Снимка: iStock
Автопилотът на Tesla за нейната търговска марка система за подпомагане на водача "не отговаря на името си", каза министърът на транспорта на САЩ Пийт Бътигиг, цитиран от "Блумбърг".
Използването на термина „Автопилот“ като характеристика на своите електрически превозни средства противоречи на собственото изискване на Tesla водачите да държат и двете си ръце на волана, каза Бътигиг добавяйки, че маркетинговият език не е част от разследванията на неговия отдел. Националната администрация за безопасност на движението по пътищата, агенция DOT, започна проучвания за потенциалната роля на автопилота при сблъсъци с други превозни средства и инциденти с внезапно спиране.
„Не бих нарекъл нещо „Автопилот“, ако ръководството изрично казва, че трябва да държите ръцете си на волана и очите си на пътя през цялото време“, каза Бутигиг във Вашингтон. „Това не казва нищо за обхвата на разследване на NHTSA, просто го казвам на ниво здрав разум. Мисля, че това е повод за безпокойство.“
Докато шефът на Министерството на транспорта не претендира за регулаторни правомощия върху конвенциите за наименуване, друг клон на правителството го прави: Министерството на правосъдието. Американските прокурори проучват дали Tesla е направил подвеждащи изявления относно възможностите на автопилота, съобщи "Блумбърг" през октомври.
В допълнение към предлагането на автопилот като стандарт за новите модели на Tesla, компанията предлага на пазара система за подпомагане на водача за градските улици, която нарича Full Self-Driving, която също изисква напълно внимателен шофьор и ръце на волана. Компанията инициира изтегляне миналия месец, след като регулаторите заявиха, че нейната бета система за пълно самостоятелно шофиране „може да позволи на превозното средство да се държи опасно около кръстовища“, включително преминаване през жълт светофар.
NHTSA започна разследване на възможни дефекти на автопилота през август 2021 г. и последващо проучване за непреднамерено спиране през февруари 2022 г. Агенцията също така оценява методите на Tesla за наблюдение на водачи, използващи автопилот, за да гарантира тяхното ангажиране. Уебсайтът на Tesla казва, че „настоящите функции на автопилота изискват активно наблюдение на водача и не правят автомобила автономен“.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.03 | ▼0.27% |
USDJPY | 156.29 | ▲0.62% |
GBPUSD | 1.22 | ▼0.53% |
USDCHF | 0.92 | ▲0.47% |
USDCAD | 1.45 | ▲0.63% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 707.00 | ▲0.80% |
S&P 500 | 6 033.38 | ▲1.00% |
Nasdaq 100 | 21 587.30 | ▲1.68% |
DAX 30 | 21 016.80 | ▲1.20% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 104 171.00 | ▲0.06% |
Ethereum | 3 280.54 | ▼5.58% |
Ripple | 3.22 | ▼2.11% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 77.36 | ▼0.80% |
Петрол - брент | 79.52 | ▼0.53% |
Злато | 2 702.70 | ▼0.43% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.62 | ▲0.15% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.42 | ▼0.09% |
Germany Bund 10 Year | 131.78 | ▲0.16% |
UK Long Gilt Future | 91.56 | ▲0.27% |