Германската автомобилна индустрия трябва да инвестира сериозно в технологии за електрически автомобили и да разработи съоръжения за производство на батерии в Европа, за да се справи с глобалните конкуренти. Този призив отправи в понеделник в интервю за вестник "Билд" министърът на икономиката Петер Алтмайер, цитиран от агенция „Ройтерс".
Алтмайер уточнява, че производителиет на автомобили трябва да инвестират над 10 млрд. евро в технологии за електрически автомобили, и не разбира защо компаниите са се колебали толкова дълго време.
„Необходими са и инвестиции в производството на електрически батерии предвид очакваното търсене на милиони такива батерии, което би помогнало на фирмите да печелят добри пари", допълва министърът. В противен случай, по неговите думи, ще трябва да се приеме, че голяма част от добавената стойност ще бъде произведена в Азия или САЩ, вместо в Германия.
„Ройтерс" напомня, че германската автомобилна индустрия, в която са ангажирани около 800 хиляди работници, се бори с глобалната негативна реакция срещу дизеловите автомобили след мащабния скандал през 2015-а година с манипулираните тестове на отработените газове на дизеловите коли, произвеждани от Volkswagen за американския пазар.
За да бъде намалено нивото на замърсяване и за да се избегне пълна забрана на дизеловите автомобили, редица компании като Volkswagen, Daimler и други ускориха в последно време развитието на електрически автомобили.
Новото германско коалиционно правителство планира да облекчи данъчната тежест на собствениците на електрически автомобили и да субсидира споделянето на автомобили, за да бъде даден тласък на по-екологичния транспорт.
Също така има планове да се осигури финансиране за изследвания в областта на автономната технология за задвижване и да се подкрепи създаването на производство на батерийни клетки в Германия.
Петер Алтмайер казва, че германските производители на автомобили трябва да разработят модели, които да има най-малкото обхват на придвижване като електрическите коли на американската компания "Тесла", но да струват по-малко, като в същото време трябва да се разработи и платформа за информационни технологии за самоуправляващи се автомобили, която да е най-добрата в света.
"Първите безопасни самоуправляващи се автомобили трябва да работят с немски технологии", насотятелно препоръчва германският министър на икономиката. Според него германските компании също така трябва да работят с други фирми на стария континент за разработване на съвместно европейско производство на батерийни клетки.
Министър Алтмайер смята, че е наложително да се осигурят стотиците хиляди работни места, които към момента подпомагат автомобилната индустрия и индустрията на доставчиците.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.38% |
USDJPY | 155.56 | ▲0.18% |
GBPUSD | 1.23 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.91 | ▲0.20% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.93% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 818.50 | ▼0.32% |
S&P 500 | 6 043.34 | ▼0.41% |
Nasdaq 100 | 21 625.10 | ▼0.50% |
DAX 30 | 21 079.00 | ▼0.30% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 102 128.00 | ▲0.06% |
Ethereum | 3 254.47 | ▼0.76% |
Ripple | 3.08 | ▼0.73% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 76.44 | ▲0.08% |
Петрол - брент | 78.76 | ▼0.08% |
Злато | 2 729.14 | ▲0.70% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 547.22 | ▲1.64% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.92 | ▼0.02% |
Germany Bund 10 Year | 132.02 | ▲0.21% |
UK Long Gilt Future | 91.59 | ▲0.05% |