Германската автомобилна индустрия трябва да инвестира сериозно в технологии за електрически автомобили и да разработи съоръжения за производство на батерии в Европа, за да се справи с глобалните конкуренти. Този призив отправи в понеделник в интервю за вестник "Билд" министърът на икономиката Петер Алтмайер, цитиран от агенция „Ройтерс".
Алтмайер уточнява, че производителиет на автомобили трябва да инвестират над 10 млрд. евро в технологии за електрически автомобили, и не разбира защо компаниите са се колебали толкова дълго време.
„Необходими са и инвестиции в производството на електрически батерии предвид очакваното търсене на милиони такива батерии, което би помогнало на фирмите да печелят добри пари", допълва министърът. В противен случай, по неговите думи, ще трябва да се приеме, че голяма част от добавената стойност ще бъде произведена в Азия или САЩ, вместо в Германия.
„Ройтерс" напомня, че германската автомобилна индустрия, в която са ангажирани около 800 хиляди работници, се бори с глобалната негативна реакция срещу дизеловите автомобили след мащабния скандал през 2015-а година с манипулираните тестове на отработените газове на дизеловите коли, произвеждани от Volkswagen за американския пазар.
За да бъде намалено нивото на замърсяване и за да се избегне пълна забрана на дизеловите автомобили, редица компании като Volkswagen, Daimler и други ускориха в последно време развитието на електрически автомобили.
Новото германско коалиционно правителство планира да облекчи данъчната тежест на собствениците на електрически автомобили и да субсидира споделянето на автомобили, за да бъде даден тласък на по-екологичния транспорт.
Също така има планове да се осигури финансиране за изследвания в областта на автономната технология за задвижване и да се подкрепи създаването на производство на батерийни клетки в Германия.
Петер Алтмайер казва, че германските производители на автомобили трябва да разработят модели, които да има най-малкото обхват на придвижване като електрическите коли на американската компания "Тесла", но да струват по-малко, като в същото време трябва да се разработи и платформа за информационни технологии за самоуправляващи се автомобили, която да е най-добрата в света.
"Първите безопасни самоуправляващи се автомобили трябва да работят с немски технологии", насотятелно препоръчва германският министър на икономиката. Според него германските компании също така трябва да работят с други фирми на стария континент за разработване на съвместно европейско производство на батерийни клетки.
Министър Алтмайер смята, че е наложително да се осигурят стотиците хиляди работни места, които към момента подпомагат автомобилната индустрия и индустрията на доставчиците.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.08 | ▼0.19% |
USDJPY | 160.75 | ▲0.01% |
GBPUSD | 1.28 | ▼0.04% |
USDCHF | 0.90 | ▲0.12% |
USDCAD | 1.36 | ▲0.05% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 39 713.20 | ▲0.17% |
S&P 500 | 5 624.30 | ▲0.65% |
Nasdaq 100 | 20 631.30 | ▲1.19% |
DAX 30 | 18 661.40 | ▲0.29% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 56 384.20 | ▼3.22% |
Ethereum | 2 945.28 | ▼3.99% |
Ripple | 0.42 | ▼5.77% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 83.34 | ▼0.71% |
Петрол - брент | 86.88 | ▼0.77% |
Злато | 2 391.46 | ▲1.51% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 572.25 | ▲3.18% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.54 | ▲0.61% |
Germany Bund 10 Year | 131.12 | ▲0.46% |
UK Long Gilt Future | 97.97 | ▲0.62% |