Снимка: iStock
За инвеститорите в Apple фокусът през следващите няколко седмици ще бъде следващото поколение iPhone, което вероятно ще бъде представено някъде през следващия месец. Но компанията има други лостове за стимулиране на растежа и не всички от тях включват хардуер.
По -специално, Apple (тикер: AAPL) има значителна и нарастваща възможност в приходите от реклама и търсене. Две изследователски бележки от Street в сряда подчертават как и двете области трябва да осигурят съществен тласък за растежа на най-високата линия през предстоящите месеци и години - като същевременно се отбелязват няколко свързани риска.
В нов доклад анализаторът на Evercore ISI Амит Дарянани се потопи в нарастващите възможности на Apple в рекламата и той харесва това, което вижда. Дарянани смята, че рекламният бизнес на Apple може да нарасне до 20 милиарда долара през финансовата година до септември на 2025 г., от приблизително 2 милиарда долара през финансовата 2020 г., повечето от които от реклами в App Store.
Той отбелязва, че прогнозираният ръст ще бъде подобен на този на рекламния бизнес на Amazon (AMZN), който се е разшири до около 20 млрд. долара от около 3 млрд. долара за период от четири години. Дарянани твърди, че рекламите могат да представляват до 9% от приходите на Apple на акция през фискалната 2025 г., ако бизнесът постигне целта си.
„Рекламният бизнес на Apple остава недооценен лост за напред в бъдеще и им предоставя уникален начин да гарантират спазването на поверителността на потребителите, но и допълнително да подобрят механизмите за монетизация“, пише Дарянани в бележка за изследването.
Съгласно програмата „Прозрачност за проследяване на приложения“ на Apple, приложенията трябва да поискат разрешение, преди да проследят активността на потребителите в приложенията и уебсайтовете на други компании. Програмата е позиционирана като мярка за поверителност, но има вторичен ефект от прехвърлянето на повече рекламни долари към собствената рекламна платформа на Apple.
Дарянани вижда най -голямата възможност в прехвърлянето на рекламната платформа на App Store към откриване на съдържание, а не само при доставяне на съдържание - рекламите предлагат начин за разработчиците на приложения да привличат клиенти, по същия начин, по който рекламите на Amazon помагат на продавачите да преодолеят претрупаността, за да примамят купувачите. Той вижда допълнителни възможности за реклама в Apple Maps и Apple TV+, наред с други места.
„Рекламата е чудесна възможност за растеж на Apple и тяхната огромна инсталирана база им дава конкурентно предимство, което те не са използвали ефективно в миналото“, добавя той. „Последните действия показват, че това ще се промени, тъй като Apple се стреми да вземе справедливия си дял на пазара от 1 трилион долара.“
Дарянани не е единственият анализатор, който вижда потенциално разширяване в рекламния бизнес на Apple. По-рано този месец анализаторът на Bernstein Тони Саконаги написа дълго проучване по същата тема; заключението му е, че рекламите могат да бъдат бизнес от 7 до 10 милиарда долара за Apple през фискалните 2023 или 2024 г. Той отбеляза, че двигателите за растеж на рекламния бизнес на Apple включват добавянето на реклами в мрежата за търсене в Китай през юни, по-голямо зареждане на реклами и въвеждането на банерни реклами в App Store през май. Саконаги също така посочи, че Apple генерира много скромни приходи днес - вероятно под 500 милиона долара годишно - от реклами в приложенията Apple News и Stocks. Дарянани повтори всички тези точки в доклада си.
Междувременно, в нова бележка от сряда, Саконаги насочва вниманието си към връзката на Apple при търсене с Google. Google плаща на Apple значителна годишна такса, за да бъде търсещата машина по подразбиране на iPhone - връзка, която привлече вниманието на Министерството на правосъдието, което миналата година заведе дело срещу Google за монополизиране на контрола си върху пазара за търсене, по-специално като се позова на сделката с Apple в жалбата.
Нито Apple, нито Google са прозрачни относно условията на техните отношения. Саконаги тази сутрин пише, че сега смята, че плащанията на Google към Apple през фискалната 2020 г. са били 10 милиарда долара, което е по -високо от предишната му оценка от 8 милиарда долара. И той смята, че плащането може да скочи до 15 милиарда долара през фискалната 2021 г., което ще увеличи приходите от услуги на Apple и ще допринесе приблизително 9% от общите брутни печалби на Apple. Той изчислява, че 39% от разходите за придобиване на трафик на Google тази година ще отидат за Apple, при 13% през 2013 г.
Търсенето е наистина най-големият рекламен пул за Apple. Саконаги изчислява, че общите приходи на Apple от реклама през фискалната 2020 г. са били 12.4 милиарда долара - и че 10 милиарда долара от това идват от отношенията на компанията за търсене с Google.
Саконаги вижда известен риск в нарастващата връзка на Apple с Google. От една страна, регулаторният фокус е върху ситуацията - въпреки че смята, че всяко заключение по делото на Министерството на правосъдието се очаква „след години“, той вижда потенциален риск от 4% до 5% за печалбите на Apple от неблагоприятно решение. Той също така смята, че съществува известен риск Google да спре да плаща на Apple или да се опита да предоговори условията на сделката си и да плати по-малко.
Саконаги казва, че Google плаща частично за сделката, за да гарантира, че Microsoft (MSFT) - единственият истински съперник на Google в търсенето – няма да я превиши. Но той също така казва, че с плащанията към Apple, които вероятно ще се доближат до 20 милиарда долара през фискалната 2022 г., „не е неправдоподобно Google да преразгледа стратегията си“.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.04% |
USDJPY | 154.59 | ▲0.30% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.19% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.04% |
USDCAD | 1.40 | ▲0.20% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 643.20 | ▲0.10% |
S&P 500 | 6 013.62 | ▲0.08% |
Nasdaq 100 | 20 956.90 | ▲0.10% |
DAX 30 | 19 441.90 | ▲0.21% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 789.80 | ▲0.76% |
Ethereum | 3 440.17 | ▲2.21% |
Ripple | 1.50 | ▲4.91% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.80 | ▼0.72% |
Петрол - брент | 74.22 | ▼0.46% |
Злато | 2 671.76 | ▼1.77% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 539.50 | ▼0.88% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.98 | ▼0.08% |
Germany Bund 10 Year | 134.76 | ▲0.16% |
UK Long Gilt Future | 94.72 | ▲0.23% |