Снимка: iStock
Електрическите превозни средства за търговска употреба са готови за праймтайм. Един от признаците е приблизителната оценка от 80 милиарда долара, която производителят на електрически камиони Rivian търси, когато скоро стане публично достояние. Друг е просто нарастването на броя на стартиращи електрически компании за камиони и микробуси, които се борят за парче от баницата при електромобилите.
И нова компания за електрически превози се появи на радара на инвеститорите в понеделник. Via Motors се съгласи да бъде закупена от EV конгломерат Ideanomics (тикер: IDEX) в сделка за акции на стойност 600 милиона долара, която все още трябва да бъде одобрена от акционерите.
Сделката поведе акциите на Ideanomics (тикер: IDEX) в движение. Акциите се повишиха с 4.4% при следобедната търговия. S&P 500 се повиши с 0.6%. Индустриалният индекс на Dow Jones беше плосък.
Via Motors е фокусирана върху производството на електрически камиони и микробуси от клас 2 до клас 5. Клас 2 може да бъде пикап или фургон за доставка в пълен размер; клас 5 може да бъде голям движещ се камион. За сравнение, колата е клас 1, а пикапите са клас 8.
Други стартъпи за електромобили, работещи с търговски превозни средства, включват Rivian, Workhorse (WKHS), Lordstown Motors (RIDE), Arrival (ARVL) и Canoo (GOEV).
На стойност 600 милиона долара, сделката Via-Ideanomics е една от най-евтините търговски пиеси за EV. Пазарната капитализация на Lordstown, за сравнение, е около 1 милиард долара. Canoo идва с пазарна капитализация от 1.7 милиарда долара. Пазарната капитализация на Arrival е много по-висока, около 7.2 милиарда долара.
Една от причините Via да е по-евтина е, че все още не е готова за продажбите на камиони; производството е планирано за 2023 г.
Но Via има асо в ръкава си: изпълнителният директор Боб Пърсел, който ръководи бизнеса с електрически превозни средства на General Motors (GM) през 90 -те години. Той е бащата на легендарния GM EV1, първият масово произвеждан EV и първият, който GM е проектирал да бъде плъгин от самото начало.
„Ние бяхме колата, която започна всичко... Бях много горд с моята група“, каза Пърсел пред Barron’s, след като Via и Ideanomics обявиха сделката си. "Ние изобретихме тази технология... неща като управление на вектора на въртящия момент за двигатели, системи за управление на батерии... нищо от това не съществуваше преди EV1."
Сега Пърсел се насочи към търговски електрически превозни средства. Via можеше да проведе традиционно първоначално публично предлагане или сливане с компания за придобиване със специално предназначение или SPAC. Вместо това стартъпът избра сливане с Ideanomics, която се фокусира върху зареждането, съхранението и производството на електромобили.
„Разполагаме с всички електрически възможности за увеличаване на мрежата, възможности за зареждане... имаме производители на компоненти и подкомпоненти“, обясни пред Barron изпълнителният директор на Ideanomics Алф Пуър. „Това е една от ключовите части, които трябва да се доближат до онези големи оператори на търговски флот, като Amazon и Walmart.
Акционерите на Ideanomics все още трябва да одобрят сделката. Но въз основа на реакцията на фондовия пазар в понеделник, сделката трябва да бъде приета с ентусиазъм.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.29% |
USDJPY | 151.49 | ▼0.97% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.29% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.28% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.05% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 978.20 | ▼0.02% |
S&P 500 | 6 032.42 | ▼0.14% |
Nasdaq 100 | 20 941.60 | ▼0.22% |
DAX 30 | 19 272.10 | ▼0.49% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 93 077.20 | ▲1.25% |
Ethereum | 3 453.31 | ▲3.87% |
Ripple | 1.41 | ▲0.97% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.10 | ▲0.32% |
Петрол - брент | 72.64 | ▲0.30% |
Злато | 2 653.24 | ▲0.81% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 551.78 | ▲2.48% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.62 | ▲0.30% |
Germany Bund 10 Year | 135.62 | ▲0.15% |
UK Long Gilt Future | 95.45 | ▲0.37% |