Социалната мрежа Facebook отчита увеличение на печалбата от 63% през първото тримесечие на 2018 г. и ръст на потребителите, предава "Ройтерс".
В резултат на силния отчет акциите на Facebook нараснаха със 7.1% до 171 долара. През март те претърпяха резки спадове заради направеното тогава разкритие, че консултантската компания Cambridge Analytica е използвала данните на 87 млн. потребители на платформата, за да насочва политически реклами.
Скандалът предизвика международен отзвук и яростни призиви за регулация на най-голямата социална мрежа. Изпълнителният директор на компанията Марк Зукърбърг, който е и неин съосновател, се изправи за първи път пред американския Конгрес, където в продължение на три дни бе подложен на кръстосан разпит за дейността, политиката и бъдещето на Facebook.
Тримесечната печалба на Facebook надхвърли прогнозите на анализаторите. Компанията генерира приходи от 11.97 млрд. долара през първото тримесечие, което представлява ръст от 49% спрямо същия период на 2017 г.
Една от причините за силните резултати е нарастващият бизнес с мобилна реклама, което се случва на фона на усилията за добавяне на повече видео съдържание.
Активните месечни потребители на Facebook за първото тримесечие на 2018 г. са нараснали до 2.2 млрд. Това е с 13% повече спрямо година по-рано. Компанията се похвали, че се е справила със спада на ежедневните активни потребители в САЩ и Канада – те са стигнали 185 млн., като за сравнение през четвъртото тримесечие на 2017 г. броят им е бил 184 млн.