Най-голямата социална мрежа Facebook прави пореден опит да се пребори с фалшивите новини, пише Engadget.
Компанията планира да лиши страниците, разпространяващи невярно и зловредно съдържание, от възможността да генерират приходи чрез реклама на платформата.
„Ако страниците многократно споделят истории, означени като неверни, тези нарушители повече няма да могат да рекламират във Facebook”, се посочва в изявление на компанията.
Facebook от известно време се бори с невярното и зловредно съдържание, след като проблемът ескалира покрай кандидат-президентските избори в САЩ и съмнението, че подобен род новини са повлияли на мнението на избирателите, а респективно и на крайния резултат от надпреварата.
По-рано през годината Facebook започна да сигнализира за фалшивите новини и едновременно с това да промотира легитимните източници. Платформата реши да деприоритизира съдържанието, споделяно от лица, които постват по над 50 пъти дневно.