Цените на винетките за леките автомобили няма да бъдат повишавани след въвеждането на ТОЛ системата за таксуване на пътищата. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков в сутрешния блок на БНТ. Той уточни ,че стикерите вече ще бъдат в електронен формат.
От регионалното ведомство обмислят да въведат гъвкава политика при определяне на цените на електронните винетки и ТОЛ-таксите. Планират се еднодневни и уикенд винетки. Тежкотоварните автомобили ще плащат различни тарифи за различните класове пътища.
Шест фирми са кандидатите за изграждането на система за ТОЛ-такси у нас. Офертите им ще бъдат отворени утре в Агенция "Пътна инфраструктура", а победителят в обществената поръчка ще бъде избран от специално създадена комисия. Ако обществената поръчка се провали, се планира създаването на държавно предприятие, което да изгради и управлява системата за таксуване на пътищата.
„Първата причина за въвеждането на държавно предприятие е подобряването на инфраструктурата, въвеждането на нови съоръжения и отсечки. Другата причина е свързана с анализа на Световната банка. Логиката е, че тази система ще поддържа и стопанисва по-голямата част от пътната мрежа на страната. Основното е, че ТОЛ-системата ще внесе известна степен на справедливост, защото в момента пътният сектор се издържа от леките автомобили. Повече от две трети от приходите в бюджета на АПИ на годишна база са от тях. С ТОЛ-системата знакът ще е обратен", прогнози министър Нанков. Според него, не повече от 50-55% от пътищата в страната ще попаднат в ТОЛ-системата.
По думите на министър Нанков, ценовият модел ще бъде определен на база анализ за социална поносимост на услугата с решение на Министерския съвет. "Ще бъдем гъвкави в ценообразуването, като едни пътища ще бъдат таксувани с една цена, други с по-висока, а в определени пикови часове тежкият трафик ще се таксува с по-висока ставка", подчерта министърът.
Той коментира и петте варианта за изграждането на магистрала „Струма" през Кресненското дефиле, като подчерта, че най-добър от гледна точка на безопасност, екологосъобразност, икономичност и изпълнимост като срокове е вариантът с изнасяне на трафика в посока София източно от дефилето. "В Оценката за въздействие на околната среда вариантът е приоритетен, но трябва да минат обществените обсъждания", посочи министърът.
"Акцентът в инфраструктурната управленска програма на правителството е развитието на Северна България и изграждането на магистрала „Хемус", която е основен приоритет", подчерта Нанков. Министърът напомни, че е подписан договор на инженерниг за изграждането на 9 км от автомагистралата в участъка от Ябланица до разклона за Тетевен, като проектирането е със срок от шест месеца, след което ще започне реално строителство.
"В процес на обжалване е поръчката за изграждане на 16-километровия участък от пътен възел Белокопитово до п.в. Буховци, като след процедурите ще стартира и неговото изграждане. В процес на техническо проектиране са 50 км от п.в. Боаза до разклона за Ловеч и Плевен, като се очаква строителство да започне в началото на 2018 година. Отсечките трябва да бъдат реализирани до края на мандата", обясни министър Нанков.
Той уточни, че проектирането на останалите 170 км от магистрала „Хемус", която е една от основните предпоставки за икономическото и демографското развитие на Северна България, ще стартира в края на годината. Регионалният министър очаква магистрала „Хемус" да бъде изцяло изградена до седем - седем и половина години.
"Имаме ангажимент до края на 2018 година да завършим ремонта на Аспаруховия мост, след което ще стартираме изграждането на втори мост над Варненското езеро", съобщи още регионалният министър.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.863580 |
GBP | 2.343290 |
CHF | 2.097630 |