Продължава манията по технологичните стартъпи с първично публично предлагане. Компанията CrowdStrike, доставчик на софтуер за сигурност в облака, за компании, като Amazon Web и Credit Suisse, видя поскъпване на акциите си до 63.5 долара при отварянето вчера, след IPO-то си при 34 долара.
Компанията, която вече е с пазарна оценка от 11.4 милиарда долара, отбеляза загуба за изминалата година от 140 милиона долара, както и ръст на приходите си повече от два пъти до 249.8 милиона долара.
Акциите на CrowdStrike бяха пласирани по време на първичното публично предлагане над предварително определения ценови диапазон между 28 и 30 долара за акция.
Оценката на компанията е вече повече от четири пъти по-висока от тази при последното набиране на частен капитал през юни на 2018-та година.
Пазарната оценка на младата компания е вече почти колкото тази на 37-годишния доставчик на софтуер за сигурност - Symantec, което води до сериозни въпроси сред анализаторите. Това, въпреки факта, че разполага с едва 5% от приходите на Symantec.
CrowdStrike, търгуваща се на Nasdaq под символ "CRWD", се присъедини към бързо нарастващия IPO-клас 2019, който вече включва Uber, Lyft и Pinterest. На пазара за бизнес софтуер CrowdStrike следва дебютите на Zoom и PagerDuty и идва малко преди първичното публично предлагане на Slack.
След избухването в акциите на компанията в първия ден на търговия, изпълнителният директор на компанията Джордж Курц, вече е в клуба на милиардерите, а ранните поддръжници на компанията регистрират огромни печалби.
Warburg Pincus притежава дял от над 3 млрд. долара. Акциите на Accel се оценяват на над 2 милиарда долара, а компанията Alphabet CapitalG контролира акции на стойност над 1 милиард долара.
CrowdStrike, чиято облачна технология се използва за откриване и предотвратяване на нарушения, регистрира нетна загуба от 140 милиона за годината, приключила на 31 януари, докато приходите са се увеличили повече от два пъти до 249.8 милиона долара, според проспекта на компанията.
В интервю след дебюта Курц заяви пред CNBC, че смята, че неговата компания се откроява от останалите компании, защото е насочена към бързо-растящия бизнес на облачните технологии.
"Няма охранителни системи в момента" каза Курц. "И ние смятаме, че сме взели правилния подход и създадохме правилната архитектура, която да бъде четвъртият стълб на изчислителните облачни технологии."
Разходите за продажби и маркетинг на компанията са нараснали с 66% през миналата година до 172.7 млн. долара, според проспекта на компанията. Но Курц каза, че се чувства уверен, че CrowdStrike харчи ефективно.
CrowdStrike е основана през 2011 г. и стартира първия си продукт за защита две години по-късно.
Още по темата:
Всичко за предстоящото IPO на Slack
Топ 10 на най-големите IPO-та в света