Стандартният News Feed на Facebook се разделя на две, като това ще е най-мащабната промяна на тази секция от създаването ѝ досега, пише TechCrunch.
По този начин компанията цели да отдели комерсиалните постове от личните публикации на сайта си. Този ход може да доведе до ръст на рекламите във Facebook, но също така може да се отрази „убийствено" за много медии, които нямат финансова възможност да промотират споделеното си съдържание.
Досега всички новини във Facebook излизаха вкупом, като тези от организациите се смесваха с публикациите на приятели и семейство. Сега предстои те да бъдат разграничени и единственият начин медийните публикации да влязат в персоналния News Feed е като за това бъде заплатено от компанията или ако някой от приятелите ни е споделил въпросната статия. В противен случай медийното съдържание ще отива в новия Explore Feed, който е трудно достъпен и в него се излива всякакъв вид съдържание от множество страници, които дори не са лайкнати.
Този ход ще стимулира четенето и ангажирането с информация за личния живот на приятелите ни в социалната мрежа, вместо със случващото се по света. Предполага се, че това ще се справи с една от тенденциите във Facebook, идентифицирана като проблем за платформата - хората все по-малко споделят неща за собствения си живот, пише Independent.
Другата очаквана промяна е свързана с това, че медиите и компаниите като цяло ще започнат да плащат повече за реклама. Това ще даде на Facebook шанс да генерира повече пари.
„Засега нововъведението е в тестов режим в шест държави - Боливия, Камбоджа, Гватемала, Сърбия, Словакия и Шри Ланка. Facebook няма намерения да принуждава търговските страници да плащат за цялото си разпространение", коментира Адам Мосри, директор на Facebook, отговарящ за News Feed.
По думите му, компанията не планира да тества функцията в глобален мащаб за всичките си 2 млрд. потребители.
Facebook често тества малки и по-големи промени в опит да намери начин как потребителите да прекарват повече време в социалната мрежа. Невинаги обаче тя въвежда тези тестове в реален режим след това, но все пак те са индикатор за възможни нововъведения.
Новинарските публикации се оказаха сериозен проблем за компанията, чиято социална мрежа стана трибуна за разпространение на фалшива информация.
Тестовете на разделения News Feed в шестте държави вече дали негативно отражение върху трафика на новинарския поток към някои онлайн медии.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.03 | ▲0.26% |
USDJPY | 155.74 | ▼0.36% |
GBPUSD | 1.22 | ▲0.24% |
USDCHF | 0.91 | ▼0.19% |
USDCAD | 1.44 | ▼0.18% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 685.00 | ▲0.09% |
S&P 500 | 6 029.92 | ▲0.12% |
Nasdaq 100 | 21 562.80 | ▲0.11% |
DAX 30 | 21 040.00 | ▲0.12% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 101 608.00 | ▲0.40% |
Ethereum | 3 262.01 | ▲1.63% |
Ripple | 3.09 | ▲4.94% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 77.44 | ▼0.30% |
Петрол - брент | 79.48 | ▼0.06% |
Злато | 2 702.78 | ▲0.24% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.62 | ▲0.15% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.48 | ▲0.06% |
Germany Bund 10 Year | 131.78 | ▲0.16% |
UK Long Gilt Future | 91.56 | ▲0.27% |