Немският производител на спортни стоки Adidas успя да мине границата от 1 млрд. евро по отношение на годишната си печалба, предаде CNBC.
Нетната печалба през миналата година възлиза на 1,02 млрд. евро след печалба в размер на 720 млн. евро през 2015 г. Това е по-висок от очакванията на анализаторите ръст, които бяха средно за 995 млн. евро. Оперативната печалба възлиза на 1,5 млрд. евро - с цели 40% над миналогодишната.
По отношение на приходите базираната в Херцогенраух компания се облагодетелства от ниските разходи за материали, по-високите цени на продуктите си и не на последно място от двете големи спортни събития, които са насърчили бизнеса - Европейското първенство по футбол и Олимпийските игри в Бразилия.
През 2016 г. приходите от продажби нарастват с 14 на сто до 19,3 млрд. евро. Ако не се вземат предвид валутните колебания, нарастването е дори от 18 на сто. Основната марка Adidas расте динамично, докато специализираната във фитнеса Reebok отчита спадове.
Новият главен изпълнителен директор Каспер Рорстед повиши дългосрочната прогноза за компанията. До 2020 г. под ръководството на датчанина компанията възнамерява да расте с между 10 до 12 на сто по отношение на приходите. По отношение на печалбата компанията се стреми към ръст от 20 до 22 на сто годишно. За 2017 г. се очаква печалба от 1,225 млрд. евро и ръст на приходите между 11 и 13%.
Минути след началото на редовната сесия във Франкфурт акциите на Adidas поскъпнаха със 7,01 на сто, или 11,20 евро, до 171 евро за брой. Дивидентът за изминалата 2016 г. също е повишен значително - от 1,6 на 2 евро за акция.