Интернет гигантът Alibaba обяви в понеделник, че ще инвестира 22,4 млрд. хонконгски долара (2,87 щатски долара) в придобиването на значителен дял в най-голямата верига магазини в Китай Sun Art Retail Group. Това е част от стратегията на компанията за онлайн търговия да навлезе и на офлайн пазара, съобщава CNBC, цитирана от economic.bg.
Като част от обединение с Auchan Retail и Ruentex Group, Alibaba ще купи дела от Ruentex, докато Auchan Retail ще увеличи дела си, се казва в изявление на трите компании.
Алиансът ще се концентрира върху възможностите на пазара на дребно на храни в Китай, оценяван на стойност 500 млрд. долара, на който се осъществяват 85% от продажбите.
"Физическите магазини имат незаменима роля в потребителското изживяване и трябва да бъдат подобрени чрез технологиите, базирани на данни и персонализираните услуги в дигиталната икономика", казва в изявлението главният изпълнителен директор на Alibaba Даниел Зенг.
Сделката ще даде на френския търговец на дребно Groupe Auchan, китайската Alibaba Group и тайванската Ruentex съответно дялове от 36,18%, 36,16% и 4,67% в Sun Art. Alibaba ще замени Ruentex като втори най-голям акционер.
Alibaba е инвестирала над 9,3 млрд. долара във физически магазини от 2015 г. насам.