Технологичният гигант Google ще придобие облачната компания Looker за 2.6 млрд. долара в брой, за да подсили облачния си бизнес, пише TechCrunch.
"Ще видите, че ускоряваме растежа дори по-бързо, отколкото досега", посочи бившият изпълнителен директор на Oracle Томас Къриан, който се присъедини към Google Cloud като нов изпълнителен директор на облачното подразделение на технологичния гигант през ноември, като замени бившия главен изпълнителен директор Даян Грийн.
Компанията майка на Google Alphabet вече е инвестирала в Looker чрез своя рисков фонд Capital G. Това ще бъде най-голямата придобивка на Google, откакто купи Nest - друга компания, финансирана от Alphabet, за 3.2 милиарда долара през 2014 година.
Google се опитва да открадне пазарен дял от лидера Amazon Web Services, която отчете приходи от 7.7 млрд. долара за последното тримесечие. Google не съобщава приходи от бизнеса си в облака, но заяви, че той допринася с повече от 1 млрд. долара на тримесечие. Google има 7.6% от пазарен дял в облака в края на 2018 г. в сравнение с 13.7% за Microsoft и 32% за Amazon, според доклад от Canalys.
Покупката на Looker ще добави нов инструмент за анализ за клиентите на Google Cloud. Google заяви, че технологията ще помогне на клиентите да анализират данните си по последователен начин от различни източници и ще помогне на Google да предостави специфични за индустрията анализи за своите целеви вертикали. В своето съобщение за пресата Google заяви, че вече е споделила над 350 клиенти чрез съществуващо партньорство, включително Buzzfeed, Yahoo и Hearst.
Наскоро Google обяви, че ще удвои екипа си от експерти по неприкосновеност на личния живот в Германия, тъй като се очаква Европа да засили регулациите за големите технологични компании и потребителските данни.
Главният изпълнителен директор на компанията Сундар Пичай обяви, че Google ще удвои броя на инженерите за поверителност в Мюнхен до повече от 200 до края на годината, добавяйки, че екипът ще работи с глобалната мрежа от специалисти на Google за защита на личните данни, за да създава продукти, които биха да се използва в цял свят.
"Не случайно изграждаме нашия център за неприкосновеност на личните данни в сърцето на Европа и в страна, която по много начини отразява как европейците мислят за онлайн безопасността, личния живот и сигурността", каза Пичай.
Той отбеляза, че много от продуктите на технологичния гигант са били направени в Мюнхен, като например Google Account, където потребителите могат да контролират настройките си за поверителност по отношение на продуктите на Google.
Още по темата:
Google пуска балоните си за интернет над Кения през 2019 г.
Google се разделя с марките AdWords и DoubleClick
Google се опитва да разшири операциите си в Китай