Законът за личните данни ще доведе до цензура и репресии. Откровена цензура, нарушаване на адвокатската и лекарската тайна, унищожаване на бизнес, блокиране на съдебното изпълнение - до това ще доведат промените в Закона за защита на личните данни (ЗЗЛД). Проектът е съсипан от критики в 13 становища на различни хора и организации, сред които са Програма "Достъп до информация" (ПДИ), Висшият адвокатски съвет, Камарата на частните съдебни изпълнители, Съюзът на юристите, КРИБ, Нотариалната камара, асоциацията за маркетингови изследвания и др. Те са публикувани в портала за обществени обсъждания strategy.bg.
С предложените изменения се засягат правата и задълженията на над 7 млн. граждани и около 2 млн. юридически лица. Автор на закона е МВР, а под мотивите е поставено името на премиера Бойко Борисов. Целта е да се приеме европейският Общ регламент за защита на данните (GDPR), който влиза в сила на 25 май. Заради масовите критики за краткия срок за обществено обсъждане на толкова сериозни проблеми Министерският съвет го удължи до 30 май.
Сред най-скандалните разпоредби е новият чл. 25д, който може да доведе до гигантски санкции на журналисти, писатели и учени при използване на нечии лични данни. "Когато при упражняването на правото на свобода на изразяване и информация, включително за журналистически цели и за целите на академичното, художественото или литературното изразяване, се обработват лични данни на физически лица, администраторът на лични данни прави преценка за законосъобразността на обработването във всеки конкретен случай. Решението на администратора не може непропорционално да ограничава свободата на изразяване и информация", гласи текстът, който според юристи е абсурден. Освен това е неясен и разтеглив и някой може да го разтълкува, че журналистите вече не могат да публикуват нито един документ, защото той съдържа лични данни.
Изискванията към медиите са "прекалено тясно менгеме", журналистите могат да се окажат в невъзможност да работят, каза пред в. "Сега" адвокат Александър Кашъмов от ПДИ. Възлагането на прекалено големи задължения върху медиите може да се окаже препятствие пред свободата на словото, гарантирана с конституцията, пише в становището на фондацията. "Свободата на словото трябва да има предимство", каза още Кашъмов. Той съобщи, че германски колеги са препоръчали в българския закон изрично да се запише, че разпоредбите му не се отнасят за журналистическата работа. Така е направено в Германия, защото идеята е, че общественият интерес е над всичко.
Съюзът на юристите посочва, че при публичното обсъждане на законопроекта всички участници са посочили, че няма баланс между правото на свободно изразяване и правото на гражданите да бъдат защитени личните им данни. Асоциацията на лицензираните инвестиционни посредници предупреди, че ограничението на правото на свободно изразяване може да убие образователните курсове, които браншовите организации провеждат.
От ПДИ предупреждават, че достъпът до публичните регистри ще бъде затруднен. Предвиждат и че предложенията могат да засегнат други основни права, защото Комисията за защита на личните данни, която ще контролира за изпълнението на закона, може да получи достъп до данни, защитени например от адвокатска или лекарска тайна.
Висшият адвокатски съвет алармира, че членовете му няма да могат адекватно да опазват тайните на клиентите си. Абсурдно е, че се предвижда комисията за личните данни при проверка в дадена кантора да получи достъп до книжа и други информационни носители, които са защитени от закона, конституцията и международните конвенции.
Адвокатите предупреждават, че може да се стигне до невъзможност да се провеждат съдебни дела. Страна по правен спор не може да иска от насрещната страна достъп до свои данни, ограничаване на работата с тях или изтриването им. Адвокатът разполага с данни не само за клиента си, но и за другата страна, посочва съветът. Немислимо е и друго - адвокатът на една от страните в съдебен спор да уведомява за притежаване на лични данни насрещната страна, срещу която предстои да има някакво действие.
И от Съюза на юристите смятат, че проектът противоречи на Закона за адвокатурата. Асоциацията на застрахователите алармира, че отпада възможността за обработка на данни за здравословното състояние на техните клиенти, което прави работата им невъзможна.
Почти всички становища намират за скандални санкциите, които се предвиждат за нарушения на регламента. Минималните глоби са 5000 и 10 000 (без да се уточнява в каква валута), като за горната граница е уточнено, че е в евро - 10 млн. и 20 млн. Практиката показва, че такива минимуми могат да елиминират малкия бизнес, както и да осъществяват ролята на цензура на по-малките, особено регионалните медии. От адвокатурата напомнят, че регламентът не допуска държавите да определят минимални размери на санкциите и това не е случайно - по икономически причини.
"Очевидно условията в източноевропейските държави са различни от държавите от Западна Европа - Германия, Франция, Люксембург, Холандия и пр.", пишат адвокатите. "Великобритания и Франция не са предвидили минимални размери. Не намираме за разумно и обосновано нито от житейска, нито от правна гледна точка именно България - държавата с най-нисък стандарт в ЕС, да въвежда долна граница на санкциите, при това в нетипично висок за страната размер", смятат адвокатите. На същото мнение е и Съюзът на юристите.
От камарата на частните съдебни изпълнители се оплакват, че е немислимо страните по всяко едно висящо изпълнително дело, които в момента са около 800 хил., да бъдат изрично и индивидуално уведомявани. "Това ще доведе съдебното изпълнение до невъзможност да функционира", пише в становището. Според тях дори и да се променят правилата, това ще доведе до голямо нарастване на административната и финансовата тежест, което ще се отрази на длъжниците.
Всички са на мнение, че е абсурдно глобите, наложени от Комисията за защита на личните данни, да влизат в собствения й бюджет, а не в държавния, и настояват това моментално да се промени.
КРИБ алармира, че създаването на публичен регистър на длъжностните лица по защита на данните е дописване на регламента. Както и че има опасност от субективизъм при глобите.
Държавната администрация пак започна да се рои. Държавната администрация пак започна да се рои. След като през 2016 г. щатните бройки на чиновниците у нас бяха орязани с около 5000, през миналата година те са скочили със 7017. Така в края на 2017 г. щатовете в държавните и общинските ведомства са нараснали до 139 665, въпреки обявените правителствени планове за оптимизация, ускоряване на електронното управление и намаляване на бюрокрацията.
Това показва публикуваният през миналата седмица доклад на Министерския съвет за състоянието на държавната администрация през 2017 г. Увеличение на щатовете през миналата година има както за централната администрация, така и в териториалните звена. Незаети обаче са останали 10 760 позиции, от които вакантни повече от 6 месеца са 6316.
Две нови структури са се появили през 2017 г. към общо 580 държавни ведомства - Министерството на българското председателство на Съвета на ЕС и Изпълнителната агенция "Оперативна програма Наука и образование".
Продължава практиката държавните ведомства да заобикалят задължителното изискване за провеждане на конкурс при назначаване на чиновници. Само една трета от назначените през миналата година 10 654 служители са влезли в системата след конкурс. Най-често служители се преназначават на друга длъжност (25% от всички назначения), наемат се по заместване (7.5%) или на непълно работно време. През изминалата година повишение в работата са получили 1927 служители. Броят на висшистите е 76 744.
Средно с 2.5% са нараснали заплатите на служителите в централната администрация. Увеличението е основно резултат от вдигането на минималната работна заплата до 460 лв., се посочва в доклада. Текучеството в държавната администрация също е довело до по-високи месечни възнаграждения на новоназначените, както и повишението в длъжност. Не става ясно обаче как годишните оценки за работата на чиновниците са се отразили на техните заплати.
Таблиците за възнагражденията показват, че продължава да има сериозна разлика между заплащането за една и съща длъжност и един и същ ранг в различните държавни структури. Така например минималната заплата на главен секретар е 1200 лв., но максималната е скочила на 4000 лв., след като преди година е била 3600 лв. Главните директори получават между 1275 лв. и 3375 лв. Директорите на дирекции взимат между 882 и 4320 лв., а главните експерти - между 529 и 2900 лв.
С ниски заплати - около 550 лв., са сравнително незначителен дял от заетите близо 140 000 в държавната администрация - малко над 7200 души.
На тъмно
Докладът обръща внимание и на многобройните неработещи консултативни съвети. В края на 2017 г. те са 70, като най-новият е съветът по контрол и одит в публичния сектор. Тези структури са постоянно действащи органи на правителството, които трябва да осигуряват координация и сътрудничество между изпълнителната власт и другите държавни органи, общините и неправителствените организации при определянето и провеждането на държавната политика в редица области по важни за обществото въпроси. Само 7 от тях обаче са провели повече от 3 заседания през годината. Най-активен е бил Съветът по европейските въпроси - с 30 заседания. Националният съвет за тристранно сътрудничество е провел 10 заседания, Междуведомственият съвет по отбранителна индустрия и сигурност на доставките към МС - 7 редовни заседания. Освен това повечето от консултативните съвети не публикуват на специално създадения Портал за консултативните съвети (http://saveti.government.bg) информация за дейността си. Липсата на актуална информация за дейността им поставя и въпроса доколко те, в ролята им на постоянно действащи органи на правителството, изпълняват функциите, за които са създадени, се посочва в доклада. Препоръчва се задълбочен преглед на дейността на консултативните съвети, като се представят препоръки за подобряване на функциите и ефективността им, както и предложения за закриване на тези, които са изчерпали своите функции.
БЕХ нае Citigroup и ПФБК за нова емисия облигации от поне 500 млн. евро. Българският енергиен холдинг ще емитира поредната порция облигации, за да финансира стари задължения. През ноември тази година е падежът на една от големите облигационни емисии на държавната компания с размер от 500 млн. евро. Тя беше пласирана през 2013 г. с цел да се покрият задължения на НЕК по проекта АЕЦ "Белене" и други дългове на холдинга.
Планът е да се рефинансира и по-новата емисия, която бе за 550 млн. евро, така че в излизането на капиталовия пазар много по-вероятно да се търси сума от порядъка на 1 млрд.евро. Това ще е най-голямата облигационна емисия на българско дружество.
Обемът, естествено ще зависи от състоянието на пазара. Преди време Петьо Иванов, председател на съвета на директорите на БЕХ, обяви, че ако бъдат постигнати по-добри нива, е възможно да се търси и по-голямо финансиране. БЕХ контролира най-големите държавни енергийни компании, сред които са НЕК, АЕЦ "Козлодуй", "Булгартрансгаз", "Булгаргаз", ЕСО, ТЕЦ "Марица-изток 2", едноименните мини и други.
На 3 май, след проведена процедура за избор на инвестиционен консултант по сделка за емитиране на облигационна емисия, е подписан договор със Citigroup Global Markets Limited (CGML) и "Първа финансова брокерска къща" ЕООД в качеството им съответно на водещ мениджър и комениджър. Консултантите ще съдействат за емитирането на облигациите на Ирландската фондова борса и на Българската фондова борса (двойно листване). От БЕХ поясняват, че в процедурата са участвали общо седем кандидата.
"С оглед оптимизиране на лихвените разходи за дружеството те ще организират и провеждането на процедура за по-ранното обратно изкупуване (tender offer) на съществуващите облигации на БЕХ", казват от дружеството.
Настоящата емисия, чийто падеж наближава, е с доходност 4.25%. През 2021 г. обаче БЕХ има да погасява още една голяма облигационна емисия, която бе реализирана през 2016 г. Тя е за 550 млн. евро, с които холдингът погаси задължения на НЕК към двете т.нар. американски въглищни централи "Ей И Ес Гълъбово" и "КонтурГлобал Марица-изток 3". Годишните лихвени плащания по тази емисия са в размер на 4.875%.
Отчетът на БЕХ към края на първото тримесечие показва задължения за 2.3 млрд. лв., като 1.05 млрд. са краткосрочни облигации под 1 година (тези падежиращи през ноември) и 1.06 млрд. лв. дългосрочни бондове. Останалите са търговски и други задължения.
В същото време компанията е дала заеми на свои дружества за над 2.6 млрд. лв., а най-големият бенефициент е НЕК с 2.356 млрд. лв. и ТЕЦ "Марица-изток 2" с 276 млн. лв.
"Сиренето" с палмово масло ще се продава само предварително опаковано. Забранява се използването на думата "млечен" или нейни производни в наименованието на имитиращите продукти, които съдържат в състава си растителни мазнини. Продуктите с палмово масло ще се предлагат в търговската мрежа само предварително опаковани и на отделни щандове или на обособени места, на които има ясно обозначение с надпис "имитиращи".
Това предвиждат промени в Наредбата за специфичните изисквания към млечните продукти, които са публикувани отново за обществено обсъждане в Портала за обществени консултации на Министерския съвет. Такова обсъждане беше направено и през 2016 г., когато проектът за промяна на наредбата беше обявен за първи път и нотифициран от Европейската комисия. Проектът тогава обаче не стигна до приемане.
Мнения и становища по предложенията ще се приемат до 14 юни т.г. Измененията ще бъдат приети с постановление на правителството.
Нови изисквания и при етикетите
Промените предвиждат върху етикета в непосредствена близост до наименованието на продукта задължително да бъде написано "Имитиращ продукт" с ясно обозначение на компонента или съставката, които са използвани като частични или пълни заместители на млякото. Освен това думите "имитиращ продукт" трябва да са с големина на буквите поне 75% от тези, с които е изписано името на продукта.
Етикетът задължително трябва да съдържа количеството на съставките, използвани в производството - сурово мляко, мазнини и/или протеини от немлечен произход. Ако в продукта има мляко, различно от краве, трябва да се посочи какво е то.
На производителите ще бъде даден тримесечен гратисен период от влизане на постановлението в сила, за да изпълнят изискванията, свързани с етикетирането. Върху наличните имитиращи продукти, опаковани и етикетирани преди влизането в сила на постановлението, трябва да бъде поставен допълнителен етикет или щемпел с изискваната информация.
По-лесен контрол, по-информирани потребители
Промените имат за цел да улеснят контрола, да засилят информираността на потребителите, както и да защитят интересите на българските производители на сурово мляко и автентични млечни продукти, става ясно от мотивите към проекта на постановлението.
Според тях постоянните проверки на Агенцията по безопасност на храните за периода 2013-2017 г. показват повтарящи се нарушения, свързани с наличие на немлечни съставки в продукти, които се предлагат като масло, сирене и кашкавал. Контролиращите срещат трудности при проследяване на храните и партидите, особено при тези, които се предлагат в непакетиран вид, и подчертано в обектите в малките населени места.
Очаквано въздействие
Предлаганите мерки ще имат известен ограничителен ефект заради изискването имитиращите продукти да се предлагат на пазара единствено предварително опаковани. Но това би засегнало малък дял от продажбите в търговските обекти - по данни на Евростат около 10% са хранителните стоки, които се преопаковат/разфасоват в обектите за търговия на дребно, показва предварителната оценка на въздействието.
Според нея изискването за предварително опаковане на имитиращите продукти при равни други условия ще повиши разходите за тяхното производство. Това би намалило търсенето им на пазара, като частично ще свие ценовото им предимство. Възможно е да се стигне до изчезване на предлагани артикули в най-ниския ценови сегмент и съответно до заместването им с продукти от внос (предварително пакетирани) или с млечни продукти.
Промените са част от мерките, които земеделското министерство предлага, за ограничаване на употребата на палмово масло и други заместители с цел да се засили потребителското доверие и да се подкрепят производителите на автентични млечни продукти.
Вече беше публикуван проект за промяна на Наредба №1 от 2016 г. за хигиената на храните, който предвижда забрана за производство на млечни и имитиращи продукти в едно и също предприятие. Това предложение обаче раздели мненията в бранша. Част от предприемачите приветстват промяната, но някои смятат, че държавата няма право да принуждава цели бизнеси да бъдат затворени, за да стимулира други.
От асоциациите на млекопреработвателите и животновъдите настояват за пълна забрана на производството и продажбата на имитиращи продукти, представяни за млечни.
Розопроизводителите прекратяват протестите. Представители на розопроизводителите и на дестилериите, които изкупуват розов цвят, подкрепиха идеята за създаване на специален закон за розата, който да регламентира ясни правила по цялата верига на производство.
След тричасова среща в Министерството на земеделието производителите обявиха, че спират протестите си. Розоварните ще изкупят розов цвят повече отколкото им е нужен, за да не се стигне до унищожаването му, решиха от бранша.
„Поеха ангажимента, че ще поемат допълнителни количества от набрания розов цвят, за да може малко да се успокои обстановката при розопроизводителите. Цената не бе коментирана. Себестойността на розовия цвят, производството е 2 лв. и трябва да има съответна печалба на тези 2 лв.", каза Зара Клисурова от Сдружението на розопроизводителите.
За да бъдат подпомогнати стопаните в кризисната ситуация, ще бъде отпусната държавна помощ „Деминимис". Тя обаче ще бъде предоставена само на регистрирани земеделски производители. За да не се стига до такива ситуации, спешно ще бъде изработен нов закон за розата, който ще изисква предварителни договори за изкупуване на суровината и контрол по цялата верига.
След няколкодневни протести на розопроизводителите срещу ниските изкупни цени на розовия цвят министърът на земеделието се среща днес и с дестилериите, които произвеждат розово масло. Според протестиращите цените на розите тази година са три пъти по-ниски отколкото миналата година и това води до загуби за земеделците и изкореняване на розови насаждения.
"Целта на днешната среща е да се разграничат коректните дестилерии от тези, които работят с вносна суровина. В момента има нелоялни производители, които ползват вносни продукти от Иран, Турция и Тунис, смесват ги с българското розово масло и по този начин компрометират качеството и марката му на световните пазари", смята земеделският министър Румен Порожанов.
Търсят нефт и газ в нов блок в Черно море. Министерството на енергетиката усилено подготвя документацията за обявяване на нова процедура за търсене и проучване на нефт и газ в шелфа и дълбоководната част на Черно море, научи "Стандарт". По всяка вероятност отново ще бъде обявена площта на бившия "Блок 1-19 Свети Атанас", съобщиха запознати. "Блок 1-19 Свети Атанас" беше с площ 1318 кв. км и се намираше в континенталния шелф и част от дълбоководието на изключителната икономическа зона на България в централната част на Черно море, на юг от бившето находище "Галата" и на север от "Блок 1-14 Хан Кубрат". За него беше обявен конкурс за търсене и проучване през 2011 г., спечелен от българската "Блек сий енерджи". След дълго изчакване обаче договор с нея не беше сключен и на 28 август 2012 г. кабинетът "Борисов 1" прекрати конкурса.
Според геолози "Блок 1-19 Свети Атанас" е изключително перспективен и поради това конкурсът веднага ще привлече кандидати. Още в средата на 80-те години на ХХ в. там са извършени първите сондажи в нашия шелф от съветската сондажна платформа "Сиваш". При един от тях - в структурата "Самотино море" в Долнокамчийското понижение, южно от "Галата", "Сиваш" открива находище на газ с доста висок за България доказан дебит - над 200 хил. куб. м в денонощие. Поради доставките на евтиния тогава руски газ обаче не се стигна до добив и находището е изоставено.
Името на бившия "Блок 1-19 Свети Атанас" може да бъде сменено, а съществува и вариант той да бъде обединен с площта на бившия „Блок 1-22 Терес", който се намира в дълбоководието източно от "Блок 1-14 Хан Кубрат". За него бяха обявявани два конкурса, но оферти не бяха подадени, тъй като се смята за неперспективен.
Докато се провежда конкурсът за бившия "Блок 1-19 Свети Атанас", се очаква компанията „Шел интернешънъл експлорейшън енд дивелъпмънт" да направи проучвателен сондаж в "Блок 1-14 Хан Кубрат" при дълбочина на водния стълб около 1500 метра. Сондажът е планиран за ранната есен на тази година.
780 бездомници бродят по улиците на страната. Повече от 780 бездомници кръстосват улиците на страната ни, 500 от тях са в столицата. Целогодишно в София работят 3 центъра за временно настаняване, като общият им капацитет е 510 души. Това показа проверка на „Монитор".
Местата, където са разположени са Илинден, Красна Поляна и Люлин. През зимата с цел осигуряване на топло място за тези, чиято съдба е на открито, отваря и един кризисен център с филиал в Захарна фабрика. Максимално там могат да бъдат приютени 170 души.
„Имаме възможност да приемаме и малко над капацитета. През най-студените зимни дни се е случвало да приемаме по-голяма бройка. Столична община изключително активно работи с болниците, защото повечето от тези хора не са здравно осигурени. Общинските медицински заведения им оказват помощ срещу заплащане от наша страна. През зимния сезон лечебните центрове приемаха дневно поне по двама - трима бездомника", коментира Мина Йовчева, директор на „Социални дейности" в Столична община.
На второ място по брой бездомници след София се нарежда Русе с 200, следван от Варна, Велико Търново, Стара Загора и Добрич. Причините тези хора да останат на улицата са различни, а някои от историите им се загнездват дълбоко в сърцето. Дали са изгонени от децата си, загубили са жилището си в резултат на заем от лихвар, или пък са просто престъпници - на улицата няма значение, там важи законът „по-силният оцелява". И тук идва ролята на сезонната миграция - бездомници от всички краища на България идват да пробват своя шанс за по-добър живот.
„Най-голям брой има от Северозапада, но има и от Южната и Западната част на страната. Част от тях остават временно на улицата, но не могат да си намерят препитание, след което търсят подкрепа в центровете. В случай, че решат да се завърнат в градовете си ние ги извозваме. За тази цел сме сключили споразумение с БДЖ, които безплатно ги връщат", обяснява Мина Йовчева. Средната им възраст без значение в кои край на България се намират е 50 години. В София и Велико Търново обаче се наблюдава тенденция на рязко падане на възрастовата граница - все по-често можем да срещнем някой подритнат от съдбата, който едва е навършил 30 години.
Студен душ за десетки квартали в София (ГРАФИК). От по няколко дни до 2 седмици в различни периоди до 30 септември без топла вода ще остават половината център на София и десетки квартали на града, сочат плановете за ремонтната програма на „Топлофикация София", чието изпълнение започва от 5 юни.
От 20 до 29 август ще бъде спряна изцяло ТЕЦ "София". По тази причина без топла вода по това време ще останат клиентите от централната градска част, които живеят в карето между ул. "История славянобългарска", бул. "Данаил Николаев", ул. "Проф. Милко Бичев", бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", бул. "Фритьоф Нансен", бул. "Патриарх Евтимий", бул. "Прага", бул. "Пенчо Славейков", бул. "Ген. Тотлебен", ул. "Йоаким Кърчовски", ул. "Дамян Груев", районът на Руски паметник, Зона Б 5, Зона Б 17, Зона Б 18, Зона Б 19, ул. "Опълченска", бул. "Княгиня Мария Луиза", районът на Сточна гара, жк "Банишора", жк "Света Троица" и жк "Фондови жилища".
Отново в центъра остават без топла вода до 15 юни около пл. "Гарибалди" заради реконструкция на трасето в районна на "Граф Игнатиев". От 31 май до 16 юни без топлоподаване ще са: по бул. "Княгиня Мария Луиза" №36 - №48, ул. "Поп Богомил" №26, № 30, № 39, № 40,41 - № 43, ул. "Св. св.Кирил и Методий" № 88, №78, № 47, № 70, № 68, №64, ул."Сердика" № 25А, № 25-1, № 27, ул. "Веслец"№ 35, № 31-1, № 31-2, № 40,№ 37, № 39-41, № 45, № 47, № 54, № 56, ул. "Будапеща" № 52, ул. "Г. Бенковски" № 37, № 34, ул. "Г. С. Раковски" № 54, № 56, № 58, ул. "Цар Симеон" № 40, № 42.
В момента текат процедури за ремонтите и в „Младост", като целта е да са намалят рисковете, довели до голямата авария от миналата зима. Началото на работата се бави, защото новата районна администрация все още не може да влезе в релси, коментираха от столичната топлофикация. „За „Младост" се планира да се монтират допълнителни кранове, които да дават възможност при повреда поне част от засегнатите квартали да бъдат захранени по алтернативни трасета", обясни Николай Колев, директор по ремонтите на столичната топлофикация.
В топлофикационен район „Изток" от 5 до 16 юни без топла вода ще са в местността "Къро", а от 19 юни до 4 юли в кварталите „Лозенец", „Дианабад", „Изток", „Подуяне-център", „Редута", „Яворов", „Иван Асен II". В „Слатина" и кв. „Дружба 1", от 30 юли до 14 август ще карат на бойлери, същото важи и за кв. „Младост 1", „Дървеница", „Студентски град" и кв. „Витоша" от 15 до 26 август.
В ТР „Люлин" от 5 до 8 юни без топла вода остават „Люлин" 2 и 3, а „Люлин 1" до 9 юни. В „Люлин" 4,5 и 10 - от 18 до 22 юни. Шести и седми микрорайони ще са без топла вода от 25 до 29 юни, а осми и девети - от 11 до 15 юни. В жк "Надежда 5" спират топлата вода от 25 до 27 юни, жк "Надежда 6", от 11 до 14 юни, в жк "Обеля 1" от 5 до 8 юни, в жк "Обеля 2" от 25 до 29 юни и в кв. "Захарна фабрика" от 12 юни до 14 юни.
Абонатите на парното, захранвани от централата в „Земляне" в кварталите „Лагера", „Хиподрума", „Крива река", „Иван Вазов", части от кв. „Буката" остават без топла вода от 20 до 24 август. Части от кв. „Лозенец", ВВМА, Медицинска академия и НДК от 20 август - до 24 август, а кварталите „Красна поляна", „Гевгелийски", „Западен парк" и „Илинден" от 27 до 31 август. В „Красно село", „Бели брези", „Стрелбище", „Гоце Делчев", части от кв. „Мотописта" ще са без топла вода от 3 до 7 септември.
От „Топлофикация" поясниха, че ще има спирания в зоните по протежение на строежа на третия метродиаметър, когато се наложи преместване на съоръженията им. Планира се да бъдат подменени 20 км от общо около 600 км стари тръби на парното в София.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.878440 |
GBP | 2.350620 |
CHF | 2.109390 |