Бившият мениджър на BMW - Хинрих Уоебкен ще „поеме кормилото" на бизнеса на автомобилният производител Volkswagen за Северна Америка. Това съобщава немският икономически вестник Wirtschaftswoche. Иженерът Хинрих Уоебкен е отговарял за продажбите на BMW в период от цели 10 години. Назначаването на Уоебкен на поста директор на Volkswagen за Северна Америка ще стане факт на 1 април.
Една от идеите за назначаването на бившият мениджър на BMW е да успее да „върне на пистата" в САЩ закъсалия производител на автомобили Volkswagen. След заседание във Волфсбург на висшия състав на борда на най-големият производител на автомобили в Европа бе обявено, че 55-годишният Хинрих Уоебкен поема поста на изпълнителен директор на Volkswagen за Северна Америка.
През 2015 година от Volkswagen посочваха за назначаването на този вакантен пост бившия директор на Skoda Винфрид Валанд, който обаче, без да даде обяснение за отказа си, не пожела да заеме позицията.
„Господин Уоебкен е с международен опи и ще има важен принос за положителното развитие на марката в региона", заявява пред обществеността главният директор Херберт Диис, отговарящ за марката Volkswagen. САЩ представлява важно пазарно ядро за марката Volkswagen. „Ето защо контролът на бизнеса ни в региона на Северна Америка трябва да се осъществява в интерес на нашите клиенти и дилъри", добавя Диис.