Сливането на железопътния бизнес на германската компания Siemens и френската Alstom и създаване на обща фирма, което беше обявено официално в Париж днес, получи адмирации от инвеститорите, но критики от синдикатите във Франция, защото Париж отстъпва на Германия контрола и рискува да съкрати работни места.
Новата компания се създава, за да помогне на европейските лидери в железопътния транспорт да се противопоставят на бързото разрастване на китайската държавна фирма CRRC Corp Ltd.
След новината, акциите на Alstom скочиха с 8,5%, а на Siemens се повиши с 2%. Новата съвместна компания отговаря и на призивите на френски и немски представители на бизнеса да бъде създаден нов "европейски шампиони" като Airbus, за да да се възползват от силните страни на единния европейски пазар и да се създадат реални условия за реална конкуренция с американските и азиатските компании в бързо развиващия се железопътен бизнес.
Сделката
Делът на Siemens в съвместната компания с името Siemens Alstom ще бъде 50 процентов и още няколко акции, но не повече от 50,5 на сто, а изпълнителен директор ще бъде шефът на Alstom Анри Пупар-Лафарж. За Siemens остава председателя на Съвета на директорите, който няма да има изпълнителни правомощия.
Очакванията са новата съвместна компания да реализира приходи от над 16 млрд. евро годишно. В споразумението изрично е записано, че производствените мощности на Alstom, сред които и историческата фабрика в Белфорт, няма да бъдат затваряни в рамките поне на четири години.
Първите оценки са, че осъществяването на сделката между Alstom и Siemens е сигнал за промяна в настроенията на френското правителство, което досега въпреки членството на страната в Европейския съюз се отнасяше скептично към сделки с чуждестранни компании, засягащи важни за страната активи, сред които и Alstom. Промяната се дължи на все по-активната намеса на френския президент Еманюел Макрон в индустрията на страната.
Конкурентът
Според различни източници, след създаването си преди няколко години китайският железопътен гигант CRRC Corp Ltd. инвестира до 7 пъти повече средства в иновации от френската Alstom и до 5 пъти повече от немската Siemens, благодарение на което значително разшири пазарния си дял в Азия и все по успешно атакува пазарите в Европа.
През миналата година CRRC Corp Ltd. спечели търгове за скоростни жп трасета във Великобритания и Чехия, а преди два месеца обяви, че обмисля участието си в британския проект High Speed 2, който ще свърже с високоскоростен влак Лондон и градове в Северна Англия.
Новата съвместна компания Siemens Alstom с над 62 000 сътрудници се очаква да ускори досегашния железопътен бизнес на двете компании. Френската Alstom работи много активно на бързо развиващите се пазари в Близкия Изток и Африка, Индия, Централна и Южна Америка, а Siemens е добре позиционирана в Китай, САЩ и Русия.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.08 | ▲0.28% |
USDJPY | 160.80 | ▼0.33% |
GBPUSD | 1.28 | ▲0.49% |
USDCHF | 0.90 | ▼0.50% |
USDCAD | 1.36 | ▲0.21% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 39 713.20 | ▲0.17% |
S&P 500 | 5 624.30 | ▲0.65% |
Nasdaq 100 | 20 631.30 | ▲1.19% |
DAX 30 | 18 661.40 | ▲0.29% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 57 938.30 | ▼0.55% |
Ethereum | 3 048.56 | ▼0.62% |
Ripple | 0.45 | ▼0.69% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 83.34 | ▼0.71% |
Петрол - брент | 86.88 | ▼0.77% |
Злато | 2 391.46 | ▲1.51% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 572.25 | ▲3.18% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.54 | ▲0.61% |
Germany Bund 10 Year | 131.12 | ▲0.46% |
UK Long Gilt Future | 97.97 | ▲0.62% |