За 3 дни управляващите 3 пъти се извъртяха за закона за акцизите. За три дни управляващите три пъти се извъртяха от позициите си по Закона за акцизите и данъчните складове. В предложени от депутати от ГЕРБ начело с шефката на бюджетната комисия Менда Стоянова поправки в закона се предвиждаше акцизът върху така наречените бездимни цигари да бъде вдигнат драстично. Във вторник управляващите защитиха тезата, че така в бюджета ще влязат допълнителни пари. В сряда, заради изразена съпротива от страна на един от коалиционните партньори - ВМРО, премиерът Борисов, от летището в Солун, гневно и с остри думи срещу партньорите в коалицията нареди на лидера на ПГ на ГЕРБ Цветан Цветанов законопроектът да бъде изтеглен. Вчера, четвъртък, управляващите постигнаха компромис, но отложиха окончателното решение.
Парадоксът е, че промените в закона бяха предложени, без в тях да има точен разчет на очакваните приходи. Не е ясно изобщо на каква база са сметнати евентуалните допълнителни постъпления, нито има аргументация защо в нарушение на закона се предлага промяна в данъчното облагане само за 2 месеца до края на годината.
ГЕРБ няма да оттегли поправките си в Закона за акцизите и данъчните складове, които предвиждат от 1 октомври да се завиши акцизът за нагреваемите тютюневи изделия. Страстите са успокоени и вече е намерен консенсус - вдигане на акциза за бездимните цигари ще има, но на стъпки. От изявленията, които направиха управляващите в четвъртък, стана ясно, че решението е било съгласувано с Борисов. „След разговори и с премиера, и с колегите, стигнахме до решение, че няма да оттеглим законопроекта, но отчитаме нарушената комуникация по тази законодателна промяна с колегите от ВМРО и затова искам да им се извиня за това, че имаше неразбиране", заяви в парламента зам.-председателят на ГЕРБ Цветан Цветанов. Той уточни, че управляващите са се разбрали да отложат планираното заседание на парламентарната бюджетна комисия, на което трябваше да бъде разгледан законопроектът, за следващата седмица. До тогава ще се направят "по-задълбочени анализи", включително и на практиките по облагането на това тютюнево изделие, наложили се в ЕС. "Очаквам до следващия вторник да имаме обща позиция по темата, която доведе до пропукване в коалицията", каза Цветанов.
"Пропукването" дойде от ВМРО, които директно заявиха, че предложението на ГЕРБ за изравняване на акциза на бездимните цигари с този на обикновените от 1 октомври, подкрепено от съратниците им от НФСБ, е лобистко и прибързано, и няма нищо общо с грижата за повече приходи в хазната.
Безвъзмездната помощ за битова газификация се вдига на 30%. Безвъзмездната помощ по програмата за газификация на жилища като мярка за енергийна ефективност (DESIREE GAS) се увеличава от 20 на 30% от допустимите разходи по проекта без ДДС, съобщиха вчера от министерството на енергетиката. Така занапред на клиентите ще се покрива изцяло и цената за присъединяване без ДДС, като се запазва таванът на финансиране от 1000 евро за високоефективни котли и 1200 евро за кондензационни котли на домакинство. Срокът по програмата е удължен до юни 2020 година. Допълнителните споразумения с газовите дружества, които участват в програмата, бяха подписани вчера.
Новото облекчение ще даде възможност на по-голям брой домакинства да се възползват от преференциалните условия за битова газификация, каза министър Петкова по време на церемонията по подписването. Тези, които вече са се включили в програмата, също ще могат да получат по-голям процент безвъзмездно финансиране. Разликата между 20% и 30% и таксата за присъединяване ще им бъде възстановена през месечните сметки за ползвания природен газ. За да се възползват от това, те трябва да подадат заявление в местното газово дружество до 31 март 2019 г.
Проектът DESIREE GAS е с бюджет от 10 млн. евро, финансирани от Международния фонд „Козлодуй". Целта е да се стимулира битовата газификация, като стандартните отоплителни системи на жилищните сгради се заменят с газови. Очаква се реализацията на проекта да доведе до намаляване на емисиите парникови газове със 70 хил. тона годишно. Икономиите на електричество се оценяват на 142 хил. мегаватчаса, а спестените разходи на домакинствата - на 1.5 млн. евро годишно, показват сметките на министерството. Досега от преференциалните условия са се възползвали над 3100 домакинства.
Най-големите компании през 2017 г.: Сезонът на рекордните печалби. В серия от силни години. Това е обобщеното състояние на големите компании в България. 2017 е най-добрата за последните шест години като ръст на оборота, а като печалби резултатът е невиждан досега.
Ето и конкретните числа: приходите на стоте най-големи компании (вижте таблицата тук) достигат 66 млрд. лв., което е средно 14% повече, отколкото тези фирми са постигнали година по-рано. Зад това стои и ценови ефект, но и ръст в обеми, а резултатът е огромен скок при печалбата - тя расте с 35% до общо 3.4 млрд. лв. Общо за топ 300 (вижте класирането от 201 до 300 тук) приходите се увеличават със сходен темп - 13% до 93 млрд. лв. Печалбата е над 5 млрд. лв. и скача с невижданите 28%. Или погледът от високо показва, че най-големите компании, които са 0.1% от всички действащи над 300 хил. фирми в страната, формират ¼ от декларираната пред данъчните печалба от всички дружества в страната.
На по-високи обороти
За разлика от гигантите доста по-скромно увеличение в оборота отчитат фирмите като цяло в България. По данни на НАП 337 хил. действащи дружества през миналата година са отчели обороти от 335.7 млрд. лв., което е под 1% ръст спрямо постигнатото за предходната година. С постижението си от над 14% изводът е, че големите компании растат по-бързо от средното за страната. Стоте местни гиганта правят 20% от всички отчетени приходи в страната, а следващите в топ 300 добавят още 8 процентни пункта.
Клубът на стоте "бие" и средния ръст в икономиката, който за миналата година е 3.6%, като БВП всъщност забавя темпа си, тъй като през 2016 г. беше 3.9%. Номинално БВП за 2017 г. доближава 98.6 млрд. лв. Заради очакваните ръст и инфлация през тази година приходите на 300-те най-големи вероятно ще прескочат числото 100 млрд. лв.
Факторът международна цена
Резултатите идват при покачващи се международни цени на ключови суровини: суровият петрол е поскъпнал за година с почти 30%, а медта - с 26%, но в долари, а американската валута поевтиня спрямо еврото и лева с около 10% през 2017. Така крайният ефект в българските отчети на компаниите от двата сектора е по-скоро "ценови" ръст около 15%.
В топ 100 има 13 компании за автогорива с оборот от 15 млрд. лв. и печалба от едва 380 млн. лв. При тях средният ръст на приходите е над 18%, като в сектора отдават 15% на ценовия фактор, а останалите 3-4% - на порасналото потребление. Другите 87 дружества извън горивата растат с 13%. Ако се махнат и свързаните с метали компании, които са с осем представителя в стотицата със среден скок в оборота от 44%, увеличението на приходите се свива до 8%. Някъде по средата е ръстът във втория ешелон на големите компании (от 101 до 300) - приходите растат с 11%. А обяснението е, че групата е по-разнообразна и няма твърде много представители на секторите горива и метали.
Най-печелившата година
Само 10 компании в топ 100 са на загуба, което е рекордно малък процент, тъй като традиционно сред големите има енергийни и транспортни държавни и общински дружества, а те най-често отчитат негативни финансови резултати.
Нетно печалбата, включително като се отчете и резултатът на въпросните губещи, е 3.4 млрд. лв. Това е скок с 35% спрямо година по-рано. А групата на 90-те печеливши има общ резултат от 3.7 млрд. лв.
За поредна година расте и рентабилността на приходите в стотицата: сега тя е 5.2%, докато нетният марж е бил 4.4% в миналогодишната класация. Цели 14 дружества в стотицата имат трицифрена печалба в милиони.
При обща чиста печалба на всички фирми 25.5 млрд. лв. стоте дружества гиганти са произвели 15% от отчетените в държавата печалби.
В подреждането след първата стотица следващите 200 компании имат обща печалба 1.6 млрд. лв., или 16% повече от година по-рано. Но 27 компании от тези 200 завършват годината на загуба. Те отново са основно държавни, но има и видима група енергийни търговци и производители. Обяснението за първите е, че не са познали пазара и са обещали с договори да доставят на ниски цени, а на борсата токът е поскъпнал.
КЗК разреши на Инвестбанк да финализира сделката за ТБ "Виктория". По-малко от три месеца след сключването на договора, с който Инвестбанк купува ТБ "Виктория", последният ангажиран регулатор - Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), даде зелена светлина за сделката. Така тя може да бъде финализирана след близо четиригодишна сага.
В анализа си за ефекта на сделката върху банковия пазар антимонополният орган изтъква, че сливането на двете институции няма да застраши сектора, още повече че то напълно се вписва в тенденцията за консолидация. "Виктория" бе последната придобивка на Корпоративна търговска банка (КТБ), погълната буквално месец преди фалита от лятото на 2014 г. Оттогава досега имаше няколко опита за продажба на това, което е останало от нея. В различните процедури имаше и международен интерес, но на финалната права надделяха местните играчи.
След четиригодишни напъни
В конкуренцията с БАКБ Инвестбанк на Петя Славова бе избрана за купувач от синдиците на КТБ през април т.г., след като преди това БНБ даде одобрение и за двата кандидат-купувача. Цената на сделката продължава да е тайна, но съгласно процедурата новият собственик трябва да възстанови депозит от около 85 млн. лв., който КТБ е държал в банката, а също и да плати цена за капитала на ТБ "Виктория", който е 31.6 млн. лв. към момента на сделката. Няма информация как купувачът ще се издължи във времето - дали това ще се случи наведнъж или на траншове, и дали вече е погасил някаква част.
Изпълнила предписанията на банковия регулатор след слабия си резултат от стрес тестовете преди две години, през юни Инвестбанк обяви увеличение на капитала с 10 млн. лв., а за първото тримесечие на тази година отчете печалба от 2.6 млн. лв. "Сделката ще постигне увеличение на стойността на балансовите активи и кредитния портфейл на Инвестбанк, както и намаляване на общите административни разходи в резултат на оптимизация и централизирани операции и дейности", пише в анализа на КЗК за сделката, който изследва евентуалните последици от изпълнението й за банковия пазар.
Антимонополният регулатор изтъква, че след поглъщането на ТБ "Виктория" Инвестбанк ще държи 2.1% от активите в банковата система. Обединената група ще има 2.41% от депозитите на домакинствата и 0.75% от ипотечните кредити, а при потребителските делът на двете институции е 1%. Също така скромни като играч са в банкирането на едро с 2.22% от корпоративните кредити в банковата система и 2.26% от фирмените кредити. Незначително е участието им на финансовия пазар като оборот и брой сделки с ценни книжа на фондовата борса.
ГЕРБ чу Борисов, но акциз за бездимните цигари ще има. "С колегите от управляващото мнозинство взехме решение да не оттегляме законопроекта за вдигането на акциза върху бездимните цигари. Смятаме, че ще е по-разумно да се обсъди вариант за 50% акциз". Това заяви в четвъртък в парламента Цветан Цветанов.
Ден по-рано премиерът Бойко Борисов обяви, че е наредил на зам.-председателя на ГЕРБ да бъде изтеглен проектът за акциз върху бездимните цигари. Според Цветанов с въвеждането на акциз ще се намали печалбата на някои частни компании, но ще се защити общественият интерес.
Искам да благодаря на колегата Волен Сидеров, че стигнахме до извода да направим заседание с лидерите на парламентарните групи. Другия вторник ще продължим да дебатираме темата, надявам се да имаме окончателния вариант, добави Цветанов. Той даде пример, че за обикновени цигари акцизът е 3,50 лв., а за нагреваемите - 0,93 лв.
Ако се стигне до съгласие за 50% акциз за изделията без дим, ще означава кутия от тях да поскъпне с до 1,50 лева и да струва между 6,50 и 7 лева, ако производителите запазят сегашния марж на печалба. Най-вероятно обаче те ще го намалят и кутия няма да надхвърля 6 лева, твърдят експерти, близки до ценообразуването на тютюневите компании.
Най-високият процент на акциза на нагреваемите изделия спрямо конвенциалните е във Франция - 70%, докато у нас той е 26%, съобщи шефката на бюджетната комисия Менда Стоянова. Няма западна държава, която да има по-малък процент от България. Неслучайно и заводите за тези цигари са в Румъния и Гърция, коментира Стоянова.
Волен Сидеров уточни, че част от парите след повишаването на акциза ще отиват за нуждаещи се. "Тук пред парламента стоят майки с палатки например. Аз лобирам за построяване на болница в Ямбол", каза лидерът на "Атака".
Бездимните цигари в ЕС се облагат според количеството тютюн, което съдържат. В Испания, Франция, Унгария и Германия има и процент от продажната цена. Акцизната тежест върху кутия нагреваеми цигари в Румъния е 3,8 пъти по-ниска спрямо класическите. Такова е съотношението и в България. В Гърция облагането е малко по-високо и там акцизът е 2,9 пъти по-нисък.
"Награеваемите тютюневи изделия са иновативен продукт, чрез който може да се намали тютюнопушенето в страната. Бездимните продукти са признати за различна категория от цигарите. Именно затова данъчното третиране в страните от ЕС е различно и по-ниско от това върху цигарите", заяви Вержиния Джевелекова от "Филип Морис България". Компанията засега единствена предлага у нас бездимни цигари.
"Ако увеличим цената на продукта по начина, по който беше предложено, това щеше да го изхвърли от пазара", коментира пред "24 часа" депутатът от ВМРО Александър Сиди. Той бе категоричен, че скандалът около акциза на бездимните цигари бил предизвикан от това, че в управляващата коалиция не обсъдили проекта предварително.
"Нашите партньори от ГЕРБ разбраха, че правилният път е не да си говорим по медиите и да правим нещата в последния момент на коляно, а да седнем и да говорим. Решихме проблема точно за 20 минути", обясни той. В момента се работело в правилната посока, за да може парите да влязат в бюджета и да отидат където е нужно.
Сиди допълни, че ще подкрепят този законопроект в новия му вид, тъй като са "за" идеята за вдигането на акциза, но така, че да не оскъпява продукта.
Бългаpия, Съpбия, Рyмъния и Гъpция c обща фиpма за магиcтpали и жп. Обща фирма ще събира, управлява и разпределя таксите от магистралите, пристанищата и жп връзките между България, Гърция, Румъния и Сърбия. Това съобщи премиерът Бойко Борисов след срещата с министър-председателите на Румъния и Гърция Виорика Дънчила и Алексис Ципрас и президента на Сърбия Александър Вучич в Солун в сряда.
Идеята е да има едно гише, където да се плащат таксите за стоки и коли. Така ще се намалят опашките, задръстванията и администрацията. Интермодалният коридор ще е Солун - Кавала - Александруполис - Бургас - Варна - Русе и оттам към Румъния. Само нашата отсечка ще струва около 1,5 млрд. лв. Предвижда се създаването на съвместна компания, която да подготви анализ и да възложи предпроектни проучвания на трасето. Фирмата ще е на паритетен принцип, като се очаква още през септември тя да бъде създадена.
"След като се свържат с черноморските и дунавските пристанища и след като си изградят магистралите и жп връзките с Македония, Сърбия, Румъния и другите страни на Балканите, този транспортен проект може да е печатница за пари за страните от региона", разясни вчера от Сараево Борисов. Той пресметна, че тогава България ще може да получава 4-5 млрд. лв. годишно от пътни такси.
Следващата среща на лидерите на Балканската четворка ще е в края на септември във Варна. Дотогава транспортните министри трябва да направят план и график по дни за реализирането на проектите, заръча Борисов.
Говорили сме със Световната банка, с Европейската инвестиционна банка и с Министерството на регионалното развитие и благоустройството, сега ще го представим и на срещата "16 плюс 1", каза премиерът.
Първо трябва да се изгради участъкът Александруполис - Свиленград. Тази връзка ще е жп, пътна, газова и дигитална, с оптични кабели, поясни транспортният министър Ивайло Московски, който придружаваше премиера. Нашата отсечка ще е дълга около 80 км и ще струва около 400 млн. лв., като най-вероятно ще се изтегли заем от големите международни банки.
"Голямото предимство на този коридор е, че има истинска интермодалност, каквато не може да се срещне на много места в Европа. Ние имаме връзка през гръцките пристанища с Егейско море, с Черно море плюс река Дунав", каза Московски.
За Гърция проектът е добър по чисто политически причини - страната ще има алтернатива за преминаване на Босфора и на Дарданелите, а за нас е важно, защото си осигуряваме излаз на Егейско море. Тази пътна връзка не пречи на никого, а просто е нова алтернатива за превоз на стоки и хора, каза Московски.
Стотици незаконни лицензи спъват бизнеса. Стотици незаконни режими са въведени от общинските съвети в страната. Те са незаконни, защото нямат правно основание, каза за „Труд" зам.-председателят на БСК Камен Колев. Според Закона за ограничаване на административното регулиране, общините не могат да администрират лицензионни и разрешителни режими, които не са въведени със закон. Но въпреки това, на сесии на общинските съвети са приети редица такива режими, които са влезли в сила и се прилагат. Тези режими нямат правно основание и ние си задаваме въпроса приходите, които събират общините за издаване на лицензи и разрешителни, доколко са законни и няма ли да се наложи да се възстановяват, каза Камен Колев.
В регистъра на административните услуги може да се види, че в страната има над 2000 режима. Целта на регистъра е да информира потребителите за това всяка услуга от кого се администрира. Тази бройка е твърде голяма, но има и друг по-голям проблем, каза Камен Колев. Режимите за упражняване на стопанска дейност са лицензионни, които са по-тежки, и регистрационни. А за отделни стопански сделки има разрешителни, които са тежките, и удостоверителни режими. При по-тежките режими има решение по целесъобразност - т.е. администрацията може да откаже лиценз или разрешително, докато при по-леките форми на регулиране - регистрация и удостоверителния режим се подават документи, и ако са пълни администрацията няма право да откаже. Тежките режими са източник на корупция и трябва да се стремим да ги намаляваме, заяви Камен Колев.
3.898 млрд. евро за Летище София. Концесията на летище София ще струва приблизително 3,898 млрд. евро без ДДС, стана ясно от публикуваната процедура от министерството на транспорта в Официалния вестник на Европейския съюз.
Срокът на отдаване ще бъде 35 години, като за целия период се очаква държавата да получи от концесионнивъзнаграждения за над 1,075 млрд. лева. В тях влизат минималното плащане от 15 млн. лева на година и първоначалната сума, която концесионерът е длъжен да преведе, от 550 млн. лева.
Новият стопанин ще трябва да направи инвестиции за развитие, поддържане и модернизиране на летището за срока на концесията за минимум 1,173 млрд. лева без ДДС.
Освен това до десетата година той ще трябва да изгради и нов пътнически терминал на аеропорта.
До края на юли проектът за боен кораб влиза в парламента. До края на юли проектът за придобиване на боен кораб ще бъде внесен за разглеждане от парламента. Това съобщи ген. Константин Попов, председател на комисията по отбрана в НС по време на заседанието, но което беше приет актуализирания проект за инвестиционен разход за придобиване на многофункционален боен кораб за ВМС. Това стана с 19 гласа "за" и само един "против" на представителя на "Воля".
"Приемането на този проект е важен етап за цялостната модернизация на Българската армия", допълни ген. Попов.
По време на дискусията стана ясно, че актуализираният проект е по-гъвкав от предходния и е постигнат баланс в цена, качество и индустриално сътрудничество. Очаква се до края на годината да бъде сключен договор за неговото изпълнение.
Проектът за боен кораб беше представен на комисията от контраадмирал Петев. На заседанието присъстваха министърът на отбраната Красимир Каракачанов, неговият заместник Анатоли Величков и началникът на отбраната ген. Боцев.
Командирът на ВМС контраадмирал Митко Петев припомни след заседанието, че основната причина за актуализирането на проекта е финансовата рамка, защото в предишния вариант не бяха предвидени средства за ДДС. Реализацията на проекта, за който сега се предвиждат 984 млн. лева, е съобразена и с националния план за нарастване на разходите за отбрана до 2 процента от БВП. Разликата от 164 млн. лева, спрямо приетия през 2016 г. от парламента проект за инвестиционен разход, е разпределена за плащане през 2025 и 2026 година.
Командирът на бойния ни флот смята, че актуализираният проект ще даде възможност да се водят преговори с повече от една фирма. Министърът на отбраната Красимир Каракачанов коментира пред журналисти, че предвидените по проекта 2 кораба не са достатъчни, но отнякъде трябва да се започне. Започваме с тези два и с намерението да модернизираме фрегатите, за да може в следващите години да изпълняваме функциите си по море, каза Каракачанов, който е доволен от консенсуса в комисията за подкрепа на проекта.
В отговор на въпрос заместник-министърът на отбраната Анатолий Величков потвърди, че вече са изпратени исканията за оферти към седем страни по проекта за нов тип боен самолет. Очакваме до два месеца да получим оферти, посочи Величков.
Йорданка Фандъкова: Когато купувате жилище, проверявайте дали има канализация. Проблемът с наводняването на различни места в София при обилни дъждове може да се реши само чрез изграждането на канализация в целия град. Това обяви столичният кмет Йордана Фандъкова в предаването „Тази сутрин" на bTV. Тя призова хората да проверяват дали има канализация в района, преди да купят ново жилище.
Фандъкова се надява строителство без изградена преди това канализация да се забрани скоро със закон. Тя припомни, че канализация в централната част на града е на около 100 години. Именно затова при ремонт на булеварди се подменят и тръбите, уточни кметът.
Относно разширяването на метролинията в София Фандъкова коментира, че това е най-важният и екологичен проект за град. Изграждането на третия лъч ще се случи на два етапа, като се предвиждат 12 нови линии. Първите 8 - от „Красно село" до Малък градски театър, ще бъдат изградени до края на 2019 г. Останалите четири станции - до „Овча Купел" и Горна баня, ще бъдат готови в началото на 2020 г. Първите нови влакове вече са у нас - те са енергоспестяващи, допълни Фандъкова.
Разширението на бул. „Тодор Каблешков" ще завърши преди 20 юли, когато е крайният срок по план.
Ремонтът по бул. „Васил Левски" от ул. „Граф Игнатиев" до Софийския университет ще приключи в началото на август, след това ще стартира реконструкцията от Ректората до паметника на Васил Левски, уточни кметът.
Проблемът с липсата не места в детските градини решаваме със строителство и паралелно модернизираме старите градини и училища, коментира още Йорданка Фандъкова.
Само 9 ферми с легални мръвки на сергиите. амо девет ферми в страната на практика могат да предлагат произведени от тях месни продукти директно на сергиите на фермерските пазари, това сочат данни на регистрите на Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ).
Най-много - 6 в регистъра, по Наредба 26 от 2010 г. от производителите са отглеждащите птици, които те могат да продават прясно заклани в своите стопанства или охладени на фермерските пазари, в областта, където е фермата или в съседните области. Два от вписаните в регистъра предлагат месо от едър дивеч, като един от тях е държавното ловно стопанство в бившата резиденция „Воден" на Тодор Живков в разградското село Острово. Само една ферма, намиращата се в русенското село Бръшлен, вписана в регистъра, предлага свинско месо. Трима производители пък са регистрирани и могат да продават месо и продукти от отглежданите от тях охлюви.
Много повече - 110 са стопаните със собствени мандри, имащи право да доставят млечни продукти. 2444 пък са фермерите можещи легално за продават първични продукти (мляко, мед, яйца, месо от птици и зайци, заклани във фермата) по т. нар. „къса верига", директно на фермерските пазари в своята или в някоя от съседните области.
Заради това изискване най-облагодетелствани са стопаните, чиито ферми се намират в Софийска или съседните области или в районите на другите големи градове. В тази връзка председателят на Националната овцевъдна и козевъдна асоциация (НОКА) Симеон Караколев заяви, че сега по време на активния летен сезон по морето там има голямо търсене на продукти от овче, козе и биволско мляко. По думите му обаче производителите им са основно във вътрешността на страната и нямат възможност да правят преки продажби по Черноморието.
Пускат електрически колела под наем в София. За първи път в София ще бъдат пуснати електрически велосипеди под наем. На Председателският съвет към градския парламент е взето решение Столичната община чрез програма „Зелена София" да стартира в партньорство с други организации, първата система за споделено ползване на електрически велосипеди в града.
Предвижда се велосипедна станция да бъде поставена пред Националния исторически музей, така че най-старият природен парк на Балканите - парк Витоша, да е първата дестинация, където всеки ще може да се възползва от новата услуга. Целта на проекта е да стимулира столичани към по-екологични и здравословни методи на придвижване, за намаляване трафика на коли към Витоша, както и тестване на нуждите и отношението на потребителите към самата система.
Колко ще струва и предвиждат ли се още станции ще стане ясно, след като бъде внесен доклад в Столичния общински съвет.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.881510 |
GBP | 2.361970 |
CHF | 2.090010 |