Използването на социални мрежи като Facebook за достъп до новини е започнало да намалява в САЩ, след като много млади хора се насочват към чат приложения като WhatsApp, за да обсъждат събития, сочат данни на "Ройтерс".
Потреблението на Facebook за новини се е свило с 9 процентни пункта от 2017 г. в САЩ, а при младите хора спадът е още по-голям – 20%, сочи проучването на института на "Ройтерс", проведено сред 74 000 души на 37 пазара.
"Използването на социални мрежи за новини е започнало да спада на редица ключови пазари след години на продължителен растеж. Продължаваме да виждаме ръст на потреблението на чат приложения за новини, тъй като потребителите искат по-лични места (с по-малки възможности за конфронтации), в които да общуват“, коментира Ник Нюман от института на "Ройтерс".
Проучването е направено преди Facebook да се сблъска с критики за алгоритмите си, които може да са показвали с приоритет подвеждащи новини.
Някои респонденти все още откриват новини във Facebook, но след това публикуват информация за тях в групови дискусии в WhatsApp с по-близките си приятели. WhatsApp и Instagram, която също е на Facebook, са особено популярни в Латинска Америка и Азия, докато Snapchat се радва на напредък в Европа и САЩ, допълва проучването.
По-малко от половината от анкетираните по света твърдят, че вярват на медиите през по-голямата част от времето. В САЩ 34% от респондентите посочват, че вярват на повечето новини през повечето време, което е с 4 процентни пункта надолу.