Amazon планира да пусне в космическата орбита 3 236 сателитни спътника, с които да подпомогне достъпа до високоскоростен широколентов достъп до интернет, предава CNBC.
Проектът е известен под името Project Kuiper и според изчисленията на GeekWire може да струва милиарди долари и да постави Amazon в конкуренция с играчи като Space X, която също работи по услуга за сателитен интернет.
„Project Kuiper е нова инициатива за стартиране на съзвездие от спътници в ниска земна орбита, което ще осигури високоскоростна широколентова връзка с ниска латентност за ненаселените и не добре обслужваните общности по целия свят“, се казва в изявление на компанията.
От него става ясно, че проектът е дългосрочен и предвижда да достави интернет услуга на десетки милиони хора. "Очакваме с нетърпение партньорството по тази инициатива с компании, които споделят тази обща визия“, посочват още от Amazon.
Според данни на ООН към края на 2019 г. половината от населението по света все още няма да има достъп до интернет. През януари 2018 г. организацията очерта поредица от цели, които, ако бъдат изпълнени, до 2025 г. драстично ще подобрят световния достъп до интернет.
Достъпът до интернет е основно право – това са посочили всеки четирима от петима души през 2010 г., взели участие в анкета по темата. В допитването тогава са се включили 27 000 потребители.
Припомняме, че през последното си тримесечие Amazon отчете 3 млрд. долара чиста печалба, докато печалбата за цялата година се увеличи повече от три пъти до 10 млрд. долара.
"Amazon се опитва да бъде много по-печеливша, отколкото в миналото. Тази политика обаче показва пристрастия в рекламната услуга на Amazon, въпреки че се твърди, че става дума за отворена рекламна платформа“, казва Джо Хансен, главен изпълнителен директор на Buy Box Experts, фирма, която помага на компаниите да продават в Amazon.
Компанията също така обяви затварянето на 87 свои магазина и представи услугата „Ден на Amazon“, която намалява разходите за доставка на Amazon, като позволява на клиентите да получават всичките си поръчки за седмицата в един конкретен ден.
Amazon спря да поръчва продукти от по-малки марки през миналия месец. Ходът се разглежда като начин да се "избутат" марките на пазара за трети страни, където Amazon печели от такси за съхранение и доставка. Търговци от трети страни, които представляват повече от половината от продуктите, продавани на Amazon, не са засегнати от ограниченията.
Още по темата:
Amazon пуска хартиени каталози на играчки
Amazon придобива онлайн аптеките PillPack
Amazon спря програмата си за лицево разпознаване в Орландо