Акциите на Pinterest поевтиняха с 16%, след като компанията прогнозира приходи, които в голяма степен не отговориха на очакванията на инвеститорите, предава "Ройтерс".
Стойността на книжата на Pinterest е нараснала с 62% от тази при първичното публично предлагане миналия месец, когато беше 19 долара.
Компанията очаква годишните ѝ приходи да са между 1.055 млрд. долара и 1.08 млрд. долара, а средната стойност е малко над прогнозата на анализаторите за 1.06 млрд. долара, насърчавана от средните приходи от потребител в САЩ.
Компанията привлече 291 млн. активни потребители месечно през първото тримесечие, което се оказа над прогнозата за 289.3 млн., сочат данни на Refinitiv. Средните приходи от потребител са скочили с 26% до 73 цента, обяви компанията.
Нетната загуба се е свила до 41.4 млн. долара през тримесечието, завършило на 31 март, от 52.7 млн. година по-рано. Като се изключат някои елементи, компанията е загубила 32 цента на акция. Общите приходи са нараснали над 54% до 201.9 млн. долара, надминавайки прогнозата за 200.6 млн. долара.
Pinterest, която има 291 милиона средномесечни потребители, прави пари от рекламата и маркетира себе си като начин марките и търговците на дребно да достигнат до потребителите в етапа на вдъхновение на процеса на пазаруване.
"Въпреки че онлайн компанията се конкурира за рекламните долари с Facebook и Twitter и има подобни финансови и потребителски показатели, Pinterest не е традиционна компания за социални медии. Хората влизат в Pinterest, за да се съсредоточат върху себе си, своите интереси и живота си, а не да се свързват с други хора или да се социализират", коментира главният изпълнителен директор Бен Силберман.
Припомняме, че Pinterest започна да се търгува на Нюйоркската фондова борса през миналия месец. Книжата на Pinterest бяха пласирани по 19 долара, като компанията е набрала около 1.4 милиарда долара. Цената беше над първоначалната оценка на компанията за между 15 и 17 долара на акция.
Pinterest се търгува под символа "PINS". Goldman Sachs & Co LLC, JPMorgan и Allen & Company са водещите мениджъри по IPO-то на Pinterest.
Още по темата:
Най-горещите IPO-та през тази седмица
Lyft се бори с проблеми в САЩ след IPO-то си
7 критични тренда за щатските пазари през 2019-та година