Снимка: Flickr
Facebook работи над създаването на специална „страница с новини“ на платформата си, с цел да подкрепи финансово „висококачествената и достойна за доверие" журналистика. Това заяви основателят на социалната мрежа Марк Зукърбърг, цитиран от "Блумбърг".
"Искаме това да позволи на преден план да се поставя висококачествената и достойната за доверие информация", каза Зукърбърг по време на дискусия с Матиас Дьопфнер, президент на германския медиен гигант Axel Springer.
Според него 10 до 15 процента от потребителите на Facebook (които сега са 2.3 млрд. души) ще бъдат заинтересовани от новото пространство, посветено на новините. Зукърбърг уточни, че новата услуга се нуждае от известен подбор сред публикуваната информация и добави, че се надява да я изгради заедно с големите медийни групи.
"Съществува истинска възможност да се предложи на редакторите по-добро комерсиализиране на тяхното съдържание посредством отделна информационна услуга, отколко чрез потока от новини. Facebook може да има директни връзки с издателите, за да се увери, че тяхното съдържание е на разположение", каза още Зукърбърг.
Главният изпълнителен директор на медийната група Axel Springer подчерта, че функциониращият бизнес модел и прекият достъп до потребителите са особено важни за медийните компании.
"Атрактивните условия за издателите също биха помогнали да се гарантира висококачественото съдържание на платформата", заяви Матиас Дьопфнер.
Наскоро Facebook обяви, че ще забрани политическата реклама на европейските избори, която се финансира от чужбина. С този ход най-голямата социална мрежа в света иска да предотврати чуждестранно влияние върху вота в съответните страни от Европейския съюз (ЕС).
"Ако например за даден кандидат от Дания не може да се пуска предизборна реклама от Италия, Русия или САЩ. В допълнение, прозрачността ще се увеличи във всички форми на политическа реклама", коментира мениджърът на Facebook Ричард Алън.
Правилата ще се прилагат за всяка реклама, която се отнася до политици или политически партии, както и до опити за убеждаване на хората да гласуват или да се въздържат от гласуване.
Facebook вече използва тези мерки по време на изборите в САЩ, Бразилия и Индия през миналата година. Сега те ще са валидни и за изборите за Европейски парламент от 23 до 26 май - на платформите Facebook и Instagram.
Едно от правилата за прозрачност е, че всеки, който иска да рекламира с политическо съдържание, трябва да посочи своята идентичност, местоположение и кой е платил за рекламата. Организациите също така трябва да предоставят своите данни за контакт.
Още по темата:
Facebook разчита на изкуствен интелект, за да спре фалшивите публикации
Facebook ще премахва фалшивите новини, които водят до насилие
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.56% |
USDJPY | 156.46 | ▲0.20% |
GBPUSD | 1.24 | ▲0.48% |
USDCHF | 0.91 | ▼0.13% |
USDCAD | 1.43 | ▼0.32% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 640.00 | ▼0.22% |
S&P 500 | 6 143.86 | ▼0.07% |
Nasdaq 100 | 22 019.00 | ▲0.04% |
DAX 30 | 21 561.00 | ▼0.22% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 105 210.00 | ▲1.24% |
Ethereum | 3 405.43 | ▲1.98% |
Ripple | 3.18 | ▲1.92% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 75.12 | ▲1.16% |
Петрол - брент | 78.00 | ▲1.08% |
Злато | 2 781.82 | ▲0.99% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 546.52 | ▼1.26% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.36 | 0.00% |
Germany Bund 10 Year | 131.18 | ▼0.29% |
UK Long Gilt Future | 91.64 | ▼0.21% |