Снимка: iStock
Fiat Chrysler Automobiles (FCA) и Peugeot S.A. Group представиха предварителния си план за сливане. Сделката е на стойност 50 млрд. долара, пише "Блумбърг".
Според предложението акционерите на всяка от компаниите ще държат 50% от акциите на обединеното дружество. Инвеститорите във Fiat ще получат дивидент от 5.5 милиарда евро, докато тези на PSA - около 3 милиарда евро.
Сливането между Fiat и Peugeot ще създаде автомобилен производител за 50 милиарда долара, който ще може да се конкурира с лидерите в индустрията.
Също така то ще помогне на двете компании да се справят с финансовите и управленските пречки пред тях. От друга страна обаче новата група ще бъде изправена пред сериозни предизвикателства. На първо място това е свързано със забавянето на търсенето в глобален мащаб.
Сделката ще позволи на производителите да обединят технологиите си в автомобилостроенето, намалявайки капиталовите разходи и освобождавайки капитал за инвестиции в нови електрически модели, което ще им е необходимо, за да се конкурират на пазарите в Европа и Китай.
Най-големите световни производители на автомобили се опитват да преструктурират бизнеса си с нарастването на натиска върху разходите и забавянето на глобалният пазар на автомобили след период на бурен растеж.
Консолидацията на автомобилната индустрия отдавна е многогодишна тема, особено в Европа, където претъпканият пазар и строгите правила за вредни емисии създават сериозни затруднения на компаниите.
Автомобилните производители също са под силен натиск да правят иновации с електрическите превозни средства и технологии за самостоятелно шофиране, принуждавайки традиционни съперници да си сътрудничат в споделяне на инвестиционното натоварване.
Това не е първия опит на Fiat за създаване на мултинационална компания. През месец май нараснаха спекулации за потенциално сливане на бизнеса на две автомобилни компании - Fiat Chrysler и Renault, която можеше да доведе до по-голям и силен играч на пазара.
Почти една трета от глобалната работна сила на Fiat - около 198 500 души, са базирани в Европа, въпреки че компанията реализира почти цялата си печалба в Северна Америка.
Fiat трябваше да даде на Renault достъп до северноамериканския пазар, докато френските заводи да подпомогнат на Fiat да се разшири в Русия. Но сделката пропадна и сега явно от Fiat насочват вниманието си към други основен френски производител на автомобили.
Спадащите продажби в трите основни региона - Китай, САЩ и Европа, донесоха допълнителна спешност за консолидацията на двете автомобилни компании.
Още по темата:
До какво ще доведе сливането между Fiat Chrysler и Renault?
Новите емисионни стандарти свалят продажбите на автомобили в Европа
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.03% |
USDJPY | 149.81 | ▲0.28% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.09% |
USDCHF | 0.90 | ▲0.09% |
USDCAD | 1.42 | ▲0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 768.40 | ▲0.36% |
S&P 500 | 6 059.88 | ▲0.16% |
Nasdaq 100 | 21 765.70 | ▲0.04% |
DAX 30 | 22 536.10 | ▲1.34% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 817.40 | ▼0.48% |
Ethereum | 2 681.66 | ▼4.89% |
Ripple | 2.48 | ▼3.50% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.30 | ▼0.11% |
Петрол - брент | 73.98 | ▲0.19% |
Злато | 2 950.58 | ▲0.48% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 595.12 | ▼1.39% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.52 | ▲0.01% |
Germany Bund 10 Year | 131.18 | ▼0.38% |
UK Long Gilt Future | 92.28 | ▼0.30% |