Снимка: iStock
Най-накрая изглежда, че туристическите акции отново набират скорост, въпреки че продължаваме да се занимаваме с новата вълна на делта варианта.
Освен това, докато драпаме през втората година на Covid, успяваме да се научим да живеем с това и да не позволяваме то да ни парализира. Интелигентните протоколи минимизират рисковете, което ни позволява да се върнем на пътя за забавлението, семейството или бизнеса, коментира Луис Навелие от InvestorPlace, експерт и инвеститор на растежа.
Някои от най-големите победители в момента са курортите и хотелите. Онлайн наемането на апартаменти и къщи се върна по-бързо, тъй като те нямаха огромни имоти със стотици гости. Наемането от едно семейство на едно място – и къщите на колела – бяха по-привлекателни.
Но хотелите и курортите са модернизирали своите почистващи процеси и протоколи за открито пространство. И бизнесът се връща. В началото на ваканционния сезон има много оптимизъм, че тези качествени компании ще се върнат с гръм и трясък или в някои случаи ще продължат да растат.
Vail Resorts (MTN)
Компанията работи извън съименника си. Днес тя управлява 10 планински курорта и три градски ски зони в САЩ. Тя също така притежава или управлява етажната собственост и хотели в и около своите имоти.
Също така имайте предвид, че ски курортите вече работят целогодишно, така че те не разчитат само на белотата, за да направят малко „зеленина“.
Имаше голямо очакване за връщане на пътуването и MTN беше погълната от това вълнение, така че не е чак невероятно евтина. Но това се очаква да доведе до значителни резултати в напредъка. И вероятно ще има нови придобивания, тъй като по-слабите курорти ще търсят изход.
MTN акциите са се увеличили с 27% в сравнение с предходната година и имат дивидент от 1%. Компанията също така има текущо съотношение цена-печалба от 114 пъти.
Marriott International (MAR)
Като една от най-големите хотелски вериги в света, MAR живее чрез своята заетост. Тя също така е един от лидерите на туристическите акции, особено сред акциите за настаняване. Ако нещата не вървят добре, няколко хотела го правят.
В момента MAR се справя добре. Акциите са се увеличили с 16% в сравнение с предходната година. Въпреки това, те имат текущо съотношение P/E от 145 пъти. Вие няма да бъдете първият човек, който ще купи компания с надеждата да възстанови приходите си.
Въпреки това, в MAR има и все по-голям брой курорти по целия свят. Тези самостоятелни обекти се очаква да бъдат много привлекателни, когато хората отново започнат да пътуват. А разнообразието от ценови оферти би трябвало да помогне на семействата, пътуващи както за спорт, така и за отдих.
Hilton Worldwide (HLT)
Подобно на малко по-големия си конкурент MAR, HLT е друга глобална сила, когато става въпрос за туристически акции. И това ще бъде от полза за нарастващото търсене на жилища на пазара сега, тъй като повече хора тръгват на път.
Независимо дали става дума за бизнес, отдих, футболни турнири или друга от многото причини да се отправите, почти винаги има HLT недвижими имоти близо до вашата дестинация. Делта вариантът малко забави възстановяването, но HLT има някои от най-популярните хотели, ориентирани към цените, които все още са в търсенето. Освен това големите мрежи могат да разчитат на продължаващото нарастване на търсенето в Азия.
HLT акциите са се увеличили с 30% през предходната година, но все още имат проблеми да се върнат към положителна печалба.
Red Rock Resorts (RRR)
Ако ви липсва Лас Вегас, най-вероятно ви липсва RRR недвижими имоти за вашия R&R. Тук повече от три десетилетия RRR управлява почти дузина казина и курорти в Лас Вегас и същия брой в Хендерсън, Невада.
И тъй като есента и зимата наближават с всеки изминал ден, Невада е особено привлекателна, тъй като времето се охлажда и дейностите на открито стават по-голяма част от насладата в тази пустинна местност. Нейните марки включват Station Casinos и Wildfire Gaming.
Пазарната капитализация на RRR е 6 милиарда долара, така че не е голям играч, но бизнесът се подобрява, както и акциите. RRR акциите са се увеличили със 114% от началото на годината, но се търгуват само 52 пъти текущото съотношение P/E.
Wyndham Resorts & Hotels (WH)
Пазарната капитализация на компанията е около 7 милиарда долара, което е само малка част от по-големите туристически акции в тази колекция. Но има 21 марки в 95 страни с над 8900 хотела.
Някои от марките на WH са много познати, – като Super 8, Ramada, La Quinta, Microtel и Wyndham – но освен тях има и редица бутикови и луксозни марки. Отново, наличието на ценови показатели за всеки бюджет и всяко пътуване е много полезно, тъй като жилищният сектор възстановява позицията си тук и в чужбина.
WH акциите са се увеличили с 40% в сравнение с предходната година и имат текущо съотношение P/E от 66 пъти. Това не е евтино, но вече носи положителни доходи и може да продължи да расте в единични и двойни показатели, докато пазарът не се отвори повече.
Playa Resorts & Hotels (PLYA)
Ах, Карибско море. Това е мястото, където PLYA прави своята търговия. Холандската компания управлява курорти „ол-инклузив“ в Карибите и Мексико за марки като Hyatt, HLT, Panama Jack и Jewel.
Пазарната капитализация на PLYA съставлява 1.4 милиарда долара, така че по същество това е мениджърска компания, която знае как да управлява курортите по системата „ол-инклузив“. Този вид почивка става популярен сред американците, които се интересуват от удобството да имат всичко на едно място, без проблеми с пътуването с круизен кораб.
И тъй като по-възрастното население на Запад ще продължи да расте, търсенето на този вид почивка се очаква да се увеличи. Много европейци пътуват по този път от десетилетия, особено за да се наслаждят на карибското слънце.
PLYA акциите са се увеличили с 61% от началото на годината, но те все още се връщат след трудната 2020 година... и бавна първа половина на 2021 година.
Choice Hotels International (CHH)
От EconoLodge, Comfort Inn, Quality Inn до Mainstay Suites и Clarion до Ascend, CHH има 12 марки, над 7000 хотела в повече от 40 страни.
В САЩ CHH заема голям дял от бюджетния пазар, който е един от най-устойчивите сектори. Спортните пътувания и бързите семейни пътувания, както и станциите за претегляне на многодневни пътувания на дълги разстояния са голям бизнес, особено в САЩ. CHH е един от лидерите в предоставянето на пътници на удобно, чисто място за отсядане.
През четвъртото тримесечие бизнесът на CHH би трябвало да се увеличи с наближаването на празниците. Компанията също така добавя нови хотели към своята възходяща линия и прави строителството от своята гама Cambria по-ефективно и привлекателно за потенциалните оператори на вторичния пазар и ваканционния пазар.
CHH акциите са се увеличили с 27% в сравнение с предходната година и се търгуват при текущо съотношение P/E от 56 пъти.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
10 акции с потенциал за ръст от поне 20% според експертите на UBS
Кой проблем ще продължи да възпрепятства глобалното възстановяване?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.24% |
USDJPY | 154.76 | ▲0.45% |
GBPUSD | 1.25 | ▲0.28% |
USDCHF | 0.91 | ▼0.18% |
USDCAD | 1.44 | ▼0.62% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 45 073.00 | ▼0.08% |
S&P 500 | 6 141.92 | ▲0.55% |
Nasdaq 100 | 21 925.60 | ▲1.06% |
DAX 30 | 21 878.20 | ▲0.24% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 104 661.00 | ▼0.07% |
Ethereum | 3 378.99 | ▲4.06% |
Ripple | 3.08 | ▼1.62% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 72.26 | ▼1.22% |
Петрол - брент | 75.57 | ▼0.64% |
Злато | 2 810.60 | ▲0.52% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 560.88 | ▼1.04% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.22 | ▲0.09% |
Germany Bund 10 Year | 132.50 | ▲0.46% |
UK Long Gilt Future | 92.76 | ▲0.13% |