Снимка: iStock
С неотдавнашния срив на фондовия пазар и оставащата несигурност на пазара поради тарифите, редица нарастващи акции вече могат да бъдат закупени на много по-ниски цени, отколкото само преди няколко месеца. Едно атрактивно име, което е спаднало с около 35% от върховете си към момента на писане на това издание, е Dutch Bros (BROS 1,23%), съобщават от The Motley Fool.
Като доставчик на напитки на основата на кафе, компанията не е имунизирана от тарифи. Тъй като само малко количество зелено кафе се отглежда в Хавай, Пуерто Рико и в малка степен в Калифорния, САЩ трябва да внасят почти цялото си кафе. Междувременно доставки като чаши и хартиени продукти обикновено идват от страни като Китай. Това означава, че цените на кафе напитките вероятно ще се повишат навсякъде, от малки магазинчета до гигантска верига като Starbucks. Тъй като компаниите вероятно трябва да повишат цените, това в крайна сметка може да доведе до намаляване на напитките от страна на потребителите.
Въпреки това Dutch Bros не е непременно в лошо положение. Напитките ѝ вече са по-евтини от тези в Starbucks, което я прави добра алтернатива. Освен това е по-голямо от местните кафенета, което означава, че може да поеме повече от нарастващите разходи, предизвикани от неотдавнашните тарифи.
Исторически погледнато, кафето е имало тенденция да бъде освободено от мита, особено след като няма реален осъществим начин да се въведе масово отглеждане на кафе на зърна в САЩ. Все още съществува възможност в крайна сметка да бъде направено освобождаване, ако митата продължат. Междувременно, ако няма голям спад в трафика, операторите на ресторанти и кафенета са склонни да се представят добре в инфлационна среда.
Данните за продажбите растат с по-високи цени и ако веригите могат да определят цените, така че да не губят много брутен марж, те могат да се възползват. Например, напитка от 6 долара с 18% брутен марж (1,08 долар брутна печалба) е с 8% по-доходоносна от напитка от 5 долара с 20% брутен марж (1 долар брутна печалба).
Дългосрочният план остава непокътнат
Въпреки близката до средносрочната несигурност с тарифите, дългосрочната история с Dutch Bros остава непокътната. Компанията може да види тласък в същия магазин с нарастващите цени. По-важното е, че въвеждането на повече опции за храна и мобилните поръчки също трябва да стимулира растежа на продажбите в сравними магазини.
За разлика от съперника Starbucks, Dutch Bros няма голям асортимент от опции за храна. Компанията призна, че това вероятно се отразява на трафика ѝ особено около закуската, когато потребителите не искат да правят две спирки - една за кафе и друга за нещо за ядене. Dutch Bros тества предлагането на повече хранителни артикули в избрани магазини, което, когато бъде пуснато в повече от своите местоположения, може да бъде голяма възможност. В момента тя получава само 2% от продажбите си от храна, докато храната представляваше 19% от продажбите на Starbucks миналата година.
В допълнение, компанията наскоро въведе мобилно поръчване. Това е малко късно в играта, но е доказан начин да помогнете за привличане на трафик. Тъй като обектите на Dutch Bros обикновено нямат места за сядане и са бизнес за храна за вкъщи, това също трябва да помогне за увеличаване на продажбите.
Най-голямата възможност за компанията обаче все още е експанзията, тъй като се опитва да прерасне от регионален в национален оператор на кафенета. В края на миналата година Dutch Bros оперира само в 18 щата с 982 локации, от които 670 са собственост на компанията. Има възможности за разширяване на нови пазари, както и за запълване на съществуващи пазари.
Най-големите ѝ пазари са Орегон, където е основана, и съседна Калифорния. Въпреки това, тя има само половината от местата, отколкото Starbucks в родния си щат и малка част от броя в сравнение с по-големия си конкурент в Калифорния. А общият ѝ брой на локации в САЩ е по-малък от повече от 17 000 локации, които Starbucks има само в САЩ.
Така че Dutch Bros има голяма, устойчива възможност за разширяване на магазина, която може да продължи десетилетия. Ако увеличи базата си от магазини с 15% годишно през следващите 20 години, пак ще има по-малко локации, отколкото сега Starbucks има в САЩ. Междувременно магазините ѝ имат малък формат, който разчита на два повдигащи се прозореца и един прозорец, което означава, че локациите са доста евтини за изграждане, въпреки силните им продажби.
Dutch Bros генерира солиден свободен паричен поток, който ѝ позволява да се разширява, без да се налага да поема дълг. Планира да отвори най-малко 160 нови локации през 2025 г., за ръст на единиците от 16%.
Като се имат предвид движещите сили на същия магазин и предстоящата възможност за разширяване, Dutch Bros изглежда като солидна акция, която инвеститорите да притежават в дългосрочен план.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Чувствителните към тарифите акции Apple и Nike се сриват. Време ли е за покупка?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.13 | ▲0.27% |
USDJPY | 142.99 | ▼0.14% |
GBPUSD | 1.32 | ▲0.16% |
USDCHF | 0.82 | ▼0.31% |
USDCAD | 1.39 | ▼0.08% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 40 450.90 | ▲0.06% |
S&P 500 | 5 384.38 | ▼0.05% |
Nasdaq 100 | 18 699.30 | ▼0.17% |
DAX 30 | 21 341.50 | ▼0.44% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 83 341.20 | ▼0.39% |
Ethereum | 1 591.45 | ▲0.17% |
Ripple | 2.09 | ▼0.03% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 60.86 | ▼0.03% |
Петрол - брент | 64.80 | ▼0.08% |
Злато | 3 270.44 | ▲0.63% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 541.12 | ▼0.16% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 111.02 | ▲0.05% |
Germany Bund 10 Year | 130.97 | ▼0.30% |
UK Long Gilt Future | 91.76 | ▲0.21% |