година. Производител на електрически автомобили Zeekr е продал 222 123 автомобила с батерии, Nio регистрира продажби от 221 970 автомобила, а Xpeng - 190 068 броя.
Окончателният резултат за Nio и Xpeng за годината включва данни за по-евтините марки на компаниите, чиито доставки започнаха през втората половина на 2024 г.
Xpeng през ноември разкри своя собствена хибридна система за удължаване на обхвата, докато Zeekr през август обяви плановете си да пусне първата си хибридна кола през 2025 г.
Марките електрически автомобили бяха изправени пред по-силна конкуренция през изминалата година, като компанията за смартфони Xiaomi пусна своя електрически седан SU7 през март. До края на декември Xiaomi заяви, че вече е доставила повече от 135 000 от автомобилите и има поставена цел да достави 300 000 автомобила през 2025 г.
Zeekr си постави цел от 320 000 доставки за 2025 г., след като леко пропусна отчетената цел от 230 000 коли през 2024 г.
Бързо нарастване на новите енергийни автомобили
Стремежът на Китай да разработи свои собствени електрически автомобили достигна повратна точка през юли, като делът на продадените нови енергийни превозни средства възлиза на повече от половината от всички продадени пътнически автомобили през този месец, според асоциацията на пътническите автомобили. Новите енергийни превозни средства включват автомобили само с батерии и хибридни автомобили.
Тенденцията се запазва през ноември, когато процентът на проникване е 52,3%, според данни на асоциацията. През юли 2023 г. степента на проникване беше 36%.
Когато разглеждаме растежа на пазара, важно е да запомним, че Китай все още има много стимули за местните жители да купуват нови енергийни превозни средства, каза Маккейб. Той добави, че натиска на пазара е част от усилията на Китай да изгради местни играчи, вместо да разчита на чужди марки.
Градове като Пекин улесняват жителите си да получат регистрационни табели за нови енергийни превозни средства, вместо за автомобили, задвижвани с гориво. Част от усилията на Китай да увеличи потреблението през последните месеци се фокусира върху субсидиране на покупките на нови енергийни превозни средства.
Хибридите също стимулират продажбите на лекотоварни превозни средства в САЩ през второто тримесечие, довеждайки комбинираното навлизане на хибридни и електрически автомобили до 18,7%, според данни на Wards Intelligence, публикувани от Администрацията за енергийна информация на САЩ.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на активи на финансовите пазари.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.03 | ▲0.41% |
USDJPY | 157.30 | ▼0.01% |
GBPUSD | 1.24 | ▲0.37% |
USDCHF | 0.91 | ▼0.39% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.33% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 014.30 | ▲0.79% |
S&P 500 | 5 987.38 | ▲1.24% |
Nasdaq 100 | 21 510.70 | ▲1.65% |
DAX 30 | 20 045.50 | ▼0.27% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 438.70 | ▼0.79% |
Ethereum | 3 603.18 | ▼1.46% |
Ripple | 2.36 | ▼2.60% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 74.06 | ▲1.26% |
Петрол - брент | 76.60 | ▲0.90% |
Злато | 2 639.52 | ▼0.70% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 529.48 | ▼3.01% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.60 | ▼0.25% |
Germany Bund 10 Year | 132.50 | ▼0.61% |
UK Long Gilt Future | 92.12 | ▼0.11% |