Apple харчи почти 30 млн. долара месечно за облака на електронния гигант Amazon. Разходите на производителя на iPhone за достъп до Amazon Web Sеrvices (AWS) за iCloud съхранение отразяват решимостта на компанията да доставя онлайн услуги като iCloud бързо и надеждно, дори ако трябва да зависи от свой съперник, пише CNBC.
Най-добрият продукт на гиганта от Купертино – iPhone, се приближава към момента на пазарно насищане и затова компанията започна да се насочва към онлайн услугите. Неотдавна Apple каза, че спира да разкрива данни за продажбите на смартфони и други хардуерни продукти, но започна да информира за маржа на печалбата от бизнеса си с услуги. В него влизат iOS App Store, AppleCare, Apple Pay и iCloud. На последното си събитие преди няколко седмици компанията представи и няколко абонаментни услуги – за видео, за списания, за игри, както и картата iCard.
Ежемесечно хората ползват над 1 млрд. устройства на Apple и това кара компанията да има високи изисквания към компютърните изчисления и съхранението. Гигантът инвестира сериозно и в изграждането на собствена инфраструктура: през януари 2018 г. обяви план да инвестира 1 млрд. долара в центрове за данни в САЩ през идните пет години. През декември същата година уточни, че ще похарчи 4.5 млрд. долара от тях в рамките на настоящата 2019 г.
Apple зависи и от по-малките доставчици на облачна инфраструктура от трети страни, но разчита и на големите, включително Amazon и Alphabet. В миналото Microsoft също е предоставила облачни инструменти на Apple.
В отворена позиция за работа през февруари Apple каза, че търси някой, който да бъде „водач и архитект на нарастващия ни AWS отпечатък“. Всъщност, тези разходи са на път да се разширяват. В края на март разходите на Apple за това перо са над 30 млн. долара средно на месец (за първото тримесечие на 2019 г.), което е ръст от над 10% на годишна база.
Ако използването на AWS от Apple остане на тези нива до края на 2019 г., годишните разходи ще надхвърлят 360 млн. долара. За сравнение през миналата 2018 г. компанията е похарчила 350 млн. долара.
Очакванията са, че трендът ще се запази за известно време напред. Apple подписа споразумение, с което поема ангажимент за изразходване на минимум 1.5 млрд. долара за AWS в продължение на пет години, посочват още запознати с въпроса. Общо оперативните разходи на компанията през изминалата фискална години възлизат на 30.94 млрд. долара.
През 2018 г. облачните услуги донесоха 25.66 млрд. долара на Amazon, или 11% от общите годишни приходи. Въпреки че Apple е един от най-значимите клиенти на AWS, плащанията ѝ са малка част от общите приходи на Amazon.
При сегашните темпове обаче AWS ще набере повече приходи от Apple, отколкото от други играчи, като Adobe, Capital One, Intuit, Lyft и Pinterest, става ясно от публични заявки и доклад в The Information. За сравнение, Lyft се е съгласила да плати за AWS минимум 300 млн. долара до края на 2021 г., докато Pinterest е поела ангажимент да изхарчи поне 750 млн. долара за период от 6 години, до 2023 г. Това означава средно 100 млн. долара годишно от Lyft и 125 млн. долара годишно от Pinterest. Snap се е ангажирала да изхарчи 1.1 млрд. долара за облака на Amazon до края на 2022 г. и поне 150 млн. долара до края на 2019 г.
Още по темата:
Amazon пуска хартиени каталози на играчки
Amazon придобива онлайн аптеките PillPack
Amazon спря програмата си за лицево разпознаване в Орландо