Снимка: Flickr
Социално-медийната компания на Facebook е готова да проучи начини за освобождаване на някои европейски партии и политици от ЕС от правилата за онлайн политическа реклама, съобщава "Файненшъл таймс".
Ръководителят по глобалните въпроси на Facebook Ник Клег отправи предложението си в писмо до председателя на Европейския парламент.
Коментарите са отговор на реакцията, породена от новите правила за прозрачност на Facebook, които ще изискват от хората или групите, които публикуват политически реклами, да се регистрират във всяка държава от ЕС, където се появяват рекламите.
Клег идентифицира 19 институции на ЕС, които платформата може да освободи от правилата за един месец, предшестващ европейските избори, които се провеждат от 23 до 26 май, става ясно от писмото на Клег до председателя на Европейския парламент Антонио Таяни.
"Facebook проучва дали можем технически да изградим инструменти, които да позволят на упълномощените администратори на 19-те институционални страници, които идентифицирахме, да насочват реклами към хората в целия ЕС. Ще бъде предизвикателство да направя това в исканото време и ще трябва да потвърдя дали е възможно, ако се споразумеем, че това е правилното решение“, пише Ник Клег в писмото.
Наскоро Facebook обяви, че планира да върне чатовете в Messenger обратно към основното приложение на социалната мрежа. В момента процесът се тества в затворена среда от Facebook, а функцията е била забелязана от Джейн Манчун Уонг, студентка по компютърни науки, популярна със своите любопитни открития в сферата.
Подобна крачка от Facebook означава, че потребителите отново ще могат да ползват едно единствено приложение, което ще им даде достъп до социалната платформа и специфичните Messenger функционалности.
Промяната ще направи така, че при натискане на моментния Messenger бутон във Facebook приложението, потребителят ще получи директен достъп до своите съобщения, а не както е в момента – отваряне на допълнителното Messenger приложение.
Според Уонг обаче „завръщането“ към основното приложение на социалната мрежа няма да означава непременно преустановяването на живота на Messenger като самостоятелен софтуер.
Messenger дебютира като самостоятелен „app” през 2011, а през 2014 година Facebook премахна всякаква негова функционалност от основното приложение на социалната мрежа. Интеграцията към социалната мрежа вероятно е част от идеята да се слеят Facebook, WhatsApp и Instagram в една мащабна платформа.
Още по темата:
Facebook разчита на изкуствен интелект, за да спре фалшивите публикации
Facebook ще премахва фалшивите новини, които водят до насилие
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.73% |
USDJPY | 155.92 | ▼0.16% |
GBPUSD | 1.25 | ▲1.04% |
USDCHF | 0.91 | ▼0.15% |
USDCAD | 1.43 | ▼0.24% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 538.40 | ▼0.44% |
S&P 500 | 6 124.90 | ▼0.38% |
Nasdaq 100 | 21 874.20 | ▼0.63% |
DAX 30 | 21 473.10 | ▼0.63% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 105 133.00 | ▲1.17% |
Ethereum | 3 334.95 | ▼0.14% |
Ripple | 3.11 | ▼0.30% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 74.72 | ▲0.65% |
Петрол - брент | 77.57 | ▲0.52% |
Злато | 2 772.90 | ▲0.67% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.08 | ▼1.71% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.46 | ▲0.10% |
Germany Bund 10 Year | 131.27 | ▼0.23% |
UK Long Gilt Future | 91.84 | 0.00% |