Китайската компания за електронна търговия Alibaba сключи стратегическо партньорство с търговския конгломерат Bailian Group, увеличавайки своите усилия в сферата на търговията на дребно чрез физически магазини, предаде "Ройтерс".
Ходът е планиран скоро след като Alibaba придоби дял в търговеца на дребно Suning Commerce Group, като планира да купи и контролиращия дял в Intime Retail Group.
Базираната в Шанхай Bailian Group е един от най-големите китайски търговци на дребно по продажби. Тя има 4 700 магазина в 200 града, включително супермаркети и аптеки. От своя страна Alibaba има около 500 млн. активни потребители.
Bailian и Alibaba първоначално ще си сътрудничат по технология за веригата на доставките, използвайки големите обеми от данни, с които разполага Alibaba. Планирано е и интегрирането на разплащателната услуга Alipay с абонаментната програма на Bailian Group.