При закупуване на автомобил е важно да се има предвид не само покупната цена, съветва немския икономически вестник Wirtschaftswoche. Изданието допълва, че е много важно и колко често е необходимо закупеният от нас автомобил да влиза в сервиз за инспекция. Колко често една кола трябва да влиза в сервиза зависи много и от марката.
При премиум моделите например това става по-рядко, тъй като частите са със специална изработка. Има някои части, като запалителните свещи, които трябва да бъдат заменяни приблизително след 60 000 до 90 000 километра.
Wirtschaftswoche представя класация на автомобилите, които най-често се налага да влизат в сервиз.
При автомобилите с малки купета най-често в сервиз отиват коли като:
1. Alfa Romeo MiTo. Автомобилът трябва да бъде обстойно прегледан в сервиз на всеки 30 000 километра за моделът задвижван с бензин и на всеки 35 000 км. за дизеловият модел.
2. Audi A1. При този модел смяната на маслото се извършва на всеки 15 000 километра, или една година.
3. Citroёn C3. За вариантите PureTech VTi 68 и Е-HDi 90 честотата на проверките е една година, или 25 000 км.
4. Fiat Panda и Fiat 500. За тези два модела е в сила правилото както при Alfa Romeo MiTo.
5. Ford Fiesta. При този модел влизането за инспекция в сервиза става значително по-често - на всеки изминати 20 000 км. или на всеки 12 месеца.
6. Hyundai i10. Първата инспекция в сервиз на този модел трябва да бъде на 15 000 км. или една година, докато след това интервала се увеличава до 20 000 километра или една година.
7. Kia Rio. Бензиновият вариант трябва да мине на сервизна инспекция на всеки 30 000 км., или на 2 години. Интервалът за смяна на маслото е 15 000 км. или 12 месеца за 1.25 литровия вариант. Смяната на ново масло е задължителна на всеки 30 000 км. или 12 месеца при 1.4 литровия вариант, а при дизеловия на всеки 30 000 км. или 2 години.
8. Mini. За всички модели Mini е в сила правилото, че на всеки изминати 60 000 км. или 4 години, независимо дали има проблем или колата е в изрядно техническо състояние, тя трябва да премине на инспекция в сервиз. Смяната на маслото на двигателя се прави задължително на всеки 30 000 км. или на всеки 2 години.
9. Opel Corsa. На всеки изминати 30 000 км. или 12 месеца Opel Corsa трябва да влиза в сервиз за техническа инспекция.
10. Peugeot 208. При 1.0 и 1.2 литровите бензинови двигатели трябва на всеки 25 000 км. този модел да влиза в сервиз. При останалите модели бензинови двигатели интервалът за влизане в сервиз е 30 000 км., а при дизеловите проверката се извършва на всеки 25 000 км.
Други автомобили с малки купета, които най-често в влизат сервиз са: Renault Clio, Toyota Yaris и VW Polo.
От категорията компактни автомобили най-често влизащите за инспекция в сервиз са: Alfa Romeo Giulietta, Audi A3, BMW 1er, Citroen C4, Fiat Bravo, Ford Focus, Hyundai i30, Kia Cee´d, Mercedes B-Klasse, Opel Astra, Peugeot 308, Renault Megane, Toyota Auris и Volkswagen Golf.
От категорията среден клас автомобили най-често влизащите за инспекция в сервиз са както следва: Audi A4, BMW 3er, Citro n C5, Ford Mondeo, Hyundai i40, Kia Optima, Mercedes Benz C-Klasse, Opel Insignia, Peugeot 508, Renault Laguna, Toyota Avensis и VW Passat.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.15% |
USDJPY | 150.45 | ▼0.51% |
GBPUSD | 1.27 | ▼0.03% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.02% |
USDCAD | 1.40 | ▲0.05% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 45 088.70 | ▲0.31% |
S&P 500 | 6 051.08 | ▲0.35% |
Nasdaq 100 | 20 985.50 | ▲0.46% |
DAX 30 | 19 673.40 | ▲1.02% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 117.70 | ▲2.56% |
Ethereum | 3 600.24 | ▲0.57% |
Ripple | 1.70 | ▲10.05% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.84 | 0.00% |
Петрол - брент | 72.54 | ▼0.21% |
Злато | 2 660.07 | ▲0.81% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.98 | ▲0.28% |
Germany Bund 10 Year | 136.50 | ▲0.38% |
UK Long Gilt Future | 95.91 | ▲0.29% |