Технологичните гиганти Facebook и Google, както се и очаква ще запазят лидерските си позиции на световния пазар на цифрова реклама през тази година. Прогнозите на консултантската компания eMarketer показва, че Google ще получи 72,69 млрд. долара приходи от реклама, а Facebook ще заработи 33,76 млрд.
Това означава, че двата гиганта ще привлекат общо над 106 млрд .долара, което представлява 46,4% от общата сума за цифрова реклама в света през 2017 година.
„През тази година Facebook и Google за пореден път ще са световни лидери в дигиталната реклама, загребвайки почти половината от парите, дадени в глобален мащаб за дигитална реклама", коментира за CNBC Шелийн Шум, старши анализатор на Emarketer, отдава това господство на мобилната и видео рекламата.
Общите разходи за цифрова реклама ще се увеличат с 17,4% до 583,91 млрд. долара, което представлява 38,3% от общите рекламни бюджети.