Местните избори ще са близо два пъти по-скъпи от предишните. Предстоящите местни избори и референдум ще се окажат рекордно скъпи. Предварителната план-сметка е достигнала сумата от 69 млн. лв. След намеса на финансовото министерство сумата е била намалена на 51 млн. лв. Въпреки това стойността на изборите ще е почти два пъти повече от предишния местен вот през 2011 г., който се проведе 2 в 1 с президентските избори. Тогава разходите бяха 39 млн. лв. Референдумът през януари 2013 г. е струвал 13.8 млн. лв. В сравнение с изборите през 1999 г. сумата е нараснала пет пъти - те са стрували само 9 млн. лв.
За рекордната цена на предстоящия местен вот съобщи вчера финансовият министър Владислав Горанов по време на правителственото заседание. В стенограмата са цитирани думите му, че сметката "набъбва главоломно след всяка промяна в Изборния кодекс". Това най-вероятно се дължи на факта, че Централната избирателна комисия (ЦИК) трябва да открие служебно само в чужбина 428 секции. Толкова беше броят им на последните парламентарни избори. Места за гласуване задължително ще се отворят и в българските посолства или консулства, ако поне 20 души са подали заявление по образец. В градовете, където няма българско представителство, ще има секции, ако са подадени най-малко 40 заявления. Секции ще се създават и там, където на предишни избори е имало поне една секция, в която са гласували не по-малко от 100 души. Това налага и ангажирането на повече служители. Затова от сметката от 51 млн. лв. за заплати ще отидат поне 23 млн. лв. "Ако не ви стигнат, повече няма" - каза вчера премиерът Бойко Борисов.
В сметките на Горанов и Борисов обаче не влиза организацията на референдума зад граница. По време на заседанието става ясно, че ще е нужно в чужбина да бъдат командировани около 600 държавни служители, които да помагат за организацията, става ясно от думите на външния министър Даниел Митов. За сравнение - на последните парламентарни избори бяха командировани 388 служители, като сред тях имаше дори неопитни стажанти, тъй като се оказа, че няма кой да свърши работата. Сега Митов отново изказа опасения, че може да не бъдат намерени достатъчно желаещи. "Има реален риск за пръв път държавата да не е в състояние да изпълни ангажиментите си по закон, като отделни секции да са лишени от комисии и да не могат да функционират", гласят думите на външния министър. След заседанието той обяви, че ще бъдат увеличени командировъчните с аргумента, че работата е тежка, а заплащането - минимално. Той обаче не коментира финансовата страна на въпроса и колко ще струва допитването в чужбина, като уточни, че се водят разговори с Министерството на финансите.
Външният министър посочи и друг проблем - командированите в секционните комисии в чужбина няма да могат да гласуват на местните избори. По думите му трябва да се намери изход от казуса, който възниква като конфликт между конституционното право на тези хора и тяхното участие в избирателните комисии. Във всяка от тези секции трябва да има представител на външния министър, а останалите са представители на политически партии. "Затова призивът ми е към политическите партии, особено парламентарно представените, да окажат съдействие и да попълнят в максимална степен своите квоти", каза след заседанието Митов и допълни, че вече е разговарял по въпроса с председателя на Народното събрание Цецка Цачева.
Другото му опасение е, че ще има слаб интерес към референдума в страни като Турция и Испания. "Има вероятност и за отделни секции в чужбина да бъде отделен значителен публичен ресурс, а да се окаже, че в тях няма желаещи да гласуват", каза министърът.
Отговорник за провеждането на местния вот е вицепремиерът по европейските фондове Томислав Дончев.
Метална ограда ще спира достъпа до Силистар. Само месец след скандала с достъпа до плажа Силистар се оказва, че пътят на туристите, които стигат до него с автомобилите си, ще бъде отрязан. В момента собственици на имоти преди самия плаж са започнали да монтират там метална ограда на пътя до него. Според посетители на Силистар по този начин най-вероятно ще бъде ограничен изцяло достъпът до пясъка и морето или ще се върне старата практика за събиране на такса за преминаване през частните имоти, предаде Нова тв.
През юли заради плажа избухна огромен скандал - туристи бяха блъскани и дърпани, защото отказвали да платят такса от 10 лева за паркинг, за да стигнат до морето. В крайна сметка от 20 юли ограниченията паднаха и вече не се събира такса за незаконния паркинг. Проблемът се точи години наред, откакто частници започнаха нерегламентирано да събират такса от туристите. Един от собствениците на имот край плажа е тъстът на депутата от ДПС Йордан Цонев. През 90-те години той получава земи там заедно с кума на Цонев.
Според общината собствениците на земите имат пълното право да правят каквото решат в имота си. Все пак са им били съставени актове за извършване на строителни дейности в разгара на летния сезон. През юли кметът на Царево Георги Лапчев заяви, че общината се опитва да се справи с проблема, но призна, че това е доста сложно.
Междувременно, дни след като прокуратурата откри серия нарушения по българските плажове вчера регионалният министър Лиляна Павлова директно се закани, че може да се стигне и до прекратяване на договори за концесия на някои от плажовете още от есента. "При почти всички плажове установихме несъответствие и проблеми в няколко основни категории - най-вече нарушаване на изискването за 50% свободна зона, проблеми със спасителите и хигиенните условия", каза Павлова пред бТВ. Средно на година министерството събира около 1.5 млн. лв. от такива нарушения. Най-недобросъвестни били концесионерите на Слънчев бряг, Царево и Ахтопол. Много често стопаните на плажовете предпочитали просто да си платят глобите, без да отстранят нарушенията. От концесии за плажовете в хазната влизат около 10 млн. лв. годишно."Някои концесионери и наематели непрекъснато намират начини да заобикалят правилата. Този път върху тях обаче ще се стовари цялата тежест на закона", закани се регионалният министър.
Студиата на ТВ7 се продават заради дългове. Част от сградата на столичния бул. "Цар Борис III", в която е ТВ7, се продава заради дългове. Имотът е обявен на търг от частен съдебен изпълнител, като процедурата е задействана по искане на Уникредит Булбанк. През 2012 г. тя е отпуснала заем за 20 млн. лв. и има ипотека върху част от парцела и сградата. Ден по-късно преди три години сградата е ипотекирана и в КТБ. В сградата, но на горните етажи, беше и кабинетът на Цветан Василев.
Началната цена за обектите е 4.37 млн. лв. В момента недвижимостите са собственост на "Партнер лизинг" - дружество, което също като телевизията беше свързано със затворената КТБ и Цветан Василев.
Това е пореден дългов проблем, свързан с телевизията. За "ТВ седем" има искане за несъстоятелност, а през април заради задължение към КТБ съдия-изпълнител опита да продаде техниката й, но премиерът спря действието. Сега, ако през септември някой купи студиата, телевизията може да се сблъска с най-солидния си проблем - да няма откъде да излъчва.
Сграда, финансирана от две банки
Според обявлението имотът има възбрана от юли 2015 г. в полза на Уникредит Булбанк до 20 млн. евро заради договор за кредит от 10 юли 2012 г. По-ранна възбрана има и КТБ - от март тази година, като сградата е била ипотекирана в банката ден по-късно след тази на Уникредит.
Италианската банка е посочена в документите като взискател, т.е. тя следва да е инициирала продажбата. От Уникредит Булбанк потвърдиха, че действието е от тяхна страна, но заради банковата тайна не предоставиха повече детайли.
Ако се намери купувач, сумата ще отиде първо за инициатора на продажбата, а ако остане горница - към КТБ, обясниха юристи. По информация на "Капитал" кредитът на "Партнер лизинг" към Уникредит Булбанк е изплатен в по-голямата си част. Към КТБ обаче задълженията са огромни.
От кантората на съдебния изпълнител Стоян Якимов посочиха, че не могат да дадат повече информация от тази, която вече е публикувана, тъй като "Капитал Daily" не е страна по делото.
PR-ът на телевизията беше в отпуска и до редакционното приключване не получихме коментар.
Студиа и ВИП апартамент
От описанието става ясно, че се продават идеални части от поземлен имот, чийто точен адрес е в "Бъкстон-север", бул. "Цар Борис III", до ул. "Генерал Суворов", заедно с административната сграда върху парцела. На търга са пуснати един от трите подземни етажа, шест надземни, които представляват студиа, гримьорни, санитарни помещения, както и апартамент на подпокривния етаж. В продажбата е включен подземен паркинг с 56 места от съседна административна сграда в строеж. На място се вижда, че двете сгради са долепени една до друга, но едната част изглежда необитаема и празна.
По информация на "Капитал" сега телевизията е под наем в студиата. Вероятно договорът е с "Партер лизинг". Ако обаче външна компания ги купи, не е ясно дали договорът ще бъде продължен. Инвеститорите в телевизии обаче не са много, затова студиата могат да останат и дълго без купувач.
Цената е с включен ДДС, а оферти за покупка ще се приемат до 17 септември. При интерес на следващия ден те ще бъдат отворени и ще има търг с допълнително явно наддаване.
Държавата бавно движи "Южен поток", за да има съдебни козове. Девет месеца след като Русия гръмко обяви, че спира проекта "Южен поток", българското правителство продължава да изпълнява дейности по изграждането на газопровода. В сряда правителството прие методика колко ще струва на компанията на "Газпром" - "Морски газопровод Южен поток", да излезе на българския бряг. Причината за заниманието е, че България все още не е уведомена официално за спирането и се страхува да не бъдат заведени дела за бездействие. По този начин дори страната ни ще има мотив да търси своите права от "Газпром".
От друга страна, смесеното българско-руско дружество "Южен поток България", което трябваше да строи газопровода на българска територия, продължава да съществува и трупа разходи. Които дори са тайна, след като компанията не е изпълнила законовото си задължение да внесе финансовия си отчет за миналата година в Търговския регистър.
Продължаваме, продължаваме
В сряда Министерският съвет прие методика за оценяване на размера на обезщетението за учредяване на сервитут върху част от плажа на Паша дере край Варна, където ще излиза газопроводът, и оценка на правото на строеж на морското дъно, по което ще минава тръбата.
Методиката трябва да определи и размера на преките разходи и пропуснатите ползи за България, произтичащи от ограниченията върху тази част от морското дъно, върху която ще се строи. На практика тази процедура цели да определи сумата, която компанията "Морски газопровод Южен поток - български сектор", която е 100% собственост на руската "Газпром", трябва да плати на българската държава за преките разходи и пропуснатите ползи по време на строителството и експлоатацията на обекта на въпросните територии, които са публична държавна собственост.
Превантивни действия
От Министерския съвет обясниха решението си за продължаване на процедурата с това, че към днешна дата България не е официално уведомена за прекратяването нa проекта. "В този смисъл българската държава е длъжна да изпълнява своите задължения съгласно българското законодателство. На министъра на регионалното развитие и благоустройството са законово вменени редица задължения - да разглежда и одобрява подробни устройствени планове, инвестиционни проекти, да издава разрешения за строеж и да възлага оценка на правото на строеж върху морското дъно и под морския плаж", се казва в съобщението. От кабинета допълват още, че неспазването на тези задължения може да доведе до евентуални съдебни процедури и финансови санкции срещу страната ни.
Следващите стъпки, които държавата ще предприеме по проекта, са избор на лицензиран оценител, определяне размера на обезщетенията и учредяване на вещните права с решение на Министерския съвет.
Кой ще изпълни задачата
За изготвянето на методиката за оценка на обезщетението по учредяването на сервитута беше обявена обществена поръчка още през март тази година от регионалното министерство. Според протокола на оценителната комисия процедурата е спечелена от фирмата "Дикрил консулт", като стойността на договора е 58 хил. лв. Другата фирма, подала документи за участие - "Марк - ФРП консулт", е била отстранена, защото не е доказала опит при изпълнението на подобни поръчки, въпреки предложената по-ниска цена от близо 40 хил. лв.
Първи хладилник за бедни, ще слагат още 12. "Днес стартира първият HELP CORNER от инициативата "АКО СИ ДАЛ...". Отвори врата първият от стотици хладилници, от които хората в затруднение ще могат да си вземат храна 24 часа в денонощието, оставена от нас."
Това съобщение със снимка на празна хладилна витрина пусна във вторник във фейсбук Стефан Чолаков. За една нощ статусът му бе споделен от над 15 000 души.
Целта е хората, които пътуват често или заминават на почивка, вместо да оставят храната вкъщи да се развали, да я занесат до един от тези хладилници, откъдето може безплатно да я вземе човек в нужда, каза в сряда Чолаков пред "24 часа".
Първият хладилник за бедни е в кв. "Иван Вазов" в София. За една нощ пунктовете са станали 12. Това са хора, които поискаха да се включат в инициативата и ще поставят такива хладилници пред заведенията си, каза Чолаков. Двама души дори пожелали да подарят уреди.
Следващите хладилници за бедни трябвало да са в Студентски град и на ул. "Раковски", обясни той.
От 3 месеца Чолаков раздавал безплатно сготвена храна на бедни хора вечер. Това ставало в ресторант, в който работи, а храната е неизядена през деня от клиентите.
Чолаков е по-известен като най-младия банков обирджия в света и най-умния у нас. През 1997 г. с четирима приятели задигна 181 млн. лв. от Пощенска банка, като се възползва от пропуски в системата за сигурността. По-късно обаче е издаден на полицията от баща му и осъден на затвор. След изтичане на присъдата известно време е консултирал банки как да повишат сигурността си.
ТИР шофьорите - новите български юпита. Доход между 1400 и 1700 евро не стига. Или пък няма кой да го вземе. Големи български превозвачи са изравнили заплащането с европейските транспортни фирми. А наскоро една от тях пусна обява, че търси шофьори. До нея има друга - голяма логистична фирма от Великобритания търси водачи клас С+Е със заплата между 3500 и 4000 евро и започване на работа веднага. В друга обява за Германия възнаграждението е 2000-2100 евро, за Дания - до 3500 лв. на месец.
Пълно е с обяви, че се търсят български шофьори на тирове за Холандия, Испания, Германия. А за Великобритания - и таксиджии. И в България търсенето е сериозно. Едно от предложенията в обявите е за личен шофьор на интелигентен работодател, който цени служителите си.
Могат да се изброят още десетки обявления, но кандидатите са малко.
Вчера назначих млад човек с нула стаж, дава пример Ваньо Алексиев, собственик на една от големите български транспортни фирми. "Ще го пратя в екип с опитен шофьор и да се учи", казва той.
От сдружения на превозвачите казват, че не достигат към 2000 шофьори
Пресмятат, че извън държавата работят над 6000. Около 3000 от тях са регистрирали свои фирми и превозват стоки между страните в ЕС.
Има доста в Испания, а в Швеция са 1000-1200 шофьори със собствени фирми, казва Красимир Лалов от едно от сдруженията на превозвачите. Има българи с транспортни фирми и в Белгия, Холандия, Германия. "Никой не може да ти забрани - правиш си фирма и започваш да работиш", казва той.
Други 3000 шофьори работят или за нашите превозвачи с фирми в европейски градове, или към немски, британски, холандски, испански транспортни или спедиторски компании.
Либерализацията на транспорта в Европа е причината за недостига на шофьори у нас. И причината доходите им и в България да подгонят европейските. 1400 евро е доходът на шофьор, който вози стоки между България и страни в ЕС, а 1700 евро е за водач, който прави курсове между Испания и Великобритания, Германия и Италия, обяснява голям български превозвач.
Няколко големи наши фирми имат представителства в Лондон, Париж, Барселона, за да могат да си управляват камионите.
На въпрос защо е тази разлика в заплащането, от бранша отговарят, че едно е да отсъстваш от България за 12 дни, друго е 3 месеца да караш камиона между европейски градове.
По-малки фирми със седалище в България пък се прикачат към големи спедиторски и возят техните пратки из цяла Европа. Шофьорите им или спят в камионите да пестят от командировъчни, или фирмата е наела квартира, за да отсядат там.
Българските шофьори имат имидж в Европа още от времето на СОМАТ. Навън са дисциплинирани, точни и предпочитани, казва шефът на автомобилната администрация Цветелин Цветанов.
Според превозвачите обаче големите спедиторски фирми търсят българските транспортни компании, защото им излиза по-евтино.
Ако на една немска фирма се плащат по 1,80-1,50 евро на км, на българските броят 0,95 евро.
Тежка сметка плащаме за избори и референдум. Местните избори и референдумът, които ще се проведат на 25 октомври, ще струват рекордните 51 млн. лева. Това обяви финансовият министър Владислав Горанов на заседанието на Министерския съвет в сряда. Кабинетът реши вицепремиерът Томислав Дончев да отговаря за организацията и провеждането на двата вота.
През 2011 г., когато изборите отново бяха 2 в 1 - за местна власт и за президент, са похарчени 39 млн. лв. Справка на „Труд" показва, че парламентарните избори през м.г. са стрували 26 млн. лв., а евровотът - близо 24 млн. лв.
Една от хипотезите за оскъпяването на изборите е, че ще се гласува в повече населени места. Досега пряко се избираха кметове в селата с население над 350 души, а сега изборът трябва да е на места с над 100 жители.
От думите на Горанов, цитиран в стенограмата, става ясно, че всички институции, които отговарят за изборите, са поискали общо 69 млн. лв. за провеждането им, но с „различни методи" той е свалил „това число до близо 51 милиона".
Пет ведомства хванаха една мобилна бензиностанция. Над 660 тона гориво са запечатани, а една нелегална мобилна бензиностанция в микробус е заловена.
Това е равносметката от проверки на прокуратурата, МВР, ДАНС, Агенция „Митници" и НАП на 25 и 26 август, съобщиха следствените органи.
Основната цел на съвместната акция е била да се проверят количеството и качеството на продаването гориво и как то се отчита пред данъчните.
„Най-честите нарушения до момента са наличие на касови разлики, липса на декларации за съответствие на горивото, деклариране на части от наличното гориво, а не цялото му количество, смесване на партиди", казаха от прокуратурата.
Хванатата незаконна бензиностанция в микробус е била с капацитет 3 тона гориво и е била оборудвана с всички необходими приспособления за зареждане като брояч за количеството.
Съоръжението е функционирало напълно нелегално и не е плащало данъци и акциз върху горивата, обясниха от прокуратурата. Тя е работила в Пловдивско и е зареждала автомобили по предварителни поръчки, направени по телефона от доверени хора. Образувано е дело по случая.
По линия на качеството на горивата са проверени 24 обекта, от които 4 бази и 20 бензиностанции. Иззети са 15 проби за бензин и 20 проби за дизел. Очакват се резултатите в следващите дни.
По линия на метрологичния контрол са проверени 27 обекта, от които 3 бази и 27 бензиностанции. Установени са общо 12 нарушения на бензиностанции, които се изразяват в несъответствие на нивомерните системи.
Ударните проверки по бензиностанциите започнаха преди седмица по заповед на премиера Бойко Борисов.
Висшисти с кухи тапии пълнят бюрата по труда. Оказва се, че дипломите за висше образование, които притежават, масово са им безполезни в търсенето на препитание по придобитата професия. „30-годишни висшисти нямат нито нито ден стаж по специалността. Въпреки това отказват да се насочат към друга сфера и стоят без работа", обясни пред „Монитор" експертът по подбор на персонал Ивайло Христов. Сред квалифицираните на хартия кадри преобладават хора с хуманитарно образование, дипломирани юристи и икономисти. „За нас дипломата няма значение. Първото нещо, което гледаме в една автобиография, са предишните позиции, на които е работил кандидатът", заяви управителят на HR компания Милена Димитрова. Според експертите трайно безработните висшисти имат и големи очаквания към заплата и бързото израстване в кариерата. „Имахме случай, в който една жена без опит отказа да работи в счетоводна къща, защото й предлагали 600 лв. заплата. Аргументът й беше, че тя е учила 4 години и нямало да работи за по-малко 1000 лв.", разказа още Христов.
Данни на Българска стопанска камара показват, че всеки трети висшист у нас не работи по специалността си, като тази тенденция е от години. Причината за това е, че фирмите търсят кадри с умения, които студентите не придобиват в университетите. „Затова все повече чужди компании, които идват у нас, създават учебни центрове, в които да обучат служителите си, обясни още Христов.
В края на юни регистрираните безработните младежи до 29 г. са били 47 781 души, 5402 от които са с тапия от ВУЗ. Най-много млади висшисти без препитание има в софийска област, Пловдив и Благоевград.
В същото време според проучването „Ключови данни за образованието в Европа" за 2013 г. родните висшисти успяват да се реализират на трудовия пазар по-бързо от европейските си връстници. Българските младежи започват работа до 3 месеца след като се дипломират, докато в Западната Европа младите висшисти намират препитание след 5 месеца.
Българските младежи с диплома от гимназия попадат по-лесно в сивия сектор. Така, за статистиката те остават безработни до една година след завършване на образованието си.
АМ „Марица" готова през октомври. Всички пътни проекти, които се строят в момента, ще приключат до октомври, за да не бъдат нарушени сроковете по оперативните програми, обяви вчера по bTV регионалният министър Лиляна Павлова.
Работата трябва да приключи до октомври, за да може държавата да се разплати с изпълнителите и да се отчете пред Европейската комисия до края на годината. Тогава изтича времето за усвояване на европейските средства от миналия програмен период.
Един от проектите, който се очаква да бъде довършен до есента е отсечката на магистрала "Струма" между Дупница и Благоевград. На последната проверка на обекта, направена от МРРБ през миналата седмица стана ясно, че са изпълнени 73% от строителните работи по трасето на лот 2. Създадена е организация на работа, така че и в почивните дни на терен има пълна мобилизация на хора и техника, които използват светлата част деня, за да изпълнят строителството в срок.
По трасето цялата магистрала към Солун ще остане единствено най-тежкият участък
- през Кресненското дефиле. Той все още се проектира, допълни министърът, но от думите й стана ясно, че правителството се е отказало от плановете си за един дълъг тунел с дължина над 15 километра, а ще има места, през които трасето ще минава на две нива, ще има и по-къси тунели, виадукти и сложни съоръжения, информира Павлова. Засега има одобрена апликационна форма от ЕК за проекта с големия тунел и правителството тепърва ще трябва да убеждава Брюксел да се съгласи на по-евтиния вариант с повече тунели.
Очакванията на строителния министър са до октомври да приключи и окончателното изграждане на магистрала "Марица".
Лиляна Павлова посочи още, че се довършва Западната дъга на Околовръстното шосе на София, както и част от Северната скоростна тангента, която прави бързата връзка от столицата към Калотина. По данни от АПИ за тези два проекта основен проблем остава отчуждаването на имоти по трасето им.
За тунела под Шипка вече има проектна готовност, съобщи още строителният министър. До края на октомври трябва да приключи работата по обходите на Габрово и Монтана, а на Враца вече е готов, уточни още Павлова.
Държавата пуска нов дълг за 300 млн. лева. Държавата ще пусне нов дълг на вътрешния пазар в размер на 300 млн. лв. през месец септември, предвижда емисионният календар за пласиране на държавни ценни книжа (ДЦК) от Министерството на финансите. Предвижда се през септември да има три аукциона за новите ДЦК, като ще бъдат пуснати облигации със срок 3, 5 и 10 години.
Емитирането на нови облигации на вътрешния пазар ще бъде възобновено след три месеца прекъсване. През месеците юни, юли и август МФ спря да пуска нови ДЦК заради големия излишък в държавния бюджет. Като планираните за юни аукциони за ДЦК на стойност 100 млн. лв. бяха отменени.
Предварителните данни на МФ показват излишък в бюджета в размер на 801 млн. лв. в края на юли. За сравнение за същия период на миналата година имаше дефицит от 1,147 млрд. лв. Този голям излишък се дължи на повишаване на приходите в бюджета и на получените пари от фондовете на ЕС. Към края на юли приходите в хазната заедно със средствата от ЕС са над 19 млрд. лв., което представлява значителен ръст от 13% (2,195 млрд. лв.) спрямо същия период на 2014 г. Като данъчните и неданъчните приходи в държавната хазна нарастват с 1,37 млрд. лв., а получените пари от ЕС са с 824 млн. лв. повече от същия период на 2014 година.
Наред с добрите приходи, хазната има и голям фискален резерв в размер на 11 млрд. лв. в края на юни, сочат последните данни на МФ.
Удължават сезона със субсидирани чартъри. С чартърни полети, финансирани от държавата, ще бъде направен опит за удължаване на летния туристически сезон. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова пред представители на туристическия бизнес в Поморие, съобщи БТА. Правителството е подало нотификация до Европейската комисия за плановете си и очаква одобрение от Брюксел, защото това представлява държавна помощ, уточни министърът. Така реално мярката ще може да действа най-рано догодина.
Стъпка в посока на удължаване на туристическия сезон е и вписването на Поморие в една от дестинациите, включени в маршрута "Морските крепости на България", разработен от Министерството на туризма. Целта е да бъде привлечено още по-голямо внимание към културно-историческия туризъм и повече туристи да комбинират морската си почивка с разходка из миналото на града.
Недостигът на опитни и квалифицирани кадри е една от основните спънки при предлагането на конкурентен туристически продукт, коментира на срещата кметът на общината Иван Алексиев. Той предложи да бъдат създадени социални програми за обучение с ефективното участие на практици от бранша. На срещата бе поставен и въпросът за концесиите на плажовете и тяхното стопанисване, както и възможностите за увеличаване правомощията на общините, с оглед по-бързо и адекватно регулиране и контрол по места. Облекчаването на визовия режим за Турция, регулирането на допустимия шум и премахването на временните обекти също са били сред обсъжданите теми по време на срещата.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.853520 |
GBP | 2.340630 |
CHF | 2.088670 |