На конференцията си за разработчици Google I/O в Маунтин Вю, Калифорния, Google представи най-евтиния си смартфон досега - Pixel 3a, пише The Verge.
Новият Pixel 3a е с цена 399 долара, докато по-голямата му версия Pixel 3a XL ще струва 479 долара.
Телефоните са опит на Google да върне високия клас устройства при средния клас цени. Компанията е подобрила камерата, а двата модела предлагат едни и същи функции (като Night Sight) като по-скъпият Pixel 3. Те имат и същите адаптивни батерии като Pixel 3 и имат седем часа живот на батерията с 15-минутно зареждане.
Телефоните се предлагат в три цвята: Just Black, Clearly White и Purple-ish, т.е. черно, бяло и пурпурно, което е по-скоро бледо розов цвят. Те се продават от днес на 13 пазара.
Компанията представи и Google Nest Hub Max - устройство за видео чат, интелигентен говорител и камери за сигурност "всичко в едно". Цената му е 299 долара. Устройството ще включва камера с технология за лицево разпознаване, която ще го активира без гласова команда. Допълнителни функции, свързани с изкуствен интелект, са добавени и към умния асистент на компанията Google Assistant.
Наскоро стана ясно, че потребителите на Android устройства в Европа вече ще имат пет опции за избор на браузър и търсачка. Решението е опит на Google да се справи с антитръстовите проблеми в Европейския съюз и предотвратяването на нови санкции.
След направен софтуерен ъпдейт, потребителите в ЕС ще имат възможност да свалят редица алтернативи на Google Search и на Chrome от магазина с приложения на Google.
Звеното на Alphabet заяви, че опциите ще варират според пазара, но Bing на Microsoft и норвежката Opera са значителни конкуренти съответно на пазара на европейските търсачки и браузъри. Промените ще помогнат на Google да избегне допълнителни глоби, след като от близо десетилетие води битка с ЕС.
В края на март тази година Google въведе т.нар. "динамични имейли" в Gmail, които функционират като интерактивни уеб страници. Това означава, че Gmail става по-интерактивна, като човек например ще може да отговаря на анкети от услуги като Doodle директно от имейла, вместо да отваря връзка към отделен уебсайт. Ако получава писма от Pinterest с актуалните теми в услугата, електронната поща ще може автоматично да се обновява, така че информацията да остане актуална.
Партньори в първоначалното обновяване на Google са Doodle, Pinterest, Booking.com и някои други. От компанията обаче не казват нищо за това дали самите потребители ще могат да създават динамични имейли.
Собственият продукт на гиганта – Google Docs, ще започне да работи с новия формат по подразбиране. Така например, при споменаване в споделен документ, човек ще може да реагира директно, а Gmail ще актуализира своевременно коментарите.
Google за първи път обяви, че работи по динамичните имейли (още наречени Ускорени мобилни страници, AMP) през миналата година. В блога си сега компанията каза, че новият формат ще започне стартира за уеб от вторник, а за мобилната версия на е-пощата „скоро“. Корпоративните акунти, използващи продукта G Suite, ще могат да поискат от администраторите да включат функционалността в рамките на „следващите няколко дни“.
AMP имейлите се поддържат и от други популярни пощенски услуги като Yahoo Mail, Outlook.com и Mail.Ru. Всички такива, които се изпращат до приложение, което не поддържа формата, просто ще изглеждат като традиционно съобщение.
Още по темата:
Google пуска балоните си за интернет над Кения през 2019 г.
Google се разделя с марките AdWords и DoubleClick
Google се опитва да разшири операциите си в Китай