Снимка: iStock
Tesla започна да сглобява батерийни системи в завода си в Германия, но ще фокусира производството на клетки в Съединените щати, на фона на данъчните стимули съгласно Закона за намаляване на инфлацията (IRA), пише "Ройтерс".
Американският производител на електрически превозни средства също се подготвя да произвежда клетъчни компоненти като електроди, някои от които ще бъдат изпратени от завода му в Грюнхайде в провинция Бранденбург до Съединените щати. Автомобилите, произведени в завода в Бранденбург, в „близко бъдеще“ ще съдържат батерии, сглобени на място.
„Фокусът на производството на клетки на Tesla в момента е в Съединените щати поради рамката, създадена от Закона за намаляване на инфлацията на САЩ (IRA)“, посочват от Tesla.
Лидерите на ЕС изразиха загриженост, че изискванията за местно съдържание на голяма част от $369 милиарда субсидии в IRA ще насърчат компаниите да се откажат от Европа за Съединените щати.
Европейската комисия предложи разхлабване на правилата за държавна помощ за инвестиции във възобновяема енергия, декарбонизираща индустрия, водород или превозни средства с нулеви емисии, въпреки че германският министър на финансите предупреди, че Европа не трябва да отговаря на акта на САЩ с прекомерни субсидии.
Министерството на икономиката на Бранденбург заяви във вторник, че Tesla дава приоритет на своите планове за производство на батерии в Съединените щати, добавяйки, че доколкото му е известно, промяната на курса няма да повлияе на броя работни места, налични в германския обект.
Главният изпълнителен директор Илон Мъск каза през март 2022 г., че германският завод за батерии с 50 гигаватчаса ще достигне обемно производство до края на 2023 г., но заводът и производственият обект за автомобили са постигнали целите си по-късно от планираното.
Tesla се бори да увеличи производството на батерийни клетки във Фремонт, Калифорния, и Остин, Тексас, което експертите приписват на нови и недоказани техники, които компанията има проблеми с разширяването.
В края на януари компанията обяви, че ще инвестира над 3,6 милиарда долара, за да разшири комплекса си от гигафабрики в Невада с две нови фабрики, едната за масово производство на своя дълго отлаган електрически камион Semi, а другата за производството на новата 4680 батерия.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.03 | ▼0.27% |
USDJPY | 156.29 | ▲0.62% |
GBPUSD | 1.22 | ▼0.53% |
USDCHF | 0.92 | ▲0.47% |
USDCAD | 1.45 | ▲0.63% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 707.00 | ▲0.80% |
S&P 500 | 6 033.38 | ▲1.00% |
Nasdaq 100 | 21 587.30 | ▲1.68% |
DAX 30 | 21 016.80 | ▲1.20% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 104 748.00 | ▲0.31% |
Ethereum | 3 336.55 | ▲0.95% |
Ripple | 3.25 | ▼0.68% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 77.36 | ▼0.80% |
Петрол - брент | 79.52 | ▼0.53% |
Злато | 2 702.70 | ▼0.43% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.62 | ▲0.15% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.42 | ▼0.09% |
Germany Bund 10 Year | 131.78 | ▲0.16% |
UK Long Gilt Future | 91.56 | ▲0.27% |