140 млн. лв. ще получи „БДЖ-Пътнически превози" ЕООД през 2015 г., съгласно сключения договор между дружеството и държавата. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, днес по време на заседание на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщенията в Народното събрание.
Той допълни, че в държавния бюджет са заложени 30 млн. лв. капиталов трансфер, но тези средства ще бъдат използвани за погасяване на дълговете към кредиторите. Към тях ще бъдат преведени още 40 млн. лв., но само при условие, че Европейската комисия разреши същите да бъдат предоставени от държавния бюджет.
Министър Ивайло Московски информира членовете на Транспортната комисия, че се очаква загубата за 2014 г. на „БДЖ-Товарни превози" ЕООД да бъде в размер на 12 млн. лв., а на „БДЖ-Пътнически превози" - около 15 млн. лв.
Осигуряването на безопасен железопътен транспорт е основен приоритет за нас, добави министър Московски и допълни, че през 2015 г. ще бъдат спрени от движение 13 от 17-те мотриси, които обслужват по-кратките маршрути, както и, че ще има недостиг и от 12,5 млн. лв. за извършване на най-наложителните ремонти по подвижния състав.
От транспортното ведомство припомнят, че още на 10 декември 2014 г. министър Московски представи пред комисията мерките, които ще бъдат предприети от държавния железопътен превозвач при намаляване на получаваната от дружеството държавна субсидия, а именно спиране на влакове, промяна на маршрути и намаление на персонала.
В заседанието на парламентарната транспортна комисия участва и изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров, който каза, че мерките за стабилизиране на БДЖ, според които бяха спрени 38 влака на първия етап, предвиждат да бъдат спрени още 81 влака. По думите му, ако субсидията за БДЖ се запази в размер на 140 млн. лева, ще има недостиг от 12,5 млн. лева за извършване на най-наложителните ремонти.
Според Владимиров, ако се започнат мерките за спиране на влакове и намаляване на персонала, няма да могат да дадат реално проявление през тази година в пълния си ефект, тъй като има колективен трудов договор, който изисква от БДЖ определена процедура. Той добави, че на освободените служители трябва да бъдат платени около шест работни заплати.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.899230 |
GBP | 2.315880 |
CHF | 2.082000 |