Конкуренцията в бранша за доставка на хранителни продукти на базата на онлайн приложения в САЩ е на път да стане още по-интензивна, пише Business Insider.
Американската технологична компания Аmаzоn води преговори за инвестиция в британското приложение за доставка на храна Deliveroo, като част от новия кръг на набиране на капитал от фирмата, който е на стойност 575 млн. долара.
Deliveroo оперира в над 100 големи и малки града във Великобритания и работи с над 8 000 ресторанта. Алгоритъмът на компанията е базиран на „силна технология за прогнозиране“ за установяването на най-ефективния начин за доставка на поръчки, на база на локациите на ресторантите, на доставчиците и клиентите. Компанията посочва, че нейната платформа Editions помага на ресторантите да покрият нови области.
Наскоро Аmаzоn обяви, чe e гoтoвa дa дaдe дo 10 000 долара нa вceĸи cвoй cлyжитeл в CAЩ, ĸoйтo иcĸa дa нaпycнe paбoтa и дa cъздaдe ĸoмпaния, ĸoятo дa дocтaвя пpaтĸи. Предложението е отворено както за служителите на пълно работно време, така и за тези, които работят на непълно работно време. Само служителите на подразделението Whole Foods не могат да участват.
Новата инициатива за служителите на Amazon е част от програма, която започна преди година и позволява на всеки да кандидатства за започването на независим бизнес за доставки на пакети на Amazon.
Разширяването на програмата е част от плана на компанията сама да контролира част от доставките си, а не други компании доставчици. Първоначалните разходи започват от 10 000 долара, а подизпълнителите имат право да вземат на лизинг сини ванове с усмихнатото лого на Amazon.
"Общо над 200 компании за доставки на пратки на Amazon са създадени от началото на програмата през юни", каза Джон Фелтън, вицепрезидент на Amazon, отговарящ за глобалните доставки.
Припомняме, че през последното си тримесечие Amazon отчете 3 млрд. долара чиста печалба, докато печалбата за цялата година се увеличи повече от три пъти до 10 млрд. долара.
"Amazon се опитва да бъде много по-печеливша, отколкото в миналото. Тази политика обаче показва пристрастия в рекламната услуга на Amazon, въпреки че се твърди, че става дума за отворена рекламна платформа“, казва Джо Хансен, главен изпълнителен директор на Buy Box Experts, фирма, която помага на компаниите да продават в Amazon.
Компанията също така обяви затварянето на 87 свои магазина и представи услугата „Ден на Amazon“, която намалява разходите за доставка на Amazon, като позволява на клиентите да получават всичките си поръчки за седмицата в един конкретен ден.
Amazon спря да поръчва продукти от по-малки марки през миналия месец. Ходът се разглежда като начин да се "избутат" марките на пазара за трети страни, където Amazon печели от такси за съхранение и доставка. Търговци от трети страни, които представляват повече от половината от продуктите, продавани на Amazon, не са засегнати от ограниченията.
Още по темата:
Amazon пуска хартиени каталози на играчки
Amazon придобива онлайн аптеките PillPack
Amazon спря програмата си за лицево разпознаване в Орландо