20 милиона за Пловдив. 20 милиона лева ще даде държавата за това Пловдив да бъде домакин като европейска столица на културата през 2019 г. Още на утрешното заседание на кабинета министрите ще приемат постановление, с което се регламентира финансирането. Така от следващата сряда държавата ще може да започне да превежда парите на града под тепетата. Това обеща вчера премиерът Бойко Борисов. Той участва в работна среща "Пловдив 2019 Eвропейска столица на културата", в която се включиха министри, депутати, кметът на града Иван Тотев, посланикът на Австрия Роланд Хаузер и президентът на Фондация "Америка за България" Нанси Шилър. 4 млн. лева от заделения бюджет вече са дадени на града за строежа на зоопарка. Той ще се счита за културна инфраструктура според апликационната форма, с която общината спечели домакинството на европейска столица през 2019 г. С останалите 16 млн. лв. ще се изградят още културни инфраструктурни обекти.
"Предстоят ни две председателства, свързани с ЕС, и те струват много пари, но те ще са свързани с огромна работа и шансове", отбеляза премиерът. Той подчерта, че през следващите две години България ще бъде във фокуса на цяла Европа. "Ако сме умни като нация, можем да имаме доста позитиви. А не само парите да се харчат. От нас си зависи", коментира Борисов. И заръча на общината - "Да бъдат стриктни". "Ще работим публично и прозрачно и хората няма защо да се тревожат. Вижте какви красоти откриваме", отбеляза премиерът и припомни, че ще се борят и с корупцията, но няма да изоставят образованието, за което са отделени над 100 милиона. "Доста сме инвестирали дори, тук в Пловдив. Дадохме пари за култура, инфраструктура и архитектура. Като има пари, ще се случват нещата", отбеляза още Борисов.
КЗП:Търговци залагат капани в интернет. При примамливи оферти на онлайн търговци с ниски цени или бързи срокове за доставка, трябва да бъдем особено внимателни, когато натискаме бутоните "Съгласен съм", "Приемам общите условия" и т.н., защото когато не сме прочели тези общи условия, в тях може да се съдържат различен тип уловки, които да ни обвържат по-дългосрочно. За това предупреди председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по БНР. Например, може да става дума за т. нар. "абонаментни капани".
Повод за този коментар е проведено в шест европейски държави проучване на шведска агенция по поръчка на Европейския потребителски център - Швеция, което показва, че над 3,5 млн. европейци страдат от т. нар. "абонаментни капани" и всеки от тях губи средно по 115 евро.
"Става дума за примамливи оферти, с кликването върху които Вие несъзнателно се абонирате за нещо, което не желаете, и тези "СПАМ комуникации" всъщност водят дотам, че при посочване на данни за Ваши платежни инструменти абонаментите започват да вървят. И след определен период от време разбирате, че макар и да не сте купували нищо, само заради това, че сте се включили в група за търговия, заплащате ежемесечно някаква сума", обясни Маргаритов.
По думите му засега това явление не е особено популярно в България, но "всякакви порочни пазарни ниши могат да се отворят в скоро време поради продължаващото отваряне на пазара".
От резултатите на проучването се вижда, че и в държави като Скандинавските страни, Белгия и Австрия хората също са доста доверчиви и стават жертва на подобни "капани". "Невинаги разширенията на съответните интернет адреси с кратките наименования на държавите, например .de или .uk означава, че този търговец е базиран в съответната държава. Възможно е само да е регистрирал домейна си там", каза председателят на КЗП Димитър Маргаритов.
Само ПИМК пожела товарния терминал в Пловдив. Най-големият автомобилен превозвач в страната - ПИМК, поиска да концесионира терминала за интермодални превози в Пловдив. В понеделник изтече срокът за оферти за стопанисването на съоръжението 27 години, като в Министерството на транспорта беше получено само едно предложение.
Терминалът, изграден съвсем скоро с евросредства, е за претоварване на контейнери от камиони на влак. Този смесен тип превози става все по-популярен сред спедитори и транспортни компании в Европа. Идеята е основният превоз да е по релси, а камионите да се използват само за довеждането на товарите до терминала и за доизвозването на стоката до крайната точка на получаване в радиус 150 км. Това облекчава трафика, намалява вредните емисии, разходите за заплати и зависимостта от международните шофьори, които са постоянно в недостиг, няма плащане на пътни и винетни такси.
Кандидатът участва през дъщерното си дружество "Терминали". За ПИМК това не е нова ниша - първо започна съвместно с DB Schenker превози от Русе, a наскоро инвестира в собствена жп компания "ПИМК рейл".
Целта на процедурата е да се намери оператор на съоръжението, който да инвестира в оборудването там и да докара товари. Очакванията са многото новопостроени заводи в Пловдив, които работят за износ, да захранят обекта с дейност.
Кратка интермодална история
Терминалът в района на пловдивската жп гара Тодор Каблешков беше построен по оперативна програма "Транспорт". Договорът за строителство беше за 14 млн. лв., а изпълнител на проекта беше "Трейс груп". Върху площ от 71 хил. кв.м са изградени площадки за товарене и разтоварване, за складиране на контейнерите, места за хладилници, административна сграда, митнически склад, паркинги за товарни и леки автомобили и КПП.
Сега се преминава към втора фаза - намирането на частен оператор, който да инвестира в оборудването на терминала. Той ще трябва и да гарантира предлагането на определен минимум от услуги, като обработката на контейнери например. Към кандидатът има изискване да докаже опит в подобни дейности, но за ПИМК това няма да е проблем.
Участникът, определен за концесионер, трябва да инвестира в терминала минимум 4.6 млн. лв. без ДДС за целия срок на концесията. Отделно от това минималното концесионно плащане към държавата е 50 хил. лв. годишно, индексирано с инфлацията на всеки три години. Заложено е и допълнително еднократно концесионно плащане в размер на 5 хил. лева без ДДС при влизане в сила на концесионния договор. Плаващото годишно концесионно плащане трябва да е минимум 10% от годишните нетни приходи. Таксата ще отива към държавата, а не към Национална компания "Железопътна инфраструктура", която отговаряше за изграждането на обекта по оперативна програма "Транспорт".
С малко прекъсване
Състезанието за интермодалния терминал започна в началото на ноември миналата година. Още с обявяването на процедурата беше ясно, че ПИМК е една от компаниите с интерес, като такъв се очакваше и от други спедиторски дружества. Процедурата беше спряна през януари след жалба в КЗК, която временно я замрази. Тя беше от "Трансмодал", според която условията към кандидатите са силно завишени и това ще ограничи конкуренцията. В жалбата се казваше, че се за целия срок от 27 години на концесията се изисква минимална инвестиция от 4.6 млн. лв. Същевременно е поставено условие кандидатите да имат регистрирани приходи за последните три години не по-малко от 5 млн. лв. и размер на балансовата и/или пазарната стойност на дълготрайните материални активи за последните три години не по-малко от 2 млн. лв. "Видно е, че изискванията към потенциалните кандидати са необосновано и многократно завишени спрямо общия размер на исканите инвестиции и още повече спрямо средногодишния размер за целия срок на концесията, което ограничава конкуренцията и поставя необосновано високи изисквания пред възможните кандидати.
Собствеността в "Трансмодал" е разпределена между Илия Илиев, Любомир Сяров и Георги Минчев. Минчев е собственик на спедиторската "Транс Балкани" и е председател на контролния съвет на Национално сдружение на българските спедитори. Любомир Сяров пък е председател на сдружение "Клъстер зелен товарен транспорт", а преди години ръководеше компанията "Еколоджистик", която беше оператор на терминала на гара Яна край София, собственост на "Екометал инженеринг". От компанията тогава коментираха, че са търсили чуждестранен партньор, занимаващ се с логистични хъбове, но той в крайна сметка не е проявил интерес към терминала. КЗК пък въобще не разгледа случая, като се позовава на текст, според който не се образува производство, ако не е внесена пълната дължима такса. А съдът потвърди решението.
Кой е кандидатът
ПИМК е най-голямата автомобилна компания в страната по показателя приходи. Базираното в Пловдив транспортно дружество разполага с над 1200 влекача, които работят на европейския пазар, между Европа и Турция и вътре в страната. Компанията е създадена през 2000 г. от Пенко Несторов и Илиян Филипов. За 2015 г. приходите на дружеството са 347.5 млн. лв. при 279 млн. лв. за предходната година. Известна е с това, че вози стоката на испанската Inditex, собственик на марките Zara, Stradivarius и т.н. из Европа.
През последните години компанията започна активно да развива интермодалните превози. От 2015 г. ПИМК имат съвместен проект с DB Schenker и поделението на Deutsche Bahn в България "Ди Би Шенкер рейл България". Влакът свързва Русе с Нюрнберг, минавайки през Румъния, Унгария и Австрия, като ремаркета се товарят на специални жп вагони в Русе и пътуват към Централна Европа.
През 2016 г. ПИМК инвестира и в жп транспорт, като създаде най-новата частна товарна железопътна компания на българския пазар - "ПИМК рейл". В жп дружеството си ПИМК инвестира 9 млн. евро за нов електрически локомотив Siemens и специални джоб-вагони за превоз на ремаркета. От компанията обясняват новото си начинание с това, че повечето жп превозвачи са държавни големи тромави структури и те биха искали да возят сами влаковите си композиции поне на територията на България. С помощта на собствената си нова жп компания от ПИМК тогава коментираха, че биха могли да започнат да превозват от пловдивския регион към Русе, а в бъдеще коридорът да бъде удължен към Турция.
Наскоро ПИМК се появи и като участник за концесията на летището в Пловдив съвместно с "Тракия икономическа зона", като те са обединени в "Консорциум Летище Пловдив", регистриран в началото на март. В него с 49% участие в него е автотранспортната компания, а с 51% - "Тракия икономическа зона" (обединение между собственика на КЦМ и строителната "Сиенит").
София е сред градовете с най-бързо растящи приходи от хотелиерство. Eвропейската хотелиерска индустрия отчита ръст във всеки от ключовите показатели за ефективност през първите четири месеца на годината - заетост, средна дневна цена и годишен приход от налична стая. Същевременно 12 европейски града са достигнали рекордни нива на годишния приход от стая, като София е с второто най-голямо процентно увеличение. Това сочат данните на анализаторската компания STR, публикувани в края на миналата седмица. През април средната заетост на хотелите в Европа е нараснала до 65.6%.
София - сред най-бързо растящите
Данните на STR показват, че според показателя годишен приход от налична стая (RevPAR - това е съотношението между общия приход и наличните стаи в хотела), който е и най-важен за хотелиерската индустрия, през април 12 града са достигнали рекордни нива. Сред най-бързо растящите е и София, която излиза на второ място с увеличение от 20.1% на годишна база. Изчислено в български левове, приходът от налична стая през месеца е бил 90.73 лв., сочи информацията.
По-голямо увеличение е постигнала единственото столицата на Португалия Лисабон, където ръстът на показателя е бил с 22.1% до ниво от 67.31 евро, сочат още данните. Въпреки високия среден ръст София е доста далеч от средноевропейските нива. Така според анализа средно за континента приходът от стая е бил 67.47 евро към април (приблизително 135 лв.), което е значително повече от този в София. Растежът на софийския пазар се потвърждава и от данните на Националния статистически институт за последните месеци (виж карето).
От информацията на STR се вижда, че с увеличение между 10 и 20% на показателя са още градовете Белград, Лондон, Будапеща, Единбург и Талин. Сред градове с рекордни нива, но с ръст под 10%, попадат Вилнюс, Берлин, Дъблин и Манчестър.
Увеличение на заетостта
Според анализа през първите четири месеца на годината европейската хотелиерска индустрия е отчела 3.3% ръст на заетостта на местата за настаняване на годишна база, като запълняемостта вече достига 65.6%. Приходът от стая е нараснал с 5.9% до средно 67.47 евро на ден. Според анализаторите в компанията няколко различни фактора са довели до по-добрите резултати за туристическия бизнес в Европа. От една страна, девалвацията на британския паунд е направила Великобритания по-атрактивна дестинация за чуждестранните туристи, като в същото време е задвижила и вътрешните пътувания в страната заради поскъпването на почивките в чужбина.
Така също страни като Португалия и Испания отбелязват постоянен растеж от началото на 2016 г. заради продължаващите проблеми със сигурността в други държави, довели до отлив на туристи и пренасочването им към тези държави. Анализаторите отбелязват още, че се наблюдава и увеличение на бизнес пътуванията и на тези с цел екскурзия и почивка в източноевропейските държави, като се дава пример с Будапеща, която е била домакин на различни търговски прояви от началото на годината.
Почти двойно повече туристи в София
Данните на Националния статистически институт показват, че действително има чувствителен ръст както на туристите, така и на приходите от нощувки в София. Така например последната информация за март показва, че в столицата пренощувалите в хотели туристи са били над 90 хил. при близо 49 хил. за същия месец на 2016 г. Съответно постъпленията от тях са били за 12.87 млн. лв. при 7.84 млн. лв. през март миналата година. Тенденцията за нарастване на пътуванията е валидна и за предходните месеци. През февруари в хотелите са пренощували близо 79 хил. души при 44 хил. година по-рано. Съответно това е довело и до ръст на приходите от нощувки. През февруари тази година те са били за общо 10.8 млн. лв. при 7.26 млн. лв. през 2016 г. Освен заради раздвижването на бизнес пътуванията хотелиерският бизнес в София отчита сериозно увеличение и заради огромния скок на краткотрайните почивки след експанзията на нискотарифните превозвачи.
На съдебната система й трябваха 17 г., за да накаже крадец на "Лада". Съдебната система отново би собствените си рекорди по бавно правосъдие - 17 години, 3 месеца и 28 дни е продължило производство за кражба на "Лада" от паркинга на ВМА в София, извършена на 1 април 1999 г. Това е констатирал Инспекторатът към ВСС при проверка на заявления от пострадалото семейство за нарушаване на правото му на разглеждане и решаване на делото в разумен срок. Проверки, извършени между 1 януари и 31 март, са установили 33 основателни жалби за забавени наказателни производства.
Продължилото над 17 години производство за отнемането на автомобила се е водело за кражба в особено големи размери, представляваща особено тежък случай. Четири пъти прокуратурата го е връщала за допълнително разследване. Съществени забавяния е причинило и връщането на делото от съда на прокуратурата - три пъти. Три съдебни производства, образувани в Софийския районен съд - едно през 2002 г. и две през 2009 г., са били прекратени поради констатирани пропуски при изготвяне на обвинителния акт, представляващи съществени процесуални нарушения, установил инспекторатът. В съдебната фаза са открити забавяния, причинени от действията на съда по третото от делата, прекратени и върнати на прокуратурата. То е продължило 4 години и 7 месеца. Проведени са 16 заседания, на 14 от които не е даден ход поради нередовно призоваване на подсъдимите или на някои свидетели. В 16-ото заседание съдът е прекратил производството поради пропуски при изготвяне на обвинителния акт, които е следвало да бъдат установени още при подготвителните действия за разглеждане на делото в съдебно заседание.
Въпросното дело все пак е приключило окончателно с акт на Софийския градски съд (СГС) от юли миналата година. Извършителят, който по чудо не се е укрил през всичките тези години, е бил осъден на 1 г. затвор, макар че делото се е водело за кражба при условията на опасен рецидив, предвиждаща далеч по-тежко наказание. Удивително е и че изобщо делото е приключило - хиляди други подобни обикновено биват прекратявани по давност, без да се стигне до наказателна отговорност.
Друго дело за кражба е продължило 12 г. и 12 дни. Става дума за кражба на 2 решетъчни метални тръби и метални платна на стойност 154 лв. от оградата на къщата-музей на Александър Стамболийски в София на 22 септември 2004 г. по обяд. То се е водело за квалифицирана кражба, защото за извършването й било използвано техническо средство - ножовки и ключ.
В този случай основното забавяне в производството се дължи на действията на прокурора и разследващите органи във фазата на досъдебното производство. Имало продължителни периоди от време, през които не са извършвани никакви или почти никакви процесуално-следствени действия. До 30 октомври 2006 г., когато делото за първи път е внесено с обвинителен акт в съда, то е връщано пет пъти от прокурора за допълнително разследване. Освен това повече от три години досъдебното производство е било спряно за издирване на обвиняемите, но по делото няма данни разследващите органи да са предприели активни действия в тази насока, за да може производството да бъде възобновено своевременно. Два пъти - през 2006 и 2010 г., Софийският районен съд е прекратявал делото и го е връщал на прокурора за отстраняване на допуснати в досъдебното производство съществени нарушения на процесуалните правила, включително и при изготвяне на обвинителния акт. Образуваното през 2011 г. съдебно производство в СРС е продължило 3 години и 7 месеца. По него са насрочени 10 заседания, 7 от които са били отложени поради неявяване на страни. А делото не е с фактическа и правна сложност, подчертава Инспекторатът.
10 години, 11 месеца и 6 дни е продължило дело за кражба на музикална уредба на стойност 193 лв. и тонколони от фризьорски салон в софийски квартал в нощта срещу 21 юли 2005 г. Извършителите са разбили входната врата, тоест става дума за взломна кражба. Досъдебното производство е продължило 5 години и 8 дни, като тази продължителност се дължи най-вече на действията на разследващите органи. За близо две години и половина то е било спряно поради отсъствие на един от двамата обвиняеми, но през този период не са предприети никакви мерки за издирването му. Съществени забавяния са допуснати и при разглеждането на делото в Софийския районен съд. Насрочени са общо 23 заседания, като 15 от тях са отложени поради нередовно призоваване на някои от страните. В това число са и всички 10 заседания, насрочени от образуването на делото в началото на август 2010 г. до средата на 2013 г., които са отложени поради нередовно призоваване и неявяване на единия от подсъдимите - бил в чужбина.
КЕШ
Преди дни излезе годишният доклад на Инспектората на ВСС, според който държавата е платила 600 000 лв. обезщетения за бавно правосъдие за 2016 г. Миналата година граждани са подали 497 заявления за обезщетения за бавно правосъдие. Инспекторите са приели за основателни 339 от тях.
Лиxвитe пo влоговете ca нaмaлeли 40 пъти зa 8 гoдини. За осем години лихвите по спестяванията на българите са се сринали 40 пъти. През 2009 г., точно преди да се развихри кризата, банките у нас са изплащали средно 8.24% по едногодишните влогове, а сега лихвата е направо символична - само 0.2 на сто. Това показват данните на БНБ за април, публикувани вчера. В момента лихвените проценти и по депозитите, и по кредитите са паднали рекордно ниско. Като цяло депозитите през април носят средно 0.39% доход, като само три банки в момента привличат клиенти с повече от 1% лихва.
Само през 2016 г. депозитите са поевтинели повече от два пъти, сочи и Годишният доклад на Института за икономически изследвания при БАН, представен също вчера. Интересното е, че въпреки клонящите към нула лихви спестяванията и на домакинствата, и на бизнеса продължават да растат и през миналата година са се увеличили съответно с 8.4% и с 6.3%.
През 2016 г. печалбата на банките в България е скочила спрямо предната година с 40.5% до 1.263 млрд. лв., се посочва в доклада на икономистите от БАН. Тъкмо ниските лихви по депозитите са основната причина за този резултат, тъй като разходите на банките са спаднали с повече от 400 млн. лева, обясни доц. Григор Сарийски, един от авторите на доклада. Друга причина за растящата печалба, но с по-малък ефект, са приходите от такси и комисиони. За година те са се увеличили с 3.6%, или с 37 млн. лева. В същото време банките отчитат свиване на приходите от лихви по заемите, които са раздали.
Според доц. Сарийски на практика лихвите у нас в момента са напълно европейски и следват общите за ЕС тенденции.
И докато България е съвсем близко до средното европейско ниво по отношение на цената на парите, в икономическото си развитие е много назад, става ясно от доклада на БАН. Дори икономиката ни да расте с по 5% годишно, след 15 години ще стигнем 75% средното за ЕС равнище, посочи доц. Виктор Йоцов. А през последните години България постига около 3% ръст на БВП и прогнозите до 2019 г. не обещават да има някакво ускоряване. При такова темпо и 30 години няма да ни стигнат да догоним другите от ЕС, коментира експертът.
Икономистите от БАН подчертават, че досега износът бе основен двигател на растежа, но това няма как да продължи без сериозни инвестиции в разширяване на експортното производство. През 2016 г. България е отчела 6% ръст на износа и е достигнала рекордните 30 млрд. евро приходи. В същото време 67% от експорта ни е за страните от ЕС и тази концентрация на външните пазари също крие рискове за икономиката ни. За производителите е добра новина, че ЕС излиза от опасната зона на дефлацията, но според учените от БАН увеличението на потребителските цени няма да изиграе съществена помощ за растежа.
Бюджет
На пръв поглед реализираният бюджетен излишък през 2016 г. е добра новина, но причината е не толкова повишаване на приходите, колкото неизпълнение на разходите. Така например капиталовите разходи, които полагат основите на бъдещия растеж, през миналата година са били с близо 2 млрд. лв. по-малко от планираните. България може да се похвали с добра събираемост на данъците, като при ДДС вече сме постигнали нормалните за държава от ЕС нива.
21-ви сме по производство на вино в света. България е на 21-во място в света по производство на вино и на 23-то по площ на лозята. Данните бяха представени по време на 40-ия Световен конгрес по лозарство и винарство, който се провежда в София.
„Лозаро-винарският сектор е водещ за земеделието в България и заслужава да заеме своето място в изграждането на икономическата политика на държавата", заяви министърът на земеделието Румен Порожанов, който откри форума.
По думите му провеждането на конгреса за първи път у нас потвърждава яркото място на страната ни във винопроизводството.
„Консумацията на вино в световен мащаб се увеличава в последните 10 години", посочи Жан-Мари Оран, Генерален директор на Международната организация по лозата и виното (OIV). По думите му потреблението на напитката в глобален мащаб е 241 млн. хектолитра, като делът на България е 1 млн. хектолитра годишно.
„Площта на засадените лозя у нас е 67 хиляди хектара, като малко над 16 хиляди са нови насаждения. В страната са регистрирани 263 изби, които произвеждат 160 хил. тона винено грозде годишно или 1,3 млн. хектолитра", оповести Радослав Радев председател на Националната лозаро-винарска камара (НЛВК).
„Потреблението на вино у нас расте, за сметка на ракията", коментира той. По думите му производството на домашно вино в страната възлиза на 150 хил. тона годишно. Относно предпочитанията на българите той коментира, че пием почти равни количества червено и бяло вино, а розето заема 5% дял от всички продажби на напитката в страната. „Бутилка българско вино може да купите за 3,50 евро, а вносна - за около 7 евро", заяви председателят на камарата.
За миналата година България е изнесла 600 хиляди хектолитра вино, като основните ни пазари са Полша, Русия, Великобритания и Китай. В същото време вносът е едва 50 хил. хектолитра.
„55 района за производство на вина в страната са със защитено географско указание", коментира Радев. Той представи кои са характерните местни сортове за страната ни като за Дунавския регион са Димят, Мискет и Гъмза, а за Тракийската низина - Мускат, Мавруд, Рубин, Памид и Мелник.
Световният конгрес по лозарство и винарство продължава до втори юни и в него участват над 1000 делегати от цял свят.
Линейка остави пациент на пейка - нямал осигуровки и лични документи. Пациент е бил изхвърлен от линейка в София тази вечер. Инцидентът е станал в квартал „Сухата река". Човекът е без документи и с рана на крака. Случаят се разследва от полицията, предаде БНР.
Около 18,10 часа жена е подала сигнал за изоставен от линейка човек в квартал „Сухата река". Мъжът е бил взет тази сутрин от автомобил на „Спешна помощ" и откаран в болница след получено обаждане, че здравословното му състояние се е влошило. В лечебното заведение станало ясно, че болният няма осигуровки и е без адрес в София.
Според неофициална информация се е налагала и тежка операция, която мъжът е отказал.
Мъж и жена са били свидетели на изхвърлянето на човека от линейката. Двамата са информирали и МВР. Полицейски патрул, който е бил наблизо, е отишъл на мястото.
Служителите на МВР се обадили в Спешна помощ, откъдето са отрекли техен автомобил да е в района и да е изхвърлял пациент на улицата. Полицията разследва инцидента и издирва кой всъщност е изоставил човека.
По-късно пред БНР говорителят на Спешна помощ Катя Сунгарска обяснила, че мъжът бил закаран в „Сухата река" по негово желание. Той напуснал болницата, защото не искал нито да бъде хоспитализиран, нито да бъде опериран. Сам поискал да бъде откаран в „Сухата река" и на екипа на линейката посочил пейка с думите „аз тук си седя". Екипът го оставил внимателно с целия му багаж и тръгнал по други спешни случаи. От Спешна помощ подчертали, че екипът бил 2 часа заедно с мъжа.
Службите гърмят по 2 куфара на ден у нас. По два забравени куфара, раници, чанти или съмнителни пакети взривяват службите у нас всеки ден. Според статистиката на вътрешното министерство сигналите за бомби, забравени багажи и съмнителни лица в градския транспорт се регистрират у нас след терористичния акт в английския град Манчестър, където при атентат загинаха повече от 20 деца, а десетки други бяха ранени. Това съобщиха за „Монитор" от МВР, където водят точен отчет на всяка една заплаха за сигурността ни.
Само обажданията за забравени чанти и куфари, за които има съмнение, че съдържат взривни вещества, са близо 18 на седмица, при положение, че доскоро са били не повече от 10. При такива случаи районът се отцепва от полиция и пожарна, а съмнителният багаж се взривява. Преди няколко месеца ученик се сбогува с учебниците си, тъй като забравил раницата си на спирка в София, в близост до парка „Заимов".
Голям скок има и на обажданията за съмнителни хора, които се возят в метрото или ползват услугите на „Градския транспорт".
Акция в Агенцията по вписванията, арестуваха съдия. Спецзвено „Антикорупция" извършва претърсвания в Агенцията по вписванията, има задържан. Това съобщи говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова, цитирана от „Фокус". Тя уточни, че операцията в Агенцията по вписванията е под ръководството на спецзвено „Антикорупция". „В сградата на Агенцията се извършват претърсвания. Има задържан съдия по вписванията. Става дума за корупция, искане - получаване на подкупи от съдията. Разпитват се свидетели и представители на нотариални кантори", допълни Арнаудова и обеща подробности утре.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.848090 |
GBP | 2.343570 |
CHF | 2.083110 |